در جلسه مشترک کمیسیون‌های تخصصی شورا تاکید شد

سه سناریو درباره راه‌اندازی گذر خوراک در بوستان ملت رشت؛ از ساخت رستوران تا احیای آکواریوم

در جلسه مشترک کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر رشت به سازمان سرمایه گذاری شهرداری بابت اعلام نتایج قطعی نحوه ایجاد بسته سرمایه گذاری بوستان ملت و راه اندازی گذر خوراک به شورای شهر تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در این جلسه مشترک که با بررسی لایحه تهیه بسته سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی گذر خوراک در بوستان ملت آغاز شد، مصوب شده که شرکت سرمایه گذار، جزییات اجرا و برآوردهای زمانی و هزینه‌ای طرح را به سازمان سرمایه‌گذاری اعلام و نتیجه نهایی پس از تایید و تکمیل سازمان سرمایه‌گذاری ظرف دوهفته آینده به شورای اسلامی اعلام شود.

طبق توضیحات عطایی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری در این طرح سه مبحث مورد نظر است که نخستین آن طرح احداث مجتمع اقامتی دارای رستوران و کافی شاپ با اعتبار ۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان که دارای ۴۰ کلبه در دو طبقه ۳۰۰ متری با زمانبندی یکسال ساخت و پنج سال بهره برداری است.

همچنین مبحث دوم ساخت ۲۵ غرفه خوراک ۱۸ متری و حفظ آکواریوم و سناریوی سوم سازوکاری مبتنی بر دو رویکرد اجرایی است که طی آن بحث برندینگ خوراک با فضاسازی محیطی در بوستان ملت تلفیق شده و زیرساخت‌های فرهنگی آموزشی نیز ایجاد می‌شود.

طبق توضیحات شرکت سرمایه گذار، در بحث برندینگ غذا ضمن ایجاد فضاسازی برای عرضه خوراک، به نورپردازی‌های شکیل و ایجاد بازارچه مدرن و احیای ظرفیت آکواریوم بوستان ملت برای ایجاد جذابیت بیشتر پرداخته میشود و فضاهای آموزشی از قبیل معرفی گونه‌های ماهی و فضای بازی‌های دیجیتال نیز برای گردشگران فراهم خواهد شد.

در فاز دوم این پروژه با نام رشت تک، کارتهای شهروندی به گردشگران فروخته میشود و ساماندهی‌های لازم برای تعیین محل اقامت گردشگران و معرفی آن‌ها به تورلیدرها برای رشتگردی مفید و رضایت بخش در روزهای اقامت گردشگران فراهم میگردد.

زمان بهره برداری و اعتبار مورد نیاز پروژه‌های بوستان ملت به شورا اعلام شود

سید حسین رضویان در این جلسه با توضیح اینکه سه آیتم مهم آکواریوم، کمپ و رستوران در این بحث مورد نظر است گفت: اجرای بهترین طرح پیشنهادی بدون فوت وقت مورد تاکید است و با توجه به آنکه در طرح پیشنهادی آکوتک و رشت تک جزئیات مشخص نشده و زمان بهره برداری و صرف هزینه نیز قید نشده است، نظر شورا بر این است که این طرح پس از تکمیل به سازمان سرمایه‌گذاری ارسال و نتیجه قطعی تا دو هفته آتی به شورا ارائه شود.

از طرح‌های زودبازده حمایت می‌کنم

محسن سماکچی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان آنکه راه اندازی گذر خوراک طی سال‌های اخیر به عناوین مختلف معطل مانده است گفت: می‌خواهیم پیش از پایان کار شورای ششم این طرح به انجام رسد و لذا با آنکه طرفدار طرح مدرن آکوتک و رشت تک هستم، از دیگر طرح پیشنهادی که زودبازده و طی یک سال به نتیجه می‌رسد نیز حمایت میکنم.

در لوایح تملک رضایت شهروندان در اولویت باشد

هادی رمضانی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در جلسه مشترک کمیسیون‌های تخصصی با اشاره به لایحه تملک ملک واقع در حریم رودخانه منطقه پنج شهرداری، در قبال تهاتر با عوارض گفت: در لوایح تملک همواره رضایت شهروندان باید در الویت باشد.
وی گفت: ما نمایندگان مردم هستیم، باید مدافع حقوق مردم باشیم و نباید خدای ناکرده خودمان سبب گرانی زمین و یا اسباب نارضایتی مردم شویم.

وی توصیه کرد این لایحه به لحاظ حساسیت و اینکه ۵۰ درصد ملک هم پیشتر به فضای سبز شهر اختصاص یافته، باید در تمامی کمیسیونها مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مبادا حقی از مالک در این میان ضایع شود.

جابجایی برخی از نیروهای پاکبان شهرداری رشت

مجید عزیزی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در میان پاکبانان هستند نیروهایی که متاسفانه در طول سنوات خدمت دچار آسیب‌های جسمانی شده‌اند و ادامه کار موجب صدمات جسمانی بیشتر آنان خواهد شد.
وی گفت: لازم است در فرصت مقتضی و طبق اولویت نسبت به جابجایی آنان در بدنه شهرداری تصمیمات مقتضی گرفت.

Share