رشته های پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا کدام اند؟

رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا را بشناسید! در این مطلب ما به شما محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در این کشور را معرفی خواهیم کرد. ایتالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال تجربه‌ی آکادمیک خوب و اقتصادی هستند.

تحصیل در ایتالیا

رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا را بشناسید! در این مطلب ما به شما محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در این کشور را معرفی خواهیم کرد. ایتالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال تجربه‌ی آکادمیک خوب و اقتصادی هستند.

رشته های پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا

رشته‌ های پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا در تمامی سه مقطع تحصیلی – کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری – برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا ارائه می‌شوند. دوره‌های تحصیلی این کشور به خوبی ساختار یافته‌اند و به صورت ترمی ارائه می‌شوند، جایی که دانشجویان باید امتیازهای لازم را برای دریافت مدرک خود جمع‌آوری کنند. رشته‌های پرطرفدار برای تحصیل در ایتالیا عبارتند از:

هنر و علوم انسانی: ایتالیا از اوایل قرن چهاردهم به خاطر کمک‌هایش به هنر و علوم انسانی شناخته شده است. دانشگاه‌های ایتالیا مجموعه‌ای از دوره‌ها در ادبیات، تاریخ، فلسفه و هنر ارائه می‌دهند، جایی که دانشجویان از سطح متوسطه تا کارشناسی ارشد پیش می‌روند.

مد و طراحی: ایتالیا پیشرو در صنعت مد و طراحی است. تحصیل نقاشی، مجسمه‌سازی و مد در شهرهای معروفی مانند فلورانس، شهری که میکل‌آنژ و بوتیچلی را به دنیا معرفی کرد، به دانشجویان این امکان را می‌دهد که از کارشناسان صنعت بیاموزند و تجربه عملی کسب کنند. متقاضیان تحصیل در ایتالیا می‌توانند مهارت‌های خود را در موسسات برجسته‌ای مانند آکادمی هنرهای زیبای فلورانس یا پلی‌تکنیک میلان تقویت کنند.

معماری: ایتالیا با میراث معماری غنی خود و مدارس معماری کلاس جهانی خود شناخته شده است. تصور کنید که کولوسئوم (تماشاخانه‌ای در رم) را طراحی می‌کنید یا درباره روش‌های ساخت پایدار در ونیز یاد می‌گیرید؛ دانشگاه‌های ایتالیا دوره‌های درجه یکی در معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ارائه می‌دهند. پلی‌تکنیک تورین و دانشگاه IUAV ونیز تنها چند گزینه معروف هستند.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

هنرهای آشپزی: غذاهای ایتالیایی در سراسر جهان معروف است و این باعث می‌شود ایتالیا مقصد مهاجرت تحصیلی ایده‌آلی برای دانشجویان علاقه‌مند به هنرهای آشپزی باشد. این مقصد چندین مدرسه دارد که دوره‌های برتر جهانی در زمینه آشپزی، علوم غذایی و مدیریت هتلداری ارائه می‌دهند. دوره‌های آشپزی این کشور از دوره‌های کوتاه‌مدت حرفه‌ای تا مدارک تخصصی تحصیلی متفاوت است شما می‌توانید از دنیای بهترین غذاها در موسساتی مانند مدرسه بین‌المللی هنرهای غذایی ALMA یا مدرسه آشپزی CAST Alimenti بیاموزید.

مدیریت بازرگانی و اقتصاد: کشور چکمه‌ای یک مرکز بین‌المللی تجارت است و میزبان برندهای مطرح مد و لوکس است. تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و اقتصاد در این کشور می‌تواند به فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیزی در صنایع مالی، مشاوره و کارآفرینی منجر شود.

مهارت‌های کارآفرینی خود را در دانشگاه بوکونی میلان، که در میان بهترین مدارس بازرگانی جهان رتبه‌بندی شده است، تقویت کنید یا در مدیریت برندهای لوکس در موسسه مارانگونی تخصص کسب کنید. دانشگاه فلورانس نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای متقاضیان تحصیل در این رشته باشد.

رشته های پولساز در ایتالیا

رشته‌ های پولساز در ایتالیا شامل رشته‌هایی می‌شوند که به نوعی تضمین می‌کنند که پس از فارغ‌التحصیلی بهترین فرصت‌های شغلی را به دست آورید. به‌عنوان مثال، داده‌های جمع‌آوری‌شده نشان می‌دهد که فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی بیشترین شانس را برای یافتن شغل در پنج سال پس از فارغ‌التحصیلی دارند؛ آن هم با نرخ اشتغال ۹۳.۹ درصد این رقم برای رشته‌های مهندسی ۹۳.۶ درصد و فناوری اطلاعات، به عنوان شاخه‌ای از مهندسی، دارای نرخ اشتغال ۹۵.۷ درصد در مقایسه با سایر شاخه‌های مهندسی است.

حرفه‌هایی مانند دفاتر اسناد رسمی، مدیران، متخصصان پزشکی، مهندسان و کارکنان بخش اطلاعات در میان پولسازترین حوزه‌های کاری در این کشور هستند. همچنین می توانید با اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا بهتر برای مسائل مالی خود برنامه‌ریزی کنید.

ایتالیا

لیست رشته های کارشناسی در ایتالیا

لیست رشته‌ های کارشناسی در ایتالیا نشان می‌دهد که این کشور در تمامی زمینه‌ها فعال است و طیف گسترده‌ای از دوره‌های کارشناسی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد؛ با دوره‌هایی در رشته‌های مختلف از جمله هنر، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی، علوم طبیعی، تجارت و غیره. با این حال، برخی موارد خاص در مورد زبان و دسترسی به این دوره‌ها وجود دارد. انواع دوره‌های کارشناسی موجود عبارتند از:

علوم انسانی و اجتماعی: تاریخ، فلسفه، ادبیات، روانشناسی، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و غیره.

تجارت و اقتصاد: مدیریت بازرگانی، اقتصاد، مدیریت، امور مالی، روابط بین‌الملل و غیره.

مهندسی و فناوری: مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، مهندسی برق و غیره.

علوم طبیعی: زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، علوم محیطی، زمین‌شناسی و غیره.

هنر و طراحی: معماری، هنرهای زیبا، طراحی، مد و غیره.

علوم پزشکی: پرستاری، پزشکی (معمولاً به عنوان یک مدرک ترکیبی با کارشناسی ارشد)، فیزیوتراپی، بیوتکنولوژی و غیره.

حقوق: مطالعات حقوقی که اغلب با دوره‌های کارشناسی ارشد یکپارچه شده است.

اکثر دوره‌های کارشناسی در این کشور به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند. این موضوع به ویژه در دانشگاه‌های دولتی صادق است. به طور متوسط، حدود ۵ تا ۱۰ درصد از کل دوره‌های کارشناسی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. با این حال، در برخی زمینه‌ها، به ویژه در تجارت، اقتصاد و فناوری، این درصد ممکن است بالاتر باشد و در برخی دانشگاه‌ها به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد.

رشته های کارشناسی ارشد در ایتالیا

رشته‌ های کارشناسی ارشد در ایتالیا در همه رشته‌های اصلی ارائه می‌شوند، اما همچنین فرصت‌های منحصر به فردی برای تحقیق و آموزش فراهم می‌کند. در این مقطع می‌توانید به بررسی تاریخ و حفظ میراث متنوع کشور یا یادگیری درباره اکولوژی و کشاورزی در اقلیم مدیترانه‌ای بپردازید.

این کشور چکمه‌ای یک مقصد مهاجرت تحصیلی محبوب در این مقطع است که تقریباً ۹۰.۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند و بیشتر دوره‌های کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale) دوساله و به زبان ایتالیایی تدریس می‌شوند، اگرچه گزینه‌های تدریس به زبان انگلیسی در حال افزایش است و به وفور پیدا می‌شوند. دو نوع اصلی از دوره‌های کارشناسی ارشد وجود دارد:

Laurea Magistrale معادل مدرک کارشناسی ارشد علوم (MSc) است و دسترسی به دوره‌های دکتری را فراهم می‌کند.

کارشناسی ارشد تخصصی: بر آموزش حرفه‌ای متمرکز است اما ممکن است به صورت بین‌المللی به رسمیت شناخته نشود. به نوعی می‌شود گفت این رشته ها، رشته‌های فنی حرفه‌ای اما در مقطع ارشد هستند.

دانشگاه‌ها اغلب برای دانشجویان بین‌المللی دوره‌های زبان ایتالیایی نیز در چنین مقطعی برگزار می‌کنند.

دانشگاه های ایتالیا

رشته های بورسیه ایتالیا

رشته‌ های بورسیه ایتالیا در انواع مختلف و حوزه‌های مختلف ارائه می‌شوند و محدودیت خاصی وجود ندارد. این بورسیه‌ها از منابع مختلفی مانند دولت، دانشگاه‌های مختلف و سازمان‌های بین‌المللی قابل دسترسی هستند. بورسیه‌های معتبر این کشور عبارتند از:

بورسیه‌های دولت ایتالیا: برای دانشجویان خارجی و ایتالیایی‌های مقیم خارج که رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف را پوشش می‌دهند.

Invest Your Talent in Italy هدف این برنامه جذب دانشجویانی از کشورهای خاص در رشته‌هایی مانند مهندسی، فناوری و مدیریت است.

بورسیه‌های خاص دانشگاه: بسیاری از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه بوکونی، پلی‌تکنیک میلان و دانشگاه بولونیا بورسیه‌های خود را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

بورسیه‌های استانی: در واقع، بورسیه استانی ایتالیا بر اساس شایستگی و نیاز مالی ارائه می‌شود و برای دانشجویان در رشته‌های مختلف قابل استفاده است.

کلام آخر

ایتالیا زادگاه آموزش عمومی است و برخی از دانشگاه‌های قدیمی جهان که همچنان به آموزش و نوآوری می‌پردازند، در این کشور قرار دارند. این مقصد یکی از معدود کشورهایی است که بورسیه‌های تحصیلی با پوشش ۱۰۰٪ شهریه را ارائه می‌دهد و مقصد محبوب بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی شده است. در این مطلب سعی شد تا رشته‌های محبوب و پرطرفدار دانشجویان بین المللی در این مقصد بررسی شود.

منبع لتسگو یونی

Share