شهردار رشت در یکصد و چهلمین جلسه شورای شهر:

ظرفیت‌های گردشگری رشت در مجمع بین‌المللی شهری بریکس معرفی شد

«رحیم شوقی» شهردار رشت با حضور در یکصد و چهلمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت با ارائه گزارشی از سفر چند روزه به مسکو و معرفی ظرفیت‌های گردشگری رشت در مجمع بین المللی شهری بریکس مطالبی ارائه کرد.

رحیم شوقی شهردار رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحیم شوقی، شهردار رشت با حضور در یکصد و چهلمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت، ضمن تسلیت ایام پیش رو و تقدیر تشکر از تلاش‌های مواکب شهر رشت در ایام اربعین حسینی با ارائه گزارشی از سفر چند روزه به مسکو و معرفی ظرفیت‌های گردشگری رشت در مجمع بین المللی شهری بریکس سخن گفت.

وی با اشاره به تصویب نقشه راه گردشگری بریکس در نشست مقامات کشورهای عضو، از اعلام آمادگی را برای برقراری تماس‌های مستقیم با دست‌اندرکاران گردشگری در کشورهای بریکس، مبادله گردشگران و معرفی متقابل جاذبه‌های گردشگری خبر داد و افزود: معرفی برخی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و غذاهای محلی شهر رشت برای حاضران معرفی شد.

شوقی با بیان اینکه در این سفر با تاکید بر اینکه مردمان این شهر خوراک‌شناسی را به عنوان یک عامل استراتژیک توسعه پایدار با توجه به جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی به رسمیت شناخته است، گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی شهرهای خلاق ایران و طرح موزه خوراک، پارک صبحانه و کمپین مادران آشپز شهر خلاق از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

شهردار رشت به تشریح بیشتر جزئیات سفر خود به مسکو و حضور در نشست اقتصادی بریکس با اشاره به دعوت شهرداری مسکو از شهرداری رشت، گفت: این سفر فرصتی بی‌نظیر برای تبادل تجربیات و بررسی راهکارهای بهبود کیفیت زندگی شهروندان بود.

شوقی افزود: اجلاس بریکس در آبان ماه سال ۲۰۲۴ در مسکو برگزار خواهد شد و این مجمع بین‌المللی شهرداری‌ها یکی از پیش‌جلسات آن بود لذا در این رویداد، نمایندگانی از ۵۰۰ شهر در ۱۲۶ کشور حضور داشتند که نشان‌دهنده اهمیت این نشست است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این نشست بهبود کیفیت زندگی شهروندان کشورهای عضو و تبادل فناوری‌های نوین بود، تأکید کرد: مباحثی مانند هوش مصنوعی، فناوری‌های سبز و مسائل زیست‌محیطی در کانون توجه قرار داشت.

شهردار رشت همچنین از فرصت‌های مذاکره با سایر شهرداران و مقامات روسی خبر داد و گفت: در این سفر، ما توانستیم با شهرداران شهرهای مختلف از جمله آرژانتین و ترکیه ارتباط برقرار کنیم و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

شوقی به دیدارهای مهم خود در این سفر اشاره کرد و افزود: جلساتی با مشاور ارشد وزیر دولت مسکو و مدیر مرکز صنایع خلاق استراتژی روسیه داشتیم که می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاران روسی در رشت کمک کند.

وی در پایان تصریح کرد: این سفر نه تنها فرصتی برای معرفی شهر رشت بود، بلکه زمینه‌ساز همکاری‌های آینده و توسعه روابط بین‌المللی ما خواهد بود.

Share