مدیرکل پست در دیدار با استاندار گیلان تأکید کرد؛

آمادگی پست گیلان برای همکاری با شهرداری‌ها برای استقرار دولت الکترونیک و ایجاد شهر هوشمند

مدیر کل پست گیلان در دیدار با استاندار گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته پست، به تبیین اهمیت نقش پست در اجرای خدمات نیابتی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست گیلان دردیدار با دکتر هادی حق‌شناس استاندار گیلان به ارائه گزارشی از اقدامات پست گیلان در حوزه خدمت‌رسانی به مردم پرداخت.

دکتر حق‌شناس در ابتدای این دیدار ضمن تبریک و گرامیداشت روز جهانی پست؛ نقش پست درمبادلات کالایی را مهم ارزیابی کرد و بر لزوم عضویت پست در شورای توسعه و برنامه ریزی استان، شورای ترافیک، شورای توسعه مدیریت استان، کارگروه تسهیل صدور مجوزها و کارگروه اصلی اقتصاد دیجیتال استان به منظور بهره گیری از ظرفیت و زیر ساخت‌های پست در توسعه شهری تأکید کرد.

مدیر کل پست گیلان در این دیدار ضمن تشریح اهمیت نقش پست در جوامع توسعه یافته، سرانه مرسولات پستی را شاخصی از توسعه یافتگی برشمرد و اظهارداشت: این شاخص بیانگر میزان برونسپاری خدمات سایر دستگاه‌های اجرایی و استفاده مردم از بستر پست برای دریافت خدمات بدون مراجعه حضوری می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه برونسپاری خدمات دستگاه‌های اجرایی کاهش مراجعات حضوری و ایجاد شفافیت را در پی خواهد داشت از آمادگی پست گیلان برای همکاری با شهرداری‌ها برای استقرار دولت الکترونیک و ایجاد شهر هوشمند خبر داد تا مردم بتوانند بدون مراجعه حضوری و با استفاده از بستر پست نسبت به دریافت خدمات مورد نیاز اقدام نمایند.

هوشنگی وجود قریب به هزار نقطه تماس شامل دفاتر پست دولتی؛ دفاتر پیشخوان و دفاتر پست روستایی را از مزایا و ظرفیت‌های بالقوه استان دانست و خاطر نشان کرد: این دفاتر با هدف تسهیل در ارائه خدمات دولت به مردم و به منظور ممانعت از هرگونه موازی کاری ایجاد شده‌اند که می‌طلبد از یکسو دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان نسبت به واگذاری خدمات خود به این دفاتر اقدام کنند و از سویی دیگر پست متعهد می‌شود تا بحث برونسپاری را با جدیت دنبال و خدمات نیابتی را به بهترین شکل به مردم ارائه نماید.

مدیر کل پست گیلان در ادامه به تبیین اهمیت پروژه ملی نظام استاندارد نشانی (جی. نف) در استان پرداخت و با اشاره به مشکلات پیاده‌سازی این پروژه ملی از حیث وجود معابر فاقد نام وعدم وجود پلاک نشانی اماکن که نیاز به مشارکت شهرداران و دهیاران دارد، حمایت استاندار گیلان را به منظور پیشبرد این پروژه در استان خواستار شد.

گفتنی است در پایان این مراسم به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت، تمبر یادبود سردار سرافراز مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط مدیر کل پست گیلان به دکتر هادی حق‌شناس استاندار گیلان اهدا شد.

Share