شهردار منطقه یک رشت خبر داد:

آخرین وضعیت سعدی به سرگل؛ ۱۴ ملک دیگر برای بازگشایی مانده است

شهردار منطقه یک رشت با بیان اینکه در تلاش برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان هستیم گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۳ قرار داد عمرانی در این منطقه با هدف ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان منعقد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یوسف یزدانی شهردار منطقه یک رشت ظهر امروز با حضور در جلسه علنی شورا در ساختمان شورای این شهر شهر با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: ۳۳ قرار داد عمرانی برای این منطقه در ۶ ماهه نخست سال جاری منعقد شده است و ان‌شاءالله بر اساس این قرار دادها بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه دهیم.

وی به قرار داد عمرانی برای سه ناحیه شهرداری منطقه یک رشت اشاره کرد و گفت: سه قرار داد پیرامون آسفالت، ترمیم و اجرای روکش آسفالت و لایروبی فاضلاب‌های سنتی منعقد شد و خوشبختانه این مسئله از روند خوبی برخوردار است.

شهردار منطقه یک رشت با بیان اینکه بالغ بر چهار هزار تن آسفالت طی این مدت در منطقه یک عملیاتی شد، تصریح کرد: در کنار اجرای آسفالت، لوله‌گذاری به منظور اجرای پروژه جمع آوری روان آب‌های سطحی نیز در دست اجرا است.

یزدانی با اشاره به اینکه از اوایل سال جاری بحث روکش آسفالت را در مسیرهایی همچون میدان مادر به سمت سرگل و… در دستور کار داشتیم افزود: همچنین قراردادهایی بابت رنگ‌آمیزی خطوط پیاده و سرعت گاه‌ها نیز منعقد شد که در دست اجرا است.

وی به مشکل کمبود فضای سبز اشاره کرد و گفت: رشت در این باره نسبت به استانداردها پایین‌تر است و سال گدشته احداث دو پارک که یک مورد در کوچه پروین اعتصامی و یک پارک دیگر هم از تفکیکی‌های زمین نیروی انتظامی ایجاد کردیم که به مبلغ یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان قرار داد آن منعقد شد و ان‌شاءالله از روز سه شنبه نیز پیمانکار این کار را عملیاتی می‌کند و این پارک‌ها به سرانه فضای سبز شهر می‌افزاید.

شهردار منطقه یک رشت با اشاره به اینکه احداث چند پارک دیگر نیز در منطقه یک در دست اجرا است، افزود: تعدادی از این پارک‌ها از محل تفکیک و بازگشایی‌های مسیر در دست احداث است و همچنین احداث سرویس‌های بهداشتی که مورد تاکید شورا و خواسته شهروندان است نیز مورد توجه است و در سال جاری نیز ۶ چشمه سرویس بهداشتی به همراه اتاق مادر و کودک در میدان قلی‌پور احداث کردیم.

یزدانی به احداث یک سرویس بهداشتی دیگر به همراه اتاق مادر و کودک در محله پیر ملا اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله تا سه ماه آینده نیز این سرویس بهداشتی به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه لایروبی دو رودخانه زرجوب و گوهررود را نیز اجرایی کردیم افزود: شهروندان از این اقدام بسیار تشکر کردند و همچنین در سه ناحیه منطقه یک قراردادهایی پیرامون پیاده روسازی منعقد کردیم و در پیاده رو میدان معلم نیز نسبت به تعویض کف‌پوش اقدام کردیم.

شهردار منطقه یک رشت با اشاره به مبحث روشنایی در محدوده شهرداری منطقه یک بیان کرد: روشنایی بلوار معلم از میدان معلم تا سه راه سعدی را آغاز کردیم و به دنبال این هستیم که پایه چراغ‌ها را نیز نوسازی کنیم و تعویض سیستم روشنایی را نیز در این منطقه در دستور کار داریم.

یزدانی به بازگشایی خیابان شهید داوودی از سعدی به سرگل اشاره کرد و گفت: ۳۶ ملک را در آن مسیر بازگشایی کردیم و ۱۴ ملک دیگر نیز برای بازگشایی مانده است که ان‌شاءالله با ارزیابی و تملک ۱۴ ملک باقی مانده کل مسیر را بازگشایی و اجرای آسفالت را تا پایان سال داشته باشیم.

Share