انتقادات جدی امام جمعه تالش؛

مافیای بانکی و خودرویی با هم هماهنگ هستند | تالش و گیلان باتلاق پروژه‌هاست

نورزاد تصریح کرد: خدا نگذرد از مافیایی که با زیاده خواهی و سیری ناپذیری، آرزوی داشتن حتی یک ماشین بی کیفیّت و کم‌‌ امکانات را بر دل خانواده‌های ایرانی گذاشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین نورزاد – امام جمعه شهرستان تالش با تبریک هفته دولت اظهار کرد: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهید رئیسی عزیز و تبریک این رویداد محضر عموم دولت مردان و رؤسای محترمِ ادارات و تقدیر از پیگیری‌های مناسبی که در پروژه‌ها مبذول داشته‌اند؛ ️تأکید می‌کنم که در مبارزه با فساد و ناعدالتی و در مقابله با غولها، مافیا، سلاطین و گردن کلفتهای مفسد، باید به این قاعده و مناطِ اساسی توجه داشت که «جرّاحی خون ریزی دارد».

امام جمعه تالش گفت: ️بنابر نظر تخصّصی کارشناسان خبره و اهل فن، در ایران ما آن رئیس جمهوری موفق خواهد بود که بتواند دو عملِ جرّاحیِ کلان انجام دهد، یکی جرّاحیِ سیستم بانکداری و دیگری جرّاحی سیستم خودرویی است و بی‌تردید جرّاحی هم خون ریزی خواهد داشت چون ممکن است از جانب کسانی که منافعشان در خطر هست تهدید شویم، تخریب شویم و طرد شویم.

نورزاد در ادامه با تاکید بر اینکه شهرستان شدن حویق و فرمانداری ویژه شدن تالش در دستور کار مسئولین تالش و گیلان قرار گیرد، افزود: این مطالبه اصلاً توقّعِ غیر واقعی و دور از انتظاری نیست. الحمدلله اهالی معظّم جوکندان پس از سالها انتظار به حقّ خودشان رسیدند و این منطقه بزرگ با عنایت مدیران، تبدیل به بخش شد و حال گام بعدی، تجهیز این بخش به امکانات لازم و ضروری در شأن یک بخش است.

امام جمعه شهرستان تالش عنوان کرد: وقتی گفته می شود که متأسّفانه تالش و گیلان باتلاق پروژه‌هاست، یعنی مصداقی همچون مرکز اطفایِ حریق جنگلهای غرب گیلان که حدود ۱۵ سال از آغاز اجرای آن می‌گذرد و امّا پایان نمی‌پذیرد».

حجت‌الاسلام والمسلمین دکترنورزاد تصریح کرد: «مرکز اطفای حریقِ جنگلهای غرب گیلان» که در طولارودِ تالش در حال احداث می باشد و تا به امروز، پیشرفت فیزیکیِ حدود ۸۵ درصدی هم داشته است، یک امکان بزرگ و ضروری است که شدیداً نیازمند نگاه ویژه است؛ البته چند وقت پیش قولهایی دادند که تا حدود ده میلیارد تومان برای اتمام این طرح حیاتی اعتبار بگذارند!

وی افزود: ️ضمن اینکه همه باید بدانند که بهره‌برداری از این مرکز، تنها در حیطه‌ی جنگلهای تالش نیست تا فقط کمیته‌ی برنامه‌ ریزی فرمانداریِ تالش مکلّف باشد که تأمین اعتبار کند، بلکه همه شهرستانهای غرب گیلان در تکمیل، راه اندازی و بهره برداری از آن دخیل و شریک هستند؛️پس همه‌ی فرمانداران شهرستانهای غرب گیلان نیز باید در مسأله‌ تأمین اعتبار کمک کار کنند.

{گفتنی است که این طرح از سال ۱۳۸۸، در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زیربنایی حدود ۱۱۲۰ متر در دو طبقه شروع شده است؛ در چند نقطه استان بناء بود مرکز اطفای حریق راه اندازی شود که مرکز غرب در تالش تعیین شد}.

امام جمعه شهرستان تالش بر ضرورت ضرورت اقدام اورژانسی مسئولین نسبت به فقدان آمبولانس در تالش تاکید کرد و گفت: لااقل به خاطر جان مردم، این یکی را جدّی بگیرید و رسیدگی کنید؛ بی تردید با نگاه به فقدانِ فاحشِ امکاناتِ ضروری در تالش، قانون توزیع عادلانه‌ی ثروت و امکانات در این منطقه‌ی مهمّ، با این همه وسعت و جمعیّت و بُعد مسافت از مرکز استان، به شدّت نقض و به فراموشی سپرده شده است.

نورزاد یادآور شد: مگر چه عصری است که تالشی‌ ها، بخاطرِ تهیّه‌ی یک دستگاه آمبولانس، برای نقل بیمارانِ اورژانسی و تصادفی و یا حتّی در حال مرگِ خودشان، باید دَمِ چند نفر را ببینند و استرس بکشند و لابی گری کنند و التماس کنند؟!

حجت‌الاسلام نورزاد در ادامه با بیان اینکه گناه و لغزش فقط از دیوار کسی بالارفتن و «دزدیِ مال» نیست، بلکه «دزدیِ جایگاهِ انسانهای شایسته» از اعظم مصادیق معصیت است که در برزخ و قیامت عرصه را بر آدمی تنگ و حنجره‌ی انسان را سخت خواهد فشرد، افزود: از این روی یکی از معاصیِ کثیرُالبَلوی که هم موجب هتک حقّ الله‌ می شود و هم حقّ النّاس و حقّ النّفس را لگد کوب می سازد و انسان را در «مدیونیّت دائمی» مستغرق می کند و آثار و پیامدش به عدد نفوس آدمی و نیز سعه‌ی آن به درازای اَزمان و اَعصار است، حذف و تضعیف و جلوگیری از رشدِ شایستگان و اهل خبره در جایگاههای مدیریتی است.

وی عنوان کرد: بی شک مبتنی بر جان شریعت، عمق معصیتِ کسی که باعث شد تا اهل و لایقِ یک مسئولیّت در جایگاه خودش مستقر نگردد، تنها به قدر یک حسادت در حیطه‌ی فردی نیست، بلکه این تصمیم و اقدام موجب شد تا خدمات فراوانی از یک جامعه دریغ و انسانهای بسیاری از امکان و فیض و قابلیّتِ آن شخصیّت شایسته و آن مغز فعّال و مدیر اثرگذار و جوهره‌ی کاربلد بی نصیب گردند و متأسّفانه کسانی در جامعه ما هستند که حتّی در پوشش و ظاهر و انگیزه‌‌ی صیانت از کشور و آرمانها و انقلاب، امّا ریشه‌ی ارزشهای انقلابی را تیشه می زنند؛ چون این افراد به جهت حسادت و منیّت و خود بزرگ بینی و برتری جویی، نمی گذارند قویتر و بهتر و مدیرتر و توانمندتر از خودشان اصلاً دیده شود و یا ارتقاء پیدا کند و اگر ببینند که انسانهایی عاقل، تحول خواه، نخبه و کاربلد بناء هست رشدی داشته باشند، دست به کار می شوند.

امام جمعه شهرستان تالش با تاکید بر اینکه وَصلت «مافیای بانکی و مافیای خودرویی» در طرح فروش اخیر خودرو، بازهم نتیجه‌اش خوردن عده‌ای اندک و مُردن عده‌ی فراوان دیگر خواهد شد؛ افزود: بنویسید «طرح فروش اقساطی خودرو» و بخوانید «پولدارتر شدن پولدارها و آرزو به دل ماندن اقشار متوسّط و ضعیف»؛این دو صنعت، خوب همپوشانی می‌کنند و خوب سود به جیب می زنند!

نورزاد تصریح کرد: خدا نگذرد از مافیایی که با زیاده خواهی و سیری ناپذیری، آرزوی داشتن حتی یک ماشین بی کیفیّت و کم‌‌ امکانات را بر دل خانواده‌های ایرانی گذاشته است.

وی افزود: راستی مگر وام ها قطع نشده بود؟!!! چه شد که برای این کار تبلیغ وام بدون ضامن هم می کردند؟! در حالی که ضروریاتی همچون اخذ وام ازدواج و وام فرزندآوری با دهها مانعِ آزار دهنده روبروست؛ زنِ سرپرست خانوار برای گرفتن شاید پنجاه میلیون تومان ماهها این اداره و آن اداره سر می زند و امّا نمی‌تواند وام بردارد و می شنود که باید میانگین داشته باشی، کارکرد داشته باشی، سپرده داشته باشی، بعد از چندماه مراجعه کنی، هنوز ابلاغ نکرده اند و او مأیوس می شود و اَثاثَش را بیرون می ریزند و شرمنده می شود فقط بخاطر مبلغِ ناچیزِ وام!!! حال چه شد که بانکها خوب وام می دهند برای این طرح؟!!!

امام جمعه تالش گفت: می دانید از قِبَلِ بلوکه شدن این حجمِ از پولِ نقد در بانکها، عدّه‌ای چقدر سود به جیب می زنند و باز این مردمِ محروم است که طلای همسرش را فروخت و یا بخشی از دارائیش را فروخت تا شاید صاحب یک خودرو شود و اما در دالان قرعه کشی‌ها محو شد و آرزو به دل ماند و عدّه‌ای از پول همان کارگر و کشاورز زحمتکش و آبرودار تجارت کردند و سکّه روی سکّه اندوختند!

نورزاد در پایان گفت: تازه معلوم نیست که این خودروها به چه قیمتی و چه زمانی به دست خریداران خواهد رسید؛ چرا به شعور مردم توهین می کنید؟! چرا در دلتان اندکی رحم نیست؟! و ما چرا اینقدر بی وجدان شدیم؟!

Share