«مقایسه سهند و اطلس؛ بررسی فنی، ظاهری و ارزش خرید

سهند و اطلس سایپا هر دو با ارائه ویژگی‌های فنی و طراحی‌های قابل‌قبول، گزینه‌هایی مناسب برای خریداران ایرانی هستند.

مقایسه اطلس و سهند از نظر مشخصات موتوری و ظاهری

در سال ۱۴۰۲ سایپا دو رقیب سرسخت را به بازار معرفی کرد؛ سهند و اطلس. سدان سهند فیس‌لیفت ساینا است و طراحی اطلس هاچ‌بک نیز شما را به‌یاد تیبا ۲ می‌اندازد. این دو خودرو از نظر مشخصات موتوری و طراحی داخلی تقریبا مشابه هستند؛ بااین‌حال تفاوت‌های فراوانی در ظاهر و امکانات رفاهی و ایمنی دارند. اگر شما هم در انتخاب و خرید این دو خودرو سردرگم هستید، در ادامه به مقایسه اطلس و سهند از نظر مشخصات موتوری، ظاهر، آپشن‌ها و ارزش خرید می‌پردازیم.

مقایسه سهند و اطلس از نظر مشخصات فنی و موتوری

هر دو خودرو سهند و اطلس موتورهای تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۸ سوپاپ دارند؛ اما حجم موتور سهند ۱۵۰۳ سی‌سی و اطلس ۱۴۹۷ سی‌سی است. حداکثر قدرت تولیدی هر دو موتور برابر با ۹۰ اسب بخار است، اما این قدرت در سهند در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و در اطلس در ۵۲۵۰ دور در دقیقه به‌دست می‌آید. گشتاور تولیدی نیز در هر دو اتومبیل یکسان و برابر با ۱۳۷ نیوتن متر است؛ اما سهند این گشتاور را در ۲۵۰۰ دور در دقیقه و اطلس در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این موضوع باعث شتاب‌گیری سریع‌تر سهند در دورهای پایین می‌شود؛ اما اطلس عملکردی بهتر در سرعت‌های بالاتر و جاده‌ها دارد.

سهند سایپا در دو تیپ با جعبه‌دنده‌ ۶ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی عرضه می‌شود؛ درحالی‌که دو تیپ اطلس، جعبه‌دنده‌ ۵ سرعته دستی و CVT اتوماتیک دارند. مصرف سوخت اطلس و سهند به ترتیب ۶.۹ و ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با‌توجه‌به شباهت‌های فراوان در مشخصات فنی و موتوری، باید با در نظر گرفتن سایر ویژگی‌‌های این دو ماشین برای ثبت نام سهند سایپا یا اطلس اقدام کنید.

مقایسه طراحی ظاهری و داخلی سهند و اطلس

نمای خارجی سهند، فیس‌لیفتی جذاب‌تر از ساینا است، همچنین ظاهر و المان‌های اطلس نیز شباهت فراوانی به تیبا ۲ دارند؛ بااین‌حال هر دو اتومبیل از نسل قبلی خود زیباتر شده‌اند. چراغ‌های جلو و عقب هر دو ماشین با تکنولوژی LED طراحی شده‌اند، اما چراغ‌های اطلس با خطوط تیزتر، حالتی تهاجمی‌تر نسبت به سهند دارند. جلوپنجره اطلس با خطوط کرومی عمودی، بزرگ‌تر از سهند است؛ در‌حالی‌که جلوپنجره سهند با طراحی متفاوت، ظاهری کلاسیک‌تر به این ماشین می‌دهد.

خطوط بدنه سهند عضلانی‌تر هستند؛ در مقابل، خطوط روی کاپوت و صندوق عقب اطلس ظاهری ساده‌تر و جوان‌پسندانه‌تر دارند. جذابیت هر دو اتومبیل با داشتن زه کروم دور شیشه‌ها و آینه‌های جانبی راهنمادار بیشتر شده است. اگر به فکر خرید ماشینی خانوادگی هستید، سهند انتخابی عالی است. درغیراین‌صورت از شرایط فروش اطلس سایپا به‌صورت اقساطی برای خرید این ماشین جوان‌پسندانه اسپرت استفاده کنید. در مقایسه فضای داخلی، سایپا هر دو خودرو را از نظر فضای داخلی، مشابه طراحی کرده است. استفاده از تریم دو رنگ روی داشبورد، صفحه نمایش لمسی مرکزی، دریچه‌های هوا با طراحی دایره‌ای و دکمه‌های کنترلی روی فرمان در هر دو ماشین یکسان است.

طراحی داخلی یکسان سهند و اطلس

مقایسه سهند و اطلس در سیستم‌های امنیتی و ترمزها

سهند به تجهیزاتی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین جلو مجهز است که در صورت تصادف به کاهش آسیب‌های احتمالی کمک می‌کنند. سیستم‌های ترمز این ماشین شامل ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD) می‌شوند. در مقابل، اطلس سیستم‌های امنیتی و ترمز پیشرفته‌تر دارد. این خودرو علاوه‌بر کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، به سیستم‌های ترمز ESC (کنترل پایداری الکترونیکی)، TCS (کنترل کشش)، HSA (کمک به حرکت در سربالایی)، ABS (ترمز ضد قفل)، EBD (توزیع نیروی ترمز الکترونیکی) و BAS (کمک ترمز اضطراری) نیز مجهز است.

کدام خودرو آپشن‌های بیشتری دارد، اطلس یا سهند؟

اطلس سیستم کنترل باد لاستیک‌ها (TPMS)، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف دارد. همچنین، وجود دوربین عقب در این خودرو، پارک کردن را راحت‌تر می‌کند. در مقابل، سهند آپشن‌ها و امکانات رفاهی بیشتری دارد. این اتومبیل به کروز کنترل، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها، سیستم تهویه مطبوع نیمه‌خودکار، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، سنسور دنده عقب و چراغ روشنایی مخصوص روز مجهز است.

این مجموعه امکانات رفاهی، سهند را به ماشینی راحت و مجهز برای رانندگی روزمره تبدیل می‌کند. باتوجه‌به این امکانات رانندگی با سهند لذت‌بخش‌تر از اطلس است.

ارزش خرید سهند بیشتر از اطلس است.

سهند و اطلس هر دو ویژگی‌ها و امکاناتی قابل‌قبولی دارند و نیازهای مختلف رانندگان را برآورده می‌کنند. بااین‌حال، با در نظر گرفتن قیمت بالاتر اطلس، سهند ارزش خرید بیشتری دارد و برای افرادی که به دنبال خودرویی با امکانات خوب و قیمتی مناسب‌تر هستند، گزینه‌ای بهتر محسوب می‌شود.

ارزش خرید بالاتر سهند نسبت به اطلس

شرایط فروش اقساطی سپند خودرو؛ راهی آسان برای خرید ماشین موردعلاقه‌تان

سهند و اطلس سایپا هر دو با ارائه ویژگی‌های فنی و طراحی‌های قابل‌قبول، گزینه‌هایی مناسب برای خریداران ایرانی هستند. سهند با موتور ۱۵۰۳ سی‌سی، گشتاور بهتر در دورهای پایین و مصرف سوخت ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مناسب برای رانندگی شهری و خانوادگی است. ازسوی‌دیگر، اطلس با موتور ۱۴۷۹ سی‌سی و مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، برای رانندگی در جاده‌ها مناسب‌تر است.

برای افرادی که به دنبال خرید اقساطی هستند، سپند خودرو با شرایط فروش اقساطی و پیش‌پرداخت کم، گزینه‌ای عالی برای تامین نیازهای شماست. با اقساط بلندمدت، بدون نگرانی از فشار مالی، خودرو دلخواه خود را تهیه کنید. با فرصت‌های ویژه فروش اقساطی سپند خودرو به‌راحتی مالک اتومبیل مورد علاقه‌تان شوید.

Share