سعید خاوری نژاد

استاندار جدید و امید به انتخاب مدیران حرفه‌ای وزارت کشوری

وجود طیف وسیعی از کارکنان خوش فکر و باتجربه بدنه وزارت کشور که به سبب رویکرد غیر قابل دفاع و کج سلیقگی‌های قبلی، فرصت خدمت و تأثیرگذاری بر روندهای گوناگون استان از آن‌ها دریغ شد می‌تواند ظرفیتی ارزشمند برای تحقق برنامه‌های استاندار گیلان باشد.

سعید خاوری نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سعید خاوری نژاد در یادداشتی نوشت:

با انتصاب دکتر هادی حق‌شناس استاندار جدید گیلان، امید در حالی به استانداری و فرمانداری‌های گیلان بازگشت که به باور اکثریت قریب به اتفاق کارکنان این سازمان، حق‌شناس قادر به مدیریت حرفه‌ای استانداری خواهد شد. تجربه مدیریتی، پیشینه علمی و قابلیت‌های فردی استاندار جدید گیلان این نوید را می‌دهد که با استقرار مدیری توانمند و خوش فکر در راس استان، تصمیماتی درست و انتخاب‌هایی صحیح برای استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام شود که نیروی محرکه مدیریت استان و شهرستان‌ها هستند.

از سوی دیگر طی دستورالعمل وزیر کشور، بر محدودیت و ممنوعیت هر گونه نقل و انتقال و مأموریت افراد از بیرون و به بیرون از بدنه وزارت کشور بدون مجوز معاونت توسعه منابع این وزارتخانه تأکید شد. این اتفاق، تصمیم گیری درست در نگاه کلان کشور را نشان می‌دهد که مسئولین کشوری به درستی به آسیب‌شناسی حرفه‌ای در به کارگیری نیروهای غیر وزارت کشور در چند سال اخیر پی برده اند.

ترکیب توانمندی‌های استاندار جدید گیلان و تفکرات مدیریتی قابل دفاع وی و رویکرد جدید بومی گزینی در وزارت کشور می‌تواند تصویری روشن از آینده ترسیم کند که به موجب آن، شاهد اوضاعی باشیم که هم انتصاب افراد از بدنه این سازمان باشد و هم، استاندار جدید، با تسلط بیشتری، شایستگی و مهارت افراد را برای واگذاری مسئولیت‌های حساس و دشورا وزارت کشور در شرایط کنونی کشور مد نظر و ملاک قرار بدهد.

اکنون که انتخاب دکتر حق‌شناس به عنوان استاندار جدید گیلان، پاسخی درخور و رضایتبخش به انتظارات اکثریت فعالان سیاسی جریان اصلاح نگر در گیلان بود، چینش مدیریت به نحو شایسته در استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری ها، گام دومی است که جامعه از استاندار جدید گیلان مطالبه دارد.

وجود طیف وسیعی از کارکنان خوش فکر و باتجربه بدنه وزارت کشور که به سبب رویکرد غیر قابل دفاع و کج سلیقگی‌های قبلی، فرصت خدمت و تأثیرگذاری بر روندهای گوناگون استان از آن‌ها دریغ شد می‌تواند ظرفیتی ارزشمند برای تحقق برنامه‌های استاندار گیلان جهت پاسخ به مطالباتی باشد که مرکز از گیلان داشته و خواهد داشت.

شرایط دشوار پیش روی کشور از یک سو و تنگناهای اقتصادی استان گیلان در عین شایستگی‌ها و ظرفیت‌های آن، این امید را ایجاد می‌کند دکتر حق‌شناس با اعتماد به پرسنل خوش فکر با درجات علمی بالا و دارای ایده‌های موثر در وزارت کشور که تجربه خود را پس داده و توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده اند، به روند توسعه گیلان، یا حداقل، جبران کاستی‌ها و پیش نیازهای توسعه استان، سرعت بخشد.

Share