به بهانه روی کار آمدن دولت جدید؛

برای بندرانزلی فرماندار بی‌تجربه انتخاب نکنید | قطب ورزشی و گردشگری گیلان نیازمند چگونه فرمانداری است؟

در جهت انتخاب فرماندار برای این شهرستان می‌بایست یک فرماندار انقلابی، جهادی، عاقل و دانا و به دور از سیاسی کاری در جهت منافع مردم انتخاب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بندرانزلی در منطقه‌ای جلگه‌ای و ساحلی در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۲۸ دقیقه وعرض جغرافیایی ۳۷ درجه و ۲۸دقیقه واقع شده است و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۶- متر است.

مساحت این شهرستان بالغ بر ۲۹۹ کیلومترمربع است که ۳۳ کیلومترمربع به مساحت شهری اختصاص یافته است. بندرانزلی از شمال به دریای خزر، ازجنوب به تالاب انزلی، از مشرق به رشت و از مغرب به منطقه طوالش (شهرستان رضوانشهر) محدود شده است و در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهرستان رشت (مرکز استان گیلان) قرار دارد.

یکی از مخاطبان دیارمیرزا در یادداشتی خطاب به استاندار آینده گیلان خواستار توجهات لازم در خصوص انتخاب نماینده دولت در شهرستان بندرانزلی با تاوجه به ظرفیتها و مزیتهای این شهرستان شد.

متن این نوشته به شرح زیر است:

جناب آقای استاندار آینده؛

اکنون که پس از استقرار دولت جدید، شما نیز به‌زودی در مسند سکانداری استان گیلان قرار خواهید گرفت، بدنیست بدانید شهرستان قهرمان‌پرور بندرانزلی در غرب استان گیلان قرار دارد و از مهم‌ترین شهرهای گردشگری، از مراکز مهم اقتصادی و یکی از قطب‌های ورزشی در کشور محسوب میشود.
بندرانزلی براساس میزان تخیله و بارگیری کالاها در مجتمع بندری خود بعنوان دومین بندر پر تردد کشور بشمار میرود و با داشتن زیرساخت‌های اقتصادی مهم از جمله سازمان منطقه آزاد انزلی، ادارات کل بنادر و دریانوردی، شیلات و گمرک یک شهرستان استراتژیک بشماره رفته و پس از مرکز استان (رشت) پرجمعیت‌ترین و یکی از متراکم‌ترین شهرهای ایران از لحاظ تراکم جمعیت محسوب میشود.
همچنین تالاب بندرانزلی که یکی از موهبت‌های الهی است، زندگی و معیشت مردم این منطقه را با خود عجین کرده است.

شهرستان بندرانزلی باتوجه به ویژگی‌هایی که دارد می‎بایست از یک نماینده عالی دولت باتجربه بهره ببرد تا بتوانند اهداف عالی دولت مستقر و منویات جنابعالی را در این شهرستان پیاده‌سازی کند. همانطور که ذکر شد بندرانزلی بعنوان یک شهرستان استراتژیک نباید از یک فرماندار بی‌تجربه و یا بدون سابقه مناسب برخوردار باشد زیرا قعطا چنین فرمانداری با رویه‌های غلط زیرساخت‌های استراتژیک این شهرستان را به خطر خواهند انداخت و این موضوع هم استان و هم کشور را درگیر خواهد کرد.

آقای استاندار آینده؛

در جهت انتخاب فرماندار برای این شهرستان می‌بایست یک فرماندار انقلابی، جهادی، عاقل و دانا و به دور از سیاسی کاری در جهت منافع مردم انتخاب شود، قطعا انتخاب فرمانداری به غیر از این ویژگی‌های یاد شده انتخاب شود بیشتر فرماندار یک عده خاص خواهد شد نه نماینده عالی دولت در شهرستان بندرانزلی.

شما فرمانداری را برای این شهرستان انتخاب میکنید که مسئولیت برقراری حفظ نظم و امنیت شهرستان برعهده اوست و تصمیمات او بر همه چیز اثرگذار است.

فرمانداری‌ها بعنوان مراکز تصمیم گیری و برنامه ریزی در شهرستانها وظایف متعددی را عهده دار میباشند و این عمل با انتخاب افراد توانمند و بصورت تیمی میسر میشود، سنت نوچه‌پروری یا انتخاب افراد ضعیف به جهت اینکه فقط فرمان‌پذیر باشند این امر مهم را پیش نمی‌برد و اقدامات دولت محترم را در این شهرستان زیر سوال خواهد برد.

فرماندار می‌بایست نماینده سیاست‌های دولت باشد نه صرفا یک فرد سیاسی که اعتماد به نفس لازم را در پیاده‌سازی‌های اوامر کشوری نداشته باشد.

تالاب بندرانزلی که این روزها اصلا حال خوشی ندارد، نیازمند توجهات بیشتری است و نماینده شما در این شهرستان می‌بایست این امر مهم را به جد پیگیری کند و از اقدامات هیجانی و سطحی به دور باشد زیرا که دیگر تالاب انزلی فرصت بیشتری ندارد تا افراد سودجو با نام آن برای خود برداشت‌های سیاسی داشته باشند و از دست دادن زمان، مرگ تالاب را نزدیکتر میکند.

آقای استاندار آینده؛

آنچه که گفته شد برخی از ویژگی‌های انتخاب درست یک فرماندار مناسب برای شهرستانی چون بندرانزلی لازم و ضروری است، زیرا بندرانزلی دیگر جای تجربه کردن برای افراد بی‌تجربه را ندارد و این شهرستان بیش از گذشته می‎بایست مورد توجه جنابعالی و دولت مستقر باشد.

جوانان بندرانزلی انتظار دارند در انتخاب فرماندار بندرانزلی، رویه نامطلوب چند سال گذشته بطور دقیق بررسی شود آنوقت مشخص می شود که بندرانزلی چگونه فرمانداری را لازم خواهد داشت.

نمی توان به افرادی اعتماد کرد که با تصمیمات سلیقه‌ای که به دلیل کمی تجربه‌ رخ میدهد؛ مسائل را تبدیل به بحران کنند. فقدان نگاه کلان و توسعه‌ای با ابعاد ملی و فراملی آن هم در شرایطی که ظرفیت‌های بالقوه بندرانزلی به واسطه شرایط ژئوپولیتیک و سرمایه‌های انسانی در حوزه‌های مختلف نادیده گرفته شده و‌ تبدیل به روزمرگی آن هم از جنس روزمرگی مسئله ساز شده، باید پایان پذیرد.

برای مثال در شرایطی که نگاه دولت برای ترمیم چالش های اساسی بندرانزلی مثل تالاب فراهم تر از هر زمان دیگری بود اما حداقل بهره‌وری را به دنبال داشت.

Share