با حضور مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک؛

بررسی صدور سند برای اراضی تالاب انزلی؛ اگر نسق مادر دارید زمین‌های کشاورزی خود را پس بگیرید

آذری با اشاره به تاریخچه صدور سند در تالاب انزلی گفت: وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای در سال ۹۳ نسبت به دریافت سند برای ۱۹ هزار هکتار تالاب اقدام کردند و مدعی شدند که مساحت تالاب در اصل ۲۵ هزار هکتار است که در بازبینی موضوع در شورای حقوق بیت‌المال استانداری گیلان مساحت آن به ۲۳ هزار هکتار کاهش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عبدالحمید مرادی، مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به گیلان با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور کارشناسان کاداستر و املاک اداره‌کل برگزار شد درباره موضوع صدور سند تالاب انزلی و اعتراضات بومیان محلی به صدور سند زمین‌های کشاورزی و مسکونی تالاب به نام منابع طبیعی بحث و بررسی لازم صورت گرفت.

ناصری آذری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با اشاره به تاریخچه صدور سند در تالاب انزلی گفت: وزارت نیرو و سازمان آب منطقه‌ای در سال ۹۳ نسبت به دریافت سند برای ۱۹ هزار هکتار تالاب اقدام کردند و مدعی شدند که مساحت تالاب در اصل ۲۵ هزار هکتار است که در بازبینی موضوع در شورای حقوق بیت‌المال استانداری گیلان مساحت آن به ۲۳ هزار هکتار کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با اعتراض سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و با نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری سند تالاب انزلی از وزارت نیرو به سازمان منابع طبیعی انتقال یافته است که البته بستر رودخانه‌ها و آب‌بندان‌های تالاب در آن در نظر گرفته نشده است.

آذری خاطرنشان کرد: بخشی از تالاب به عنوان زمین کشاورزی در منطقه انزلی است که مورد اعتراض مردم قرار گرفته است. در این راستا با توجه به اتمام نقشه‌برداری اراضی ملی استان و برگزاری جلسات با دادگستری و جهاد کشاورزی استان مقرر شده است افرادی که نسق مادر دارند بتوانند با ارائه مستندات زمین‌های کشاورزی خود را بازپس بگیرند. همچنین این موضوع در مورد سند مسکونی نیز در نظر گرفته شده که از سند بستر تالاب انزلی خارج شوند.

گفتنی است مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک نیز با بررسی نقشه‌ها و توضیحات کارشناسی توصیه‌ها جهت رفع موانع را بیان کرد.

 

Share