نامه نگاری با مسئولان ارشد کشوری؛

اعتراض شهرداران به مصوبه عدم امکان ثبت‌نام کارکنان شهرداری‌ها در انتخابات شوراها

شهرداران تعدادی از کلانشهرها در اعتراض به اضافه‌شدن عبارتی به بند ۳ ماده ۳۲ که گفته کارکنان شهرداری‌ها برای حضور در انتخابات شورای شهر و روستا می‌بایست استعفا دهند، با رئیس مجلس و مراجع دیگر تصمیم‌ساز مکاتبه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرداران تعدادی از کلانشهرها در اعتراض به اضافه‌شدن به بند ۳ ماده ۳۲ که کارکنان شهرداری‌ها برای حضور در انتخابات شورای شهر و روستا می‌بایست استعفا دهند، با رئیس مجلس و مراجع دیگر تصمیم‌ساز مکاتبه کردند.

در ادامه متن این نامه را مشاهده می‌کنید:

«به استحضار می‌رساند متاسفانه در بند (ب) ماده (۱۴) طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و دهیاران، عبارت کارکنان شهرداری‌ها به بند (۳) ماده (۳۲) قانون فعلی اضافه گردیده که این موضوع الزام استعفای کارکنان شهرداری‌ها جهت کاندیداتوری در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را پدید می‌آورد.

همانگونه که مستحضرید اشتغال به به سمت‌های مدیریتی در شهرداری‌ها می‌تواند از مصادیق تضاد منافع محسوب گردد ولیکن نوع رابطه استخدامی یک فرد با یک دستگاه (بدون داشتن پست مدیریتی و یا پس از استعفای فرد از پست مدیریتی) از مصادیق حقوق فردی اشخاص است که هیچ‌گونه تضاد منافعی را در پی نخواهد داشت.

چنانکه بسیاری از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز از کارکنان رسمی و یا قراردادی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی بوده و نامزدی برای پست نمایندگی مجلس و یا اشتغال به این پست، نیازی به لغو رابطه استخدامی با دستگاه دولتی و یا نهاد عمومی را ندارد.

لذا بر اساس اصول ۲۰، ۲۲ و ۲۸ قانون اساسی، ایجاد محدودیت در این موضوع خلاف صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و بر همین اساس از حضرتعالی درخواست می‌نمائیم به منظور حفظ و احترام به حقوق صدها هزار نفر از شاغلین در شهرداری‌ها، با بررسی این بند و حذف آن از مصوبه مجلس محترم از تعرض نابجا به حقوق اشخاص جلوگیری فرمایید.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حسن نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، در اصلاح نقائص قانون مذبور. موفقیت این عزیزان را در تصویب قانونی که به نفع شهروندان ایران اسلامی است، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمائیم.»

شهرداران اصفهان، قم، شیراز، اهواز، تبریز، کرج، اردبیل، یزد، کرمانشاه، زنجان، زاهدان، همدان، بندرعباس، رشت، قزوین و اراک از امضا کنندگان این نامه هستند.

Share