مهدی فلاح در جمع دهیاران بخش سنگر؛

خاک سنگر، خاک گران‌بهایی است | وظیفه نماینده پیگیری مطالبات است نه مدیریت اجرایی

فلاح با بیان اینکه خاک سنگر خاک گران‌بهایی است و باید این فرصت را مقتنم شمرد؛ به فرصت کاشت کیوی صادراتی و ظرفیت پرورش انواع آبزییان تزئینی و پرورش ماهیان خاویاری در این بخش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی فلاح، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی عصر روز چهارشنبه ۲۱ شهریور با حضور در بخشداری سنگر با بخشدار، دهیاران و مدیرا ادارات این بخش دیدار و گفتگو کرد.

فلاح پس از شنیدن مشکلات دهیاران بخش سنگر گفت: مشکلاتی که بیان شد، معضلات مشترکی هست که در تمام بخش‌های شهرستان وجود دارد و ما غافلگیر نشدیم؛ آن چیزی که ما را نگران می‌کند مشکلات مربوط به زیرساخت در شهرستان رشت است.

وی در ادامه یادآور شد: گیلان ۱۰۰ سال پیش جزو ۵ استان برتر کشور در حوزه‌های مختلف بوده اما امروز آنقدر عقب افتاده که جز استان‌های محروم کشور به شمار می‌رود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس بسیاری از مسائل در استان را حل شدنی دانست و در ادامه گفت: متاسفانه عزم و اراده لازم در برخی از مسئولین و مدیران وجود ندارد. مسئولین ادارات در بخش‌ها موظفند معضلات اداره خود را به ما اطلاع دهند تا بتوانیم پیگیر مشکلات مردم باشیم.

وی افزود: در همین جلسات بخش‌ها یک عزیز رسانه‌ای به ما گفت شما دیگر چرا می‌گویید باید فلان کار صورت گیرد. من به ایشان عرض کردم شأن نماینده نظارت است. نماینده مجلس، مدیر اجرایی نیست؛ وظیفه‌اش تعریف شده است و وظیفه پیگیری مطالبات را دارد. بنده هم با تمام توان پیگیر مطالبات مردم از مسئولین و مدیران هستم.

فلاح همچنین با اشاره به مشکلات حوزه توزیع برق در استان گیلان گفت: بعضی از استان‌ها به ۹۵ درصد کابل خودنگهدارنده رسیدند ما به ۵۰ هم نرسیدیم؛ این خود نشان‌دهنده‌ی محرومیت در استان گیلان می‌باشد و میطلبد که تمام نمایندگان استان برای رفع مشکلات مردم متحد باشند و دست به دست هم دهند.

نماینده مردم رشت و خمام در خصوص اهمیت مطالبه‌گری عمومی گفت: عصر روز گذشته خدمت وزیر کشاورزی رسیدیم. ایشان به ما گفتند رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفتند نمایندگان گیلان خدمت ما رسیدند و تقاضا داشتند تا ۴ ماه برنج وارد نکنیم و دستور بر این مهم دادند. این نتیجه مطالبه‌گری عمومی است که در همه مسائل و مشکلات باید صورت گیرد.

فلاح همچنین در پایان یادآور شد که خاک سنگر خاک گران‌بهایی است و باید این فرصت را مقتنم شمرد.

وی با اشاره به فرصت کاشت کیوی صادراتی و ظرفیت پرورش انواع آبزییان تزئینی و پرورش ماهیان خاویاری در این بخش تاکید کرد اگر طرح توسعه منطقه آزاد به تصویب برسد از این ظرفیت عظیم برای صادرات می‌توان استفاده کرد.

Share