مسوول واحد آتش‌نشانی خمام روایت کرد:

۱۸ سال بی توجهی دولت به آتش نشانی خمام؛ زنگ خطر به صدا درآمد!

آتش‌نشانی و شهرداری خمام در سالهای گذشته به دفعات با مسوولان کشوری، استانی، نمایندگان و … نامه‌نگاری داشته و مشکلات را به آنها منعکس نموده‌اند، اما بعد از این نامه‌نگاری تنها خودرویی که برای خمام درنظر گرفته شده بود در سال گذشته با استفاده از ارتباطات به شهر دیگری واگذار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خمام نیوز، محمود تقی‌نژاد ظهر امروز در حاشیه بازدید محمدرضا احمدی «نماینده مردم رشت‌وخمام در مجلس» از آتش‌نشانی، تصریح کرد: زمان طلایی برای رسیدن به محله حادثه بر اساس مباحث کارشناسی حدود ۳ الی ۴ دقیقه می‌باشد، اما فاصله برخی‌از روستاهای شهرستان خمام با مرکز آتش‌نشانی زیاد بوده و این‌فاصله خدمت‌رسانی درخصوص حوادث منجر به خسارات مالی و جانی را دشوارتر می‌سازد.
وی با تاکید بر آنکه با وجود تهیه یک خودروی بالابر ۱۸ متری از منابع داخلی و محدود شهرداری در سال گذشته، همچنان انجام عملیات در ساختمان‌های بلندمرتبه با مشکلاتی مواجه است، افزود: هنوز خودرویی که بتواند فشار آب این بالابر را تامین کند در اختیار نداشته و به‌همین‌دلیل خدمت‌رسانی در ساختمان‌های چندطبقه به‌عنوان یکی‌از چالش‌های آتش‌نشانی برای عملیات به‌شمار می‌رود.
به گفته‌ی تقی‌نژاد، خمام با توجه به نزدیکی به مرکز استان، با موضوع افزایش مهاجرت از سایر شهرهای همجوار مواجه بوده و از جهت دیگر در جاده ترانزیت رشت به انزلی قرار گرفته، که عمدتا گردشگران زیادی از این‌مسیر تردد کرده و سالانه حوادث زیادی در این‌مسیرها رخ می‌دهد، که این یکی‌از عمده‌ترین ماموریت‌های آتش‌نشانی خمام می‌باشد. از این‌جاده حتی خودروهای حامل سوخت بسیاری عبور می‌کنند، که گاهی در این‌سالها حوادثی برای آنها رخ داده است.
این‌مسوول با تاکید بر آنکه آتش‌نشانی خمام باید از لحاظ ایمنی، تجهیزات، امکانات و ناوگان خودرویی در صدر توجه تمامی ادارات قرار گیرد، اذعان داشت: ۳ خودروی فرسوده در این‌واحد وجود دارد، که بروزترین آن با قدمت بالای ۱۸ سال بوده و خودروهای دیگر یکی ۲۲ سال و دیگری ۴۹ سال قدمت دارند. از نکات قابل توجه در این‌مورد این است که پدر بنده با همین‌‌خودروها بازنشست شده و بنده نیز کمتر از ۲ سال دیگر بازنشست خواهم شد، اما همچنان این خودروها در آتش‌نشانی خمام وجود داشته و درحال کار و امدادرسانی می‌باشند. البته خودروی دیگری‌که بادسان نام دارد، از چرخه همه آتش‌نشانی‌ها خارج شده، اما در خمام به ناچار برای عملیات اطفای حریق استفاده می‌شود.
به گفته‌ی وی، آتش‌نشانی و شهرداری خمام در سالهای گذشته به دفعات با مسوولان کشوری، استانی، نمایندگان و … نامه‌نگاری داشته و مشکلات را به آنها منعکس نموده‌اند، اما بعد از این نامه‌نگاری تنها خودرویی که برای خمام درنظر گرفته شده بود در سال گذشته با استفاده از ارتباطات به شهر دیگری واگذار شده است. بیش‌از ۱۸ سال است که به خمام هیچ خودروی جدیدی واگذار نشده، در صورتیکه آتش‌نشانی قلب تپنده هر شهر برای حفظ و نجات جان و مال مردم به‌شمار می‌رود.
مسوول واحد آتش‌نشانی خمام با تاکید بر آنکه ناوگان آتش‌نشانی خمام از کمترین تجهیزات و امکانات برخوردار می‌باشد، خاطرنشان ساخت: زنگ خطر به صدا درآمده، ناوگان آتش‌نشانی خمام در مرحله بحران قرار گرفته و پیش‌ازآنکه اتفاق ناگواری رخ دهد، باید چاره‌اندیشی صورت بپذیرد.

Share