تصاویر جدید از اتاق VAR بازی تراکتور و پرسپولیس منتشر شد

انتشار تصاویری در تایید VAR لیگ برتر؛ تکنولوژی لیگ ایران هوشمند است

تصاویر جدید از اتاق VAR بازی تراکتور و پرسپولیس منتشر شد. طبق پیگیری‌ها در صورت استفاده از VAR در هر بازی، با توجه به کالیبره شدن زمین امکان تشخیص نیمه اتوماتیک آفساید وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در شرایطی که در روزهای اخیر این بحث مطرح شده که استفاده از VAR در بازی تراکتور و پرسپولیس تنها با استفاده از دوربین‌های صدا و سیما صورت گرفته است.

با این وجود طبق تصاویر جدیدی که در اختیار خبرنگار ورزشی فارس قرار گرفته مشخص شد در صحنه گل تراکتور با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده داوران اتاق VAR آفساید را با استفاده از تکنولوژی VOL بررسی کرده و حتی با کشیدن خط آفساید نشان می‌دهد کاپیتان تراکتور با فاصله بسیار اندکی(۰/۳ متر) عقب‌تر از بازیکن پرسپولیس به حرکت درآمده و گل این تیم سالم بوده است.

این تکنولوژی به دوربین نزدیک خط آفساید نیاز دارد که البته از طریق نرم افزار، چند ساعت مانده به شروع بازی با حضور نماینده شزکت VAR، زمین بازی کالیبره شده تا امکان تشخیص خط آفساید وجود داشته باشد. به همین دلیل نیازی نبود تا دوربین لزوما روی خط آفساید باشد، چرا که با توجه به کالیبره شدن زمین، داوران اتاق VAR می‌توانستند خط آفساید را بر اساس حضور آخرین مدافع کشیده و آفساید یا آنساید بودن را تشخیص بدهند.

طبق پیگیری‌ها در صورت استفاده از VAR در هر بازی، با توجه به کالیبره شدن زمین امکان تشخیص نیمه اتوماتیک آفساید وجود دارد.

Share