طی نامه ای خطاب به وزیر کشور و معاون پارلمانی رئیس جمهور

چهار گزینه برخی اعضای ستاد مرکزی شهرستانهای غرب گیلان برای تصدی استانداری گیلان

از اعضای ستاد مرکزی شهرستانهای غرب گیلان، تالش، ماسال، رضوانشهر و استارا نظر به تعهد، تجربه و سوابق قابل قبول؛ آقایان محمود قاسم نژاد، سیروس شفقی، فرهاد دلق‌پوش و علی فتح الهی را برای تصدی استانداری گیلان معرفی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از انتشار لیست مشترک اصلاح طلبان و ستاد پزشکیان در گیلان در رابطه با گزینه های استانداری گیلان حالا برخی اعضای ستادهای شهرستانهای غرب گیلان شامل تالش، ماسال، رضوانشهر و استارا نیز ۴ نفر را به وزیر کشور و معاون پارلمانی رئیس جمهور معرفی کردند.

در متن نامه آمده است:

وزیر محترم کشور
جناب آقای اسکندر مومنی با سلام و احترام

جناب آقای شهرام دبیری
معاون پارلمانی رئیس جمهور

همانطور که مستحضرید دولت وفاق ملی رئیس جمهور محترم و محبوب کشورمان جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان با تدبیر حاکمیت و تلاش
مجدانه و شبانه روزی فعالان سیاسی و اجتماعی کشور و همراهی مردم فهیم ایران با پیروزی در انتخابات رسما شکل گرفت.
و کار خود را با کابینه جدید تحت شعائری چون صدای بی‌صدایان رفع تبعیض و توسعه عدالت و احترام به حقوق تمام اقشار جامعه با عقاید و سلایق مختلف به خاصه اقوام و مذاهب، آغاز کرد. به همین روی مردم و فعالین سیاسی اجتماعی غرب گیلان مشتمل بر شهرستانهای ماسال، رضوانشهر، تالش و آستارا، با باورمندی به تحقق شعائر دولت محترم و امید به رویکرد اصلاح طلبانه دولت دکتر پزشکیان با شور و شعور خود حماسهای وصف ناپذیر در سطح کشور خلق گواه این ادعا درصد آرای کم نظیر و بی‌نظیر شهرستانهای مذکور به خاصه تالش و آستارا در سطح کشور است که بیش از ۸۲ درصد آرای خود را به نام دکتر مسعود پزشکیان به صندوقهای رای سرازیر کردند که چه بسا اگر نبود این حجم از سطح اختلاف رای در این مناطق، آمار رای استان گیلان به ۵۰ درصد نمی‌رسید! این در حالیست که امید و اعتماد این مردمان و قوم نجیب همواره در طول سالهای اخیر بر اثر تبعیض و عقب ماندگی و توزیع ناعادلانه منابع بودجه و مناصب سیاسی توسط برخی افراد و گعدههای نامیمون سیاسی استان گیلان مورد تعرض و بی‌احترامی قرار گرفته است. اما با این حال علی رغم همه پیمان‌شکنی‌ها فقر و تبعیض و عقب ماندگی رخنه کرده در منطقه، مردم سرزمین قوم بزرگ تالش اعم از مرد و زن شیعه و سنی از همه اقشار و صنوف، صداقت در گفتار دکتر پزشکیان مبنی بر رفع تبعیض قومیتی را باور کرده و پای صندوق آمده و موجبات این پیروزی بزرگ را محقق ساختند.
بی‌شک پس از شکل گیری کابینه و اعضای هیات دولت، موضوع انتخاب استانداران از اهمیت ویژهای در راستای اجرای صحیح سیاسیت‌های دولت در سطح استان و شهرستانها برخوردار است.
با علم به اینکه در معرفی و انتخاب استانداران چهار چوب و ضوابط خاص حاکم است اما مطابق سنوات گذشته نظر اعضای ستاد و تشکل و گروههای سیاسی نیز برای اعضای هیات دولت به جهت پایگاه اجتماعی آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.
چنانکه از شواهد و قرائن بر میاید ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در گیلان و جبهه اصلاحات گیلان مشترکا لیستی ۷ نفره از گزینه‌های پیشنهادی خود جهت تصدی استانداری گیلان معرفی نمودند.
آنچه که گردآورندگان این نامه را نگران ساخت و موجبات تنظیم این نامه را فراهم آورد خروجی اسامی لیست مذکور است.
ابتدا به ساکن براین نکته تاکید داریم همه گزینه های طرح شده از سرمایه‌های استان گیلان هستند و نگارندگان این نامه منکر ظرفیت و توانمندی هیچ یک از این عزیزان نمیباشند.
اما قویا به عرض میرسانیم لیست منتشر شده را برآمده از جمعیت متکثر هواداران و سرمایه‌های انسانی اقصی نقاط گیلان نمیدانیم به خاصه اینکه در این لیست جای خالی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی با تجربه غرب گیلان به وضوح مشاهده میشود.
نیروهایی که از سوابق درخشان مدیریتی برخوردارند و در انتخابات گذشته از تمام ظرفیت‌های معنوی و مادی خود برای پیروزی قاطع دکتر پزشکیان از تلاشی دریغ نکردند و از اکثریت اسامی طرح شده در لیست مذکور از همه جهات ارجح‌تر میباشند.
حال که شاخص‌های انتخاب لیست ۷ نفره پیشنهادی که اکثرا فاقد شرایط لازم جهت تصدی جایگاه استانداری هستند به صورت شفاف تاکنون اعلام نگشته باید خاطر نشان کردک انتشار این لیست ضمن اینکه موجی از نارضایتی و نا امیدی در میان فعالان سیاسی اجتماعی غرب گیلان ایجاد کرده است بلکه تداعی کننده رویکرد تبعیض الود و نگاه گعده‌ای سالهای گذشته در حذف و نادیده گرفتن سرمایه های انسانی غرب گیلان می باشد.
لذا ما گردآورندگان این نامه متشکل از جمعی از اعضای ستاد مرکزی شهرستانهای غرب گیلان، تالش، ماسال، رضوانشهر و استارا
نظر به تعهد، تجربه و سوابق قابل قبول.
آقایان محمود قاسم نژاد
سیروس شفقی
فرهاد دلق‌پوش
و علی فتح الهی
(رزومه به پیوست ارائه میگردد)
که از مدیران با سابقه و خوشنام استان میباشند و از حامیان گفتمان دولت وفاق ملی در ایام انتخابات نیز بودند و از سرمایه های انسانی غنی غرب گیلان هستند را به عنوان گزینه های پیشنهادی جهت تصدی جایگاه استانداری گیلان معرفی می نماییم.
یقینا توجه و شنیدن این خواسته و مطالبه‌ی به حق، موجبات وحدت و انسجام بیش از پیش مردم و فعالین سیاسی با دولت وفاق ملی را فراهم خواهد آورد.
پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی سپاسگزاریم.

Share