مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

آموزش محوری ویژگی برجسته «هماوری قرآنی آلاء» است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از ثبت نام ۸۳۰ تیم در «هماوری قرآنی آلاء» خبر داد و گفت: آموزش محوری و مربی محوری ویژگی برجسته این طرح است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد علی نجفی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی آلاء در گیلان اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآنی آلاء فرصتی برای پردازش به مفاهیم قرآنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مسابقات قرآنی آلاء با محوریت مفاهیم و حفظ برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات بیشتر جنبه عمومی دارد و تمام افرادی که تاکنون حتی سبقه قرآنی ندارند می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

حجت الاسلام نجفی، آموزش محوری را از ویژگی‌های ممتاز مسابقات قرآنی آلاء برشمرد و بیان کرد: دانش آموزان و افراد شرکت کننده و مربیان در این مسابقات پس از ثبت نام یک دوره آموزشی یک ماهه را سپری خواهند کرد و سپس راهی مسابقات می‌شوند.

به گفته وی روند مسابقات قرآنی آلاء به گونه‌ای است که افراد چند مرحله آموزش و رقابت را تا پایان سال به مدت شش ماه تجربه می‌کنند و این طرح با همکاری آموزش و پرورش و ۱۷ ارگان در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به سال نخست برگزاری مسابقات قرآنی آلاء بیان کرد: استمرار این مسابقات با کیفیت و کمیت بالا در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

نجفی با بیان اینکه مسابقات قرآنی آلاء به صورت تیمی و گروهی است، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی به صورت کار تیمی و گروهی بر جذابیت این رویداد افزوده و افراد در یک کار تیمی خودشان ارتقا می‌دهند.

وی، مربی محوری را از دیگر ویژگی‌های مسابقات آلاء برشمرد و افزود: تمام تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات دارای مربی هستند.

لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مناطق محروم

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پرورش مربیان مفاهیم و حفظ قرآنی از خروجی‌های مثبت مسابقات آلاء است، گفت: مربیان مفاهیم و حفظ قرآن کریم در این مسابقات با سپری کردن دوره‌های آموزشی به مربیان حرفه‌ای و توانمند تبدیل شده و در این میان استعدادهای نهفته‌ای در حوزه مربیان قرآنی کشف می‌شود.

نجفی با بیان اینکه مسابقات آلاء یک لیگ قرآنی است، اضافه کرد: زمان بر بودن هماوری قرآنی آلاء خانواده محور بوده و شمار زیادی از خانواده‌ها را درگیر فعالیت‌های قرآنی می‌کند.

وی با اشاره به شرایط سنی هماوری قرآنی آلاء افزود: این رویداد قرآنی ویژه سنی ۹ تا ۱۵ سال دختران و پسران برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شاکله قوی و منسجم برگزاری مسابقات قرآنی آلاء بیان کرد: نخستین جلسه شورای راهبردی مسابقات قرآنی آلاء با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان تشکیل شد.

نجفی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مناطق محروم اضافه کرد: بردن مسابقات قرآنی آلاء در مناطق محروم با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تمرکز ویژه‌ای انجام شده است و در این راستا مدیران کمیته امداد و بهزیستی استان همراهی لازم را داشتند.

وی از ثبت نام ۸۳۰ تیم در مسابقات قرآنی آلاء در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد تیم‌ها از ۱۸ شهریور تاکنون برای شرکت در مسابقات آلاء ثبت نام کردند که تا ۱۰ مهر فرصت ثبت نام لحاظ شده و احتمال تمدید وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به تشریح جزئیات مسابقات قرآنی آلاء در استان پرداخت و بیان کرد: این مسابقات در سه رشته مفاهیم، حفظ و روایتگری و در دو سطح شهرستانی و استانی و در ۴ مرحله (۲ مرحله شهرستان و ۲ مرحله استان) برگزار می‌شود.

نجفی با بیان اینکه مسابقات قرآنی آلاء طرح ابداعی سازمان تبلیغات اسلامی گیلان است، اضافه کرد: با توجه به استقبال خوب از مسابقات قرآنی آلاء پیش بینی می‌شود که بعنوان طرح الگویی در کشور اجرا شود.

به گفته وی مسابقات قرآنی آلاء در ذیل و ادامه طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها برگزار می‌شود.

Share