امام جمعه رشت؛

می‌خواستند با قرارداد ظالمانه اف‌ای‌تی‌اف به همه اسرار ملت ایران دست پیدا کنند

امام جمعه رشت گفت: آنها بعد از برجام قرارداد ظالمانه اف‌آی‌تی‌اف را بهانه کردند و از این طریق می‌خواستند به همه اسرار ملت ایران دست پیدا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در خطبه‌های عبادی_سیاسی، نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) این شهر، با اشاره به بررسی حقوق معنوی برادران و خواهران مسلمان نسبت به یکدیگر اظهار داشت: حق مشورت هشتمین حق معنوی افراد جامعه نسبت به یکدیگر است.
وی با بیان اینکه نداشتن مشورت انسان را در عرصه های فردی و اجتماعی متضرر می‌کند، افزود: بحث مشورت و نظرخواهی از دیگران یکی از عوامل بسیار مهم و کلیدی در تصمیم‌گیری و فرایند حیات فردی و اجتماعی است و یکی از ارزنده‌ترین دستورهای شریعت اسلام جهت سلامت جامعه و نیل به اهداف والای انسانی و الهی محسوب می‌شود.
به گفته آیت الله فلاحتی، مستشیر کسی است که از دیگران طلب مشورت دارد و افراد به کسی که نیازمند مشورت است باید مشاوره بدهند؛ ان‌شاءالله که خداوند همه ما را از استبداد در رای دور بدارد.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ۱۷ شهریور و کشتار ظالمانه تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷، یاد و خاطره شهدای مظلوم ۱۷ شهریور را گرامی داشت.
وی همچنین به فرارسیدن ۸ ربیع الاول مصادف با ۲۲ شهریور، سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام و آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله اشاره و خاطرنشان کرد: پرهیزکاری در دین، راستگویی در زندگی، امانت داری و حسن خلق از جمله ویژگی‌هایی است که امام حسن عسکری بر آن تاکید داشتند.

*شورای آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و حکام ابزاری برای ایالات متحده است

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنرانی‌های اخیر مسئول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد برنامه هسته‌ای ایران تصریح کرد: اخیراً رافائل گروسی ر مصاحبه‌ای با شبکه العربیه مدعی شده که در مورد برنامه انرژی هسته‌ای ایران نیازمند شفافیت بیشتر از طرف ایران است.
وی ادامه داد: مسئول آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدیدی که خطاب به شورای حکام آژانس داده گفته ذخایر اورانیوم بسیار غنی شده ایران که در گذشته در مقطع ۲۰ تا ۶۰ در دولت شهید رئیسی بوده برای ما قابل تحمل نیست.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم اورانیوم غنی شده ۱۸ درصدی که در دولت نهم و دهم به دست آمده بود به ۴.۸ درصد کاهش یافت؛ زیرا دولت با فشار غربی‌ها در این زمینه عقب نشینی کرده بود.
وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی اورانیوم غنی شده در ایران به ۶۰ درصد رسید؛ افزود: طبق مصاحبه رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، تحمل افزایش اورانیوم غنی‌سازی شده و پیشرفت ایران در این زمینه برای غرب سخت است.
امام جمعه رشت، با بیان اینکه این مسئول در مصاحبه با العربیه، دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای را موجب منزوی شدن تهران و ایران در دنیا دانسته؛ خواستار شفافیت بیشتر از سوی ایران در مورد پرونده هسته‌ای ما شده است.
وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها دوباره قصد شروع کردن بحث پیرامون انرژی هسته‌ای ایران از روز اول را دارند؛ ادامه داد: اولا که ما به خوبی می دانیم؛ شورای آژانس و حکام ابزاری برای ایالات متحده است؛ چنانچه در طول تاریخ، شورای حکام آژانس، همیشه در دست ایالات متحده بوده و الان نیز ماموریت جدیدی پیدا کرده‌اند که در این زمینه دوباره ایران هراسی کرده و عدم شفافیت مسئله انرژی اتمی ایران را در جهان مطرح کنند.

*رژیم صهیونیستی به طرف نابودی پیش می‌رود

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن فکر کرده جمهوری اسلامی مثل دوره‌های گذشته است؛ تصریح کرد: آمریکایی‌ها و غرب در جریان طوفان الاقصی و حوادثی که طی یک سال اخیر در دنیا اتفاق افتاده است؛ دستخوش حوادث و بحران‌هایی شده‌اند از این رو درصدد ایجاد فرافکنی و تشویش افکار ملتهای دنیا برآمده‌اند تا توجه همگان را متوجه ایران و غرب آسیا کنند.
وی با اشاره به اینکه غرب با مطرح کردن چنین مباحثی در مورد ایران قصد دارد جلوی توجه به بحران های جوامع غربی و اروپایی گرفته شود؛ اظهار کرد: دانشجویان غربی در آغاز سال تحصیلی جدید باز هم پرچم فلسطین را برافراشتند و با همراهی اساتید دانشگاه‌ها، شروع به راه‌اندازی تظاهرات در گوشه و کنار دنیا برای حمایت از فلسطین نموده‌اند؛ به طوری که کنترل این اوضاع از دست غربی‌ها خارج شده است.

هدف گذاری دولت چهاردهم منطبق بر خطوط قرمز بیانات مقام معظم رهبری و مجلس است

فلاحتی اظهار کرد: رئیس جمهور محترم ایران و وزیر خارجه طبق مصاحبه‌هایی در رسانه ها، خط و مشی خود را بارها و بارها معرفی کرده اند و گفته اند که هدف گذاری دولت در این خصوص پیرامون مسئله برجام منطبق بر راهبردها و خطوط قرمز بیانات رهبری و قانون مجلس شورای اسلامی است و از آن عدول نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه این یک پاسخ دندان شکن در مقابل دشمن است، اظهار کرد: امروز دیگر وزارت خارجه ما مانند وزارت خارجه دولت یازدهم و دوازدهم نیست زیرا دولت چهاردهم نیز برخاسته از مردم است و مردمی که این دولت را روی کار آوردند؛ دیندار و اهل امامت و ولایت هستند.
امام جمعه رشت، یادآور شد؛ دولتمردان خط قرمز خود را ولایت و منویات رهبری اعلام کرده‌اند پس دشمن آب در هاونگ می‌کوبد.
وی با اشاره به اینکه ایران همه بندهای برجام را عمل کرد ولی در مقابل ترامپ برجام را پاره کرد؛ افزود: حالا آنها بعد از برجام قرارداد ظالمانه اف‌آی‌تی‌اف را بهانه کردند و از این طریق می‌خواستند به همه اسرار ملت ایران دست پیدا کنند که در این خصوص از همه مردم به ویژه جوانان می‌خواهم که قرارداد ظالمانه اف آی تی اف را حداقل یک بار مطالعه کنند تا بدانند که دشمن در قالب این قرارداد چه خواب‌هایی برای ملت ایران دیده است.

Share