با حضور استاندار گیلان؛

بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و ایثار در دبیرستان شهید بهشتی رشت

استاندار گیلان در آئین نمادین نواخته شدن زنگ «مهر و ایثار» با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس گقت: محصول تعلیم و تربیت ما انسان‌های فرهیخته‌ای خواهند شد که آینده کشور را تضمین می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی صبح امروز در مراسم بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و ایثار در دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین تقارن آن با میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: شهدا در یک زمانی با سلاح ایمان، اعتقادی و ارزش‌های دینی و انقلابی حرکت کردند و برای دفاع از میهن اسلامی از جان مایه گذاشتند.

وی ادامه داد: محصول تعلیم و تربیت ما انسان‌های فرهیخته‌ای خواهند شد که آینده کشور را تضمین می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه گیلان مهد بزرگانی از جمله میرزاکوچک خان جنگلی است، اظهار کرد: این شهید روحانی در دوران تاریک ظلم، استکبار و استعمار با ایمان، علم و آگاهی در برابر ظلم و ستم متجاوزان ایستادگی کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس اضافه کرد: در این دوران هشت‌ساله نیز فرزندان دیار میرزاکوچک‌خان با تقدیم هشت هزار شهید از ارزش‌های دفاع مقدس حراست و پاسداری کردند و ما امروز این آرامش را مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدای فرهنگی و دانش‌آموز اضافه کرد: امروز نیز در این زمان شما دانش‌آموزان با الگو گیری از شهدا از حریم قرآن کریم و اسلام دفاع کنید و قدر محیط آموزشی را بدانید و برای کسب موفقیت‌ها بکوشید.

نماینده عالی دولت در گیلان مهرماه را همراه با خاطرات دل‌انگیز دانست و اضافه کرد: زنگ مدرسه و آغاز سال تحصیلی جدید همیشه با شور و خوشحالی دانش آموزان همراه است چرا که حضور جوانان و نوجوانان سرشار از نشاط است.

عباسی بیان کرد: افتخار می‌کنیم که در این سرزمین فرزندانی تربیت می‌شوند که آینده کشور را تضمین می‌کنند؛ شما دانش‌آموزان باید قدر این روزهای فراگیری علم و دانش را بدانید و با ۲ بال ایمان و علم به قله‌های پیشرفت و موفقیت دست یابید.

وی از دانش آموزان خواست تا همواره به خداوند و ائمه اطهار (ع) توکل و توسل کنند و یاد شهدا و امام شهیدان را گرامی بداند.

سال تحصیلی جدید سه هزار و ۸۰۰ مدرسه با ۱۹ هزار کلاس درس با حضور ۳۷۷ هزار دانش‌آموز در این استان آغاز شده‌است.

۲۵ هزار معلم در گیلان در کنار کارکنان آموزشی و اداری نیز برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان آماده شده‌اند و کار تعلیم و تربیت دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۳ را بر عهده دارند.

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت با پیکر شهید تازه تفحص شده یعقوب دولتی مزین شد؛ پیکر این شهید معلم بعد از ۳۸ سال به زادگاه خود بازگشت و قرارست تا در شهرستان ماسال به خاک سپرده شود.

همچنین کاشت یک نهال بیاد شهید دولتی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

استاندار گیلان و سایر مسئولان همچنین از نمایشگاه دست آوردهای دانش آموزان گیلانی بازدید کردند.

Share