با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان رونمایی شد

پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان طی نشست خبری با حضور مسئولین و جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان صبح روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ با حضور روح الله بخشی نژاد فرماندار لاهیجان، رضا زنده دل شهردار و دبیر جشنواره، امیر حسین طاهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد سلیمانی امام جمعه، ابراهیم خوشحال رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان، محمد علی صادق حسنی دبیر اجرایی جشنواره و جمعی از مدیران، اصحاب رسانه و هنرمندان تئأتر لاهیجان برگزار شد.

محمدعلی صادق حسنی رئیس انجمن نمایش استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین شهری و اصحاب رسانه و همچنین هنرمندان در سخنی کوتاه عنوان کرد: این جشنواره با دلگرمی به حمایت ویژه مسئولین و مردم در روز دوشنبه آغاز به کار خواهد کرد و امیدواریم این دوره هم مانند دوره های دیگر جشنواره خوبی داشته باشیم.

پس از آن رضا زنده دل شهردار لاهیجان و دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان ضمن ارائه گزارشی از گروه های های نمایشی شرکت کننده و روند اجرایی این جشنواره گفت: ۱۵۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی توسط هیات داوری ۱۵ اثر در بخش های مختلف اصلی استانی و کودک اجرا خواهد شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره اذعان داشت: در سالهای گذشته نمایش ها فقط در بخش ملی انتخاب می شد که امسال بخش استانی و بین الملل نیز خواهیم داشت که از کشورهای ترکیه، عراق و روسیه حضور دارند.

وی در پایان ضمن تقدیر از مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی و همه مسئولین شهری و همچنین حمایت فرهنگی امام جمعه ، هدف از برگزاری این جشنواره را بهره بردن از هنر برای نشان دادن معضلات و مسائل شهری و شهروندی عنوان کرد.

ابراهیم خوشحال، رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان هم در این مراسم گفت: عملکرد مدیریت شهری لاهیجان نسبت به شهرهای هم رده خود بسیار متفاوت بوده و اقدامات موثری بر جای گذاشته است.

وی اضافه کرد: شهرداری لاهیجان در حوزه های مختلف فرهنگی ، مذهبی و ورزشی عملکرد بسیار خوبی تاکنون داشته است.

روح الله بخشی نژاد فرماندار لاهیجان هم در این جلسه از تلاش دست اندرکاران جشنواره تئاتر خیابانی شهروند قدردانی کرد.

سید جواد سلیمانی امام جمعه شهرستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سیزهمین دوره این جشنواره گفت: لاهیجان فارغ از جاذبه های گردشگری به جهت برگزاری تئاتر تبدیل به یک جریان و گفتمان شده است و این به جهت زحمات و حضور هنرمندان است.

وی افزود: هنرمندان و حضور مهمانان خارجی در این دوره نقطه ی عطفی برای این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تبریک روز سینما و تقدیر از تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره همکاری داشته اند گفت: این جشنواره در سه روز با اجراهای متعدد در سطح شهر خواهد بود.

وی رشد اثار رسیده به این جشنواره را از نقاط قوت آن عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم شهر پویایی داشته باشیم باید شهروندان مطالبه گر و دغدغه مند داشته باشیم کاری که به درستی جشنواره شهروند در حال انجام آن است.

وی در ادامه با اشاره به اثرگذاری بالای هنر نمایش اضافه کرد: این جشنواره باید ادامه دار باشد.

در پایان این نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان برگزار شد، از پوستر جشنواره رونمایی به عمل آمد.

سیزدهمین جشنواره‌ تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در هفت نقطه از شهر به دبیری رضا زنده دل شهردار لاهیجان برگزار خواهد شد.

پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان رونمایی شد.

عکس : ابوالفضل شکری

Share