معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق گیلان اعلام کرد:

صدور ۹۰۰ اخطار قطع برای ادارات و واحدهای صنفی پر مصرف گیلان!

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان گفت: از شروع اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستانه تاکنون ۹۰۰ بار اخطار قطع برق برای ادارات و واحدهای صنفی پرمصرف استان صادر شده است و اقدامات قانونی لازم جهت برخورد باسازمان‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جواد بیدی، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق گیلان از پایش دقیق و هوشمند مصرف برق مشرکان برق در تعرفه‌های مختلف و قطع در صورت‌ عدم رعایت الگو تعیین شده خبر داد.

وی ضمن تشکر از واحدهای صنفی، مدیران ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی که همکاری بسیار خوبی در مصرف بهینه انرژی برق دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو و شرکت توانیر، پایش دقیق وضعیت مصرف برق مشترکان برعهده شرکت‌های توزیع برق استان‌ها می‌باشد و از این رو هماهنگی لازم با استانداری صورت پذیرفته و اکیپ‌هایی در استان گیلان مصرف برق واحدهای صنفی، ادارات و دستگاههای اجرایی را کنترل و پایش می‌کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان گفت: از شروع اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستانه تاکنون ۹۰۰ بار اخطار قطع برق برای ادارات و واحدهای صنفی پرمصرف استان صادر شده است و اقدامات قانونی لازم جهت برخورد باسازمان‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند اعمال می‌شود.

بیدی افزود: بر اساس اخطارهای صادر شده تا کنون برق ۳۷۸ واحد صنفی یا اداره نیز به دلیل‌عدم توجه به اخطار‌ها و گذر از الگوی مصرف برق تعیین شده، مورد قطع قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی پس از صدور اخطار وعدم رعایت الگو از سوی ادارات و واحدهای صنفی، نسبت به قطع برق آن‌ها اقدام خواهد و وصل مجدد منوط به تعهد بالاترین مقام دستگاه می‌باشد.

بیدی ضمن اشاره به اینکه تا کنون ۱۳۰ اخطار قطع برق برای مشترکان خانگی پرمصرف نیز صادر شده، تاکید کرد: با توجه به اینکه برق با قیمت یارانه‌ای در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد، اگر واحد صنفی، اداره یا مشترکی پرمصرف باشد از یارانه پنهان بیشتری برخوردار خواهد شد بنابراین با اجرای چنین طرح‌هایی تلاش می‌شود ضمن پیشگیری از مصرف بی‌رویه برق، از بی‌عدالتی در حوزه انرژی و تضییع حقوق شهروندان جلوگیری بعمل آید.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق گیلان اظهار داشت: با کنترل‌پذیر کردن مشترکین از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکین پر مصرف در ایام پیک فراهم می‌شود که می‌تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه وعدم قطع برق سایر مشترکین بالاخص مشترکین خانگی داشته باشد.

وی گفت: با توجه به محدویتهای تولید برق در کل کشور، رعایت الگوی مصرف برق از سوی واحدهای صنفی، ادارات و سازمان‌ها از جمله حذف وسایل غیرضرور برقی، بهره گیری از دیزل ژنراتورها، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستمهای سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت صورت پذیرد.

بیدی در پایان تاکید کرد: باتوجه به هماهنگی صورت پذیرفته از سوی وزارت نیرو در سطح کلان و همچنین استانداری گیلان، ساعات کار اداری استان به منظور کاهش پیک مصرف روزانه برق تغییر یافته و این مهم در کنار رعایت صحیح الگوی مصرف توسط سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در ساعات اداری، کمک شایان توجه‌ای به پایداری شبکه‌های برق می‌کند.

Share