کارشناس هواشناسی گیلان اعلام کرد:

نفوذ توده هوای نسبتا ناپایدار در گیلان از جمعه | دمای هوای گیلان تا هفت درجه کاهش می‌یابد

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر ورود سامانه ناپایدار جوی در استان از جمعه هفته جاری و کاهش هفت درجه‌ای دما در این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آرش نبی‌زاده، کارشناس هواشناسی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشانگر استقرار جوی غالبا پایدار در این استان بوده و بر این اساس آسمانی صاف تا قسمتی ابری و وزش باد در برخی مناطق موقتی شدید طی ۴۸ ساعت آینده برای استان پیش‌بینی شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت گاهی با شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی و محلی، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار و رعد و برق‌های پراکنده فراهم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: دمای هوا در استان امروز ۲ تا چهار درجه سلسیوس افزایش می‌یابد اما فردا (پنجشنبه) یک تا سه درجه کاهش خواهد یافت و از جمعه تا یکشنبه هفته آینده نیز به طور متوسط سه تا هفت درجه سلسیوس تقلیل می‌یابد.

وی با اشاره به نفوذ توده هوای نسبتا ناپایدار در گیلان از جمعه هفته جاری اظهار کرد: با صدور هشدار سطح زرد تا یکشنبه هفته آینده روند افزایش ابر، وزش باد و در برخی مناطق رگبار و رعد و برق (موقتی شدید) پیش بینی شده و ممکن است هشدار زرد به نارنجی تغییر یابد که با بررسی الگوهای جدید فردا (پنجشنبه) اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: دیلمان با ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و لوشان با ۳۳ درجه گرمترین مناطق استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند و دمای فعلی رشت ۲۸ درجه و رطوبت ۷۸ درصد است.

وی اضافه کرد: دریا امروز با ارتفاع موج بین ۱۰ تا ۴۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب بوده و فردا با ارتفاع ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر با احتیاط مناسب است و از جمعه تا یکشنبه هفته آینده ارتفاع موج به ۸۰ سانتی‌متر خواهد رسید و غالبا نامناسب می‌شود.

آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا قسمتی ابری است.

Share