اظهارات جدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان؛

تقوی: کتابخانه مرکزی رشت در آستانه بهره‌برداری است!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از پیشرفت فیزیکی کتابخانه مرکزی رشت خبر داد و گفت: اگر مشکل برق این پروژه رفع شود، کتابخانه مرکزی شهید آیت الله رئیسی (شهید جمهور) در آستانه بهره برداری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یاسر تقوی شنبه (۱۷شهریور) در گفتگو با ایبنا، با بیان اینکه از دو ماه گذشته تکمیل کتابخانه مرکزی رشت سرعت خوبی گرفته است، افزود: کتابخانه مرکزی رشت تقریباً پایان یافته است و مشکلات زیرساختی از جمله انشعاب آب، مخابرات و فیبر نوری حل شده و فقط تکمیل زیرساخت برق این پروژه باقی مانده است.

تقوی با اشاره به اینکه ساختمان چیلرهای سرمایشی این پروژه که وابسته به برق است باید راه اندازی شود، اظهار داشت: درصورتی که اعتبارات لازم تامین شود، می‌توان به سرعت مشکل برق کتابخانه مرکزی شهید آیت الله رئیسی (شهید جمهور) را رفع کرد.

وی میزان اعتبار لازم برای رفع مشکل برق و کارهای خرد عمرانی از جمله محوطه‌سازی و مطالبات پیمانکاران را ۴۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: ۳۰ میلیارد تومان از سوی مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان برای تکمیل کتابخانه مرکزی شهید آیت الله رئیسی (شهید جمهور) مصوب شده بود اما این میزان هنوز اختصاص نیافته است.

تقوی ادامه داد: همچنین ۲۵ میلیارد تومان نیز از منابع داخلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های گیلان تصریح کرد: در مجموع از ابتدای ساخت پروژه به غیر از تجهیزات، ۹۰ میلیارد تومان برای احداث پروژه کتابخانه مرکزی شهید آیت الله رئیسی (شهید جمهور) هزینه شده است.

وی همچنین به تجهیز کردن کتابخانه مرکزی رشت اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۳۰ هزار جلد کتاب ذی قیمت و کمیاب شامل: کتب مختلف ادبی، تاریخی، مذهبی، مقالات و نشریات، تفاسیر مختلف از سوی میر مجلسی خیر گیلانی پزشک و ساکن تهران، به کتابخانه مرکزی شهید آیت الله رئیسی (شهید جمهور) اهداء شده است.

تقوی گفت: همچنین ۱۵ هزار جلد کتاب از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران و ۴۰ هزار جلد کتاب نیز از سوی نهاد کتابخانه‌ها برای کتابخانه مرکزی شهید آیت الله رئیسی (شهید جمهور) اختصاص یافته که در مجموع این کتابخانه در حال حاضر به ۹۰ هزار جلد کتاب تجهیز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان خاطر نشان کرد: کتابخانه مرکزی شهید آیت الله رئیسی (شهید جمهور) آمادگی دارد تا همان روزی که مشکل برق برطرف شود، بلافاصله کتاب به اعضای کتابخانه امانت دهد.

گفتنی است عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور با اسکلت بتنی در ۶ طبقه با مساحت هشت هزار و ۲۰۰ مترمربع، در سال ۱۳۸۳ آغاز شد و ساخت آن از سال ۹۸ به طور جدی وارد فاز عملیاتی شد.

Share