رئیس ستاد مسعود پزشکیان در گیلان:

لیست پیشنهادی برای استانداری گیلان بر اساس توجه به اکثریت رأی دهنده بود

عبدالرضا ابراهیمی، رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در گیلان اعلام کرد: لیست پیشنهادی استاندار گیلان بر اساس توجه به اکثریت رای دهنده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان گیلان، توضیحاتی در مورد لیست پیشنهادی ستاد برای استانداری گیلان ارائه کرد.

عبدالرضا ابراهیمی با اشاره به این‌که لیست پیشنهادی مشترک ارایه شده بر اساس مدل مشابه تعیین وزرا است، اظهار کرد: اولین حسن روش ما این بود که به جای روش قبلی که چند نفر معمولا تصمیم می‌گرفتند و عموما هم ثابت بودند این بار یک فرایندی رخ داده که در این فرایند از وجود جوان‌ترها و چهره‌های جدیدتر استفاده شده است.

وی با اشاره به اولویت‌های لیست پیشنهادی عنوان کرد: مهمترین اولویت در ارائه این لیست توجه به خواست اکثریت رای دهنده‌ها بود. البته ما در مقام پیشنهاد دهنده هستیم نه تصمیم‌گیر! ولی در این مقام نخواستیم از خواست جامعه عدول کنیم. تجربه، دانایی و اصلاح طلبی هم از عوامل دیگر ما بوده است که ما از آن هم عدول نکردیم و در لیست ما از وزارت کشوری موفق تا نمایندگان ادوار و استاندار و فرماندار حضور دارند.

ابراهیمی با اشاره به حضور زنان و جوانان در لیست، گفت: زنان و جوانان به عنوان پیشرانان اصلی این جامعه هستند و سعی کردیم حتما در گزینه‌های پیشنهادی باشند. جامعه رای دهنده از ما انتظار دارد که از آن‌ها در مدیریت استفاده شود و در این زمینه باید پاسخگو باشیم.

رئیس ستاد پزشکیان در استان با اشاره به اینکه نباید در سطح پیشنهاد محافظه‌کاری کرد، اظهار داشت: آرزوی ما این است که ابتدا در سطح کلان مشکلات بزرگ کشور براساس راهبرد رییس جمهور که همان وفاق است حل شود. یکی از معضلات ما تحریم‌هاست که لغو آن در توسعه استان نقش زیادی دارد و قوی‌ترین استانداران هم با وجود تحریم‌ها چالش خواهند داشت. با این حال معتقدیم برای این‌که مطالبات و خواست‌های دولت به سرانجام برسد و به طور جدی پیگیری شود نیازمند حضور کسی بعنوان استاندار هستیم که به آرمان‌های دولت باور داشته باشد.

ابراهیمی افزود: نقاط ضعف احتمالی را می‌پذیریم و به همه کسانی که تمایل به خدمت داشتند اما در لیست ما نیستند هم احترام می‌گذاریم و دوستشان داریم، اما این یک تصمیم جمعی است.

وی با درخواست از دولت برای توجه به لیست ستاد پزشکیان گفت: از وزارت محترم کشور مجدانه می‌خواهیم به وفاق ملت و دولت بیشتر فکر کند تا وفاق‌هایی از جنس دیگر! وفاق ما در کم کردن فاصله ملت و دولت است. لذا معتقدم به لیست ما که جهتش در راستای این اتفاق مبارک است توجه شود و ما آمادگی پذیرش مسوولیت در برابر لیست خود را هم داریم.

Share