مدیرکل صمت گیلان؛

با ورود دادستان مرکز گیلان ماشین آلات واحد تولیدی “مهتاب بافت” رفع توقیف شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: چند دستگاه تولید پارچه و پرده یک واحد صنعتی شفت با دستور به موقع و مطلوب دادستان رشت از توقیف تامین اجتماعی خارج شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان در بازدید‌های دوره‌ای از واحد‌های صنعتی گیلان در جریان توقیف و پلمب تولید چهار دستگاه شرکت مهتاب بافت شفت توسط تامین اجتماعی بعلت بدهی معوق قرار گرفتند که موضوع سریعا از مدیرکل تامین اجتماعی استان رفع توقیف مطالبه شد که نتیجه ای حاصل نشد لذا این مهم به لحاظ اهمیت تولیدات و تعداد دستگاه‌ها در شرکت، به دادستان مرکز استان جهت استمداد منعکس شد.
وی با بیان اینکه اغلب اوقات یک جانبه نگری برخی از دستگاههای اجرایی هزار بار از فشارهای تحریمی رنج آورتر و سخت‌تر است گفت: از روز دوشنبه گذشته با پیگیری‌های مکرر و ورود قاطع و تحسین برانگیز دادستان پرتلاش مرکز استان «سیدمهدی فلاح میری» با تشکیل جلسه پیرامون موضوع با حضور مدیرکل تامین اجتماعی و تولید کننده تا امروز شنبه موفق به رفع توقیف دستگاههای کارخانه ریسندگی این شرکت و بازگشت بیش از ۱۲۵ کارگر به محیط کار شدیم.
مدیرکل صمت گیلان از حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی به ویژه دادستان رشت قدردانی و تشکر کرد و گفت: واقعا شرایط برای تولیدکنندگان سخت شده است افزایش تعرفه برق صنعتی بیش از ۹۰۰ درصد؛ افزایش تعرفه گاز بیش از ۶۰۰ درصد، علیرغم قطعی‌های مکرر آن‌ها و جرائم مرکب و چندین برابری بیمه تامین اجتماعی و بانکی، توان و قدرت تولید را گرفته است.
شایان ذکر است شرکت مهتاب بافت گیلان واقع در شهرک صنعتی شهرستان شفت درزمینه نساجی پیشرفت زیادی داشته است و طرحهای توسعه زیادی از جمله شرکت برلیان تولید مهتاب بافت با مساحتی کوچک وتعداد ۲۰ کارگر داشته و اکنون نیز با تعداد ۳۲۰ کارگر در ۳ شیفت کاری به فعالیت خود ادامه میدهد.

Share