با بهره برداری از طرح ملی خط چهار مداره رشت - انزلی - پره سر

وعده مدیرعامل توانیر: مشکل تامین انرژی واحد‌های تولیدی گیلان رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طرح ملی خط چهار مداره رشت -انزلی – پره سر با بیش از هزار میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری آبان ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در بازدید از طرح ملی خط انتقال چهار مداره رشت – انزلی – پره سر گفت: این طرح انتقال برق به طول ۶۰ کیلومتر و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری، تاکنون ۹۳ درصد پیشرفت ساخت دارد که با افزایش گروه‌های کاری، آبان امسال به بهره برداری خواهد رسید و در مدار شبکه سراسری قرار می‌گیرد.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: با اجرای این پروژه ملی مشکل تامین انرژی واحد‌های تولیدی گیلان رفع می‌شود و مازاد مصرف انرژی تولیدی هم به دیگر استان‌ها منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه‌های جدید در گیلان گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص گیلان و در نظر گرفتن رشد صنعت، جمعیت گردشگری و رشد ۸ درصدی مصرف سالانه، براساس اولویت‌های وزارت نیرو، ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر در مقیاس کوچک برای گیلان پیش بینی شده و شرکت برق منطقه‌ای گیلان ۲۲ طرح را برای تامین انرژی برق مصرفی در تابستان سال آینده در دست اجرا دارد.

Share