۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت

در این مقاله ۱۰ روش عالی و نتیجه بخش بهترین روش رفع گرفتگی لوله های فاضلاب توالت ذکر و بررسی شده‌اند تا بتوان در شرایط اضطراری از عملکرد خوبی برخوردار بود.

۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت

یکی از چالش برانگیزترین اتفاق‌ها در هر منزل و ساختمان مسدود شدن لوله فاضلاب توالت است که ممکن است در طول سال چندین بار اتفاق بیافتد. داشتن اطلاعاتی اولیه درباره نحوه برخورد با این مشکل برای هر فردی ضروری است تا در شرایط اضطراری از حاد شدن آن جلوگیری کند. این اتفاق به‌صورت خواسته یا ناخواسته پیش می‌آید؛ بنابراین باید خود را برای آن آماده کرد. با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توان با انواع راه‌های رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت آشنا شد. در این مقاله ۱۰ روش عالی و نتیجه بخش ذکر و بررسی شده‌اند تا بتوان در شرایط اضطراری از عملکرد خوبی برخوردار بود.

پیشگیری پیش از درمان را فراموش نکنید

بهترین روش رفع گرفتگی لوله های فاضلاب توالت

توصیه می‌شود که از لوله فاضلاب توالت منزل یا ساختمان خود به‌خوبی نگهداری و از اتفاقات از این دست مانند گرفتگی و انسداد لوله جلوگیری کنید. می‌دانید که چنین مشکلی می‌تواند چند روز زندگی شما را مختل کند و موجب به‌هم ریختگی منزلتان شود. بنابراین پیشگیری از آن را در اولویت قرار دهید تا مجبور به رفع و درمان چنین مشکلی نشوید. عوامل زیادی مانند چربی، مو، نفوذ شی خارجی بزرگ و حتی جنس لوله در ایجاد گرفتگی تاثیرگذار هستند. در این شرایط به‌کارگیری بهترین روش رفع گرفتگی لوله های فاضلاب توالت کمک زیادی به شما خواهد کرد. لوله بازکنی در لاهیجان از جمله خدماتی است که می تواند در کوتاه‌ترین زمان مشکل حل شود اگر از نیروی متخصص کمک بگیریم. به‌طور اصلی‌ترین دلایل انسداد لوله فاضلاب در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • انباشتگی اشیاء خارجی از جمله سنگ، تکه غذا و….
  • تجمع دستمال کاغذی
  • انباشتگی مصالح ساختمانی
  • گیر کردن اشیا پلاستیکی یا فلزی
  • تجمع پرز، مو و حتی نخ با یکدیگر
  • تجمع مواد شوینده و صابون

با این ۱۰ روش مشکل گرفتگی لوله فاضلاب را حل کنید

با این 10 روش مشکل گرفتگی لوله فاضلاب را حل کنید

همان‌طور که پیش‌‌تر هم گفته شد روش‌های زیادی جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب و لوله بازکنی در لنگرود وجود دارند که در اینجا به ۱۰ مورد از مهم‌ترین روش‌ها اشاره شده است:

استفاده از آب جوش

در میان ۱۰ روش رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت می‌توان به این مورد اشاره داشت که تاثیر قابل توجهی دارد. اغلب لوله‌های فاضلاب به‌دلیل انباشت مقدار قابل توجهی چربی در مدت زمان طولانی مسدود می‌شوند. شایان ذکر است که این نوع گرفتگی در وسعت کوچک‌تر اتفاق می‌افتند و پیش از حاد شدن به‌راحتی می‌توان مانع پیشروی آن شد. آب جوش یکی از ساده‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌های رفع گرفتگی لوله فاضلاب است. کافیست کمی از آب را داخل لوله بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا آب تمام چربی‌های نفوذ کرده در لوله را پاک کند. پس از چند دقیقه باز هم از آب جوش داخل لوله بریزید تا از باز شدن کامل لوله مطمئن شوید.

استفاده از مواد شوینده

جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت می‌توان از مواد شوینده استفاده کرد. مقداری از مایع ظرفشویی را در آب بریزید و پس از حرارت دادن آن را داخل لوله تخلیه کنید این کار نیز موجب رفع گرفتگی خواهد شد و لوله را به‌طور کامل تمیز می‌کند.

استفاده از نمک و سرکه

کاربرد محلول‌های خانگی مانند نمک و سرکه را پیشنهاد می‌کنیم؛ چراکه از تاثیرگذاری بسیار خوبی بر لوله برخوردار هستند. این دو ماده که قدرت تمیز کنندگی بالایی دارند در مدت زمانی کوتاه لوله فاضلاب را از هرگونه چربی و انسداد با مو پاک می‌کنند. پس از باز شدن لوله مقداری آب جوش داخل آن بریزید تا به‌طور کامل لوله را پاک و آلودگی را از بین ببرد.

استفاده از نمک و جوش شیرین

این ترکیب معجزه می‌کند؛ به‌همین خاطر در بسیاری از موارد جزء اولین پیشنهادها است. مقدار مساوی از آب و جوش شیرین را داخل یک ظرف بریزید و آن را در لوله خالی کنید. پس از چند دقیقه آب جوش را در لوله بریزید تا به‌طور کامل چربی یا هرگونه مو و شی خارجی را از بین ببرد.

استفاده از جوهر نمک

جوهر نمک از موادی است که در اولین لحظه به ذهن اغلب مردم می‌رسد و به‌راحتی در بازار یافت می‌شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام استفاده از جوهر نمک حتما از عینک و دستکش مخصوص باید استفاده کرد. ترجیحا از ترکیب این ماده با محلول های شیمیایی خودداری کنید؛ چرا که گازهای خطرناک و کشنده‌ای ساطع می‌کنند.

استفاده از اسید

از دیگر روش‌های رایج ریختن اسید در لوله است که تاثیر قابل توجهی بر باز شدن مسیر لوله فاضلاب می‌گذارد.

استفاده از تلمبه دستی

در برخی موارد گرفتگی لوله حاد و خطرناک نیست؛ بنابراین می‌توان با استفاده از یک تلمبه دستی مشکل را حل کرد. برای اطمینان خاطر بیشتر از تلمبه‌ای محکم با سایز مناسب استفاده کنید تا به‌طور کامل لوله را پوشش دهد. تلمبه را روی دهانه لوله فاضلاب قرار دهید تا مانع ورود هوا به داخل آن شود و چندین مرتبه آن را بالا و پایین کنید. پس از این کار آب داغ را داخل لوله بریزد و منتظر باشید تا گرفتگی آن کاملا برطرف شود.

استفاده از دستگاه فنر

فنر بهترین روش رفع گرفتگی لوله های فاضلاب توالت به‌شمار می‌رود؛ چرا که به‌راحتی و بدون هیچگونه آسیب انجام می‌شود. بسیاری از تیم‌های ماهر در این زمینه از فنرهای دستی جهت باز شدن لوله استفاده می‌کنند و در غالب موارد لوله را برای همیشه باز می‌کند. این دستگاه تمام مواد قرار گرفته در مسیر لوله را به بیرون هدایت و آسیبی به لوله یا چاه فاضلاب وارد نخواهد کرد. فنر به دو شکل دستی و برقی به‌کار می‌رود که هر دو در زمانی کوتاه و با کم‌ترین دردسر این مشکل را حل می‌کنند.

استفاده از قلاب فلزی

گاهی به‌دلیل عدم دسترسی به فنر پیشنهاد می‌شود تا قلاب فلزی را امتحان کنید. اما این وسیله چطور کار می‌کند؟ کار سختی نیست، کافیست از یک وسیله منعطف مانند چوب رختی استفاده و آن را به‌طور کامل باز کنید و قسمت ته آن را به‌شکل یک قلاب درآورید. نوک میله را به داخل لوله هدایت و مواد قرار گرفته در آن را به خارج منتقل کنید. با این کار می‌توان بخش قابل توجهی از مواد و جرم‌های قرار گرفته در لوله را پاکسازی کرد.

کاربرد جاروبرقی آب

جاروبرقی آب از حرفه‌ای‌ترین راههای رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت است و تاثیر قابل توجهی بر پاکسازی لوله دارد. این ابزار از قابلیت مکش بسیار خوبی برخوردار است و آسیبی به بخش‌های داخلی لوله وارد نمی‌کند. باید لوله جارو را به داخل چاه منتقل کنید و دهانه آن را با یک پارچه بندید تا محتوای لوله وارد کیسه جاروبرقی شود. متخصصان ما در لوله بازکنی در آستانه با مهارت کامل مشکل شما را حل خواهند کرد.

باز کردن لوله های مسدود شده را به لوله بازکنی گیلان بسپارید

همان‌طور که گفته شد مشکل رفع گرفتگی لوله فاضلاب توالت یکی از چالش‌های هر ساختمان و افراد ساکن در آن است. راهکارهای زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد و به حل آن در کوتاه‌ترین زمان کمک می‌کنند. چنانچه با استفاده از روش‌‌های روتین به نتیجه نرسیدید پیشنهاد می‌دهیم تا از خدمات لوله بازکنی گیلان کمک بگیرید. کارشناسان این مرکز در اولین زمان به محل مورد نظر می‌رسند و پس از تشخیص دلیل و نوع گرفتگی لوله آن را حل می‌کنند.

Share