نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:

محرومیت باید از چهره شفت برداشته شود | باید بپذیریم که محروم هستیم

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش همگانی باید محرومیت از چهره این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری قابل توجه برداشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی نقدی ظهر امروز پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور دکتر معصومی نمانیده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات در فرمانداری برگزار شد، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی و تسلیت شهادت شهید قدس اسماعیل هنیه اظهار کرد: اعتبارات کمیته برنامه ریزی از سه محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، قانون استفاده متوازن و ۳ درصد نفت و گاز در شهرستان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه، تخصیص، توزیع و هزینه اعتبارات باید با توجه به برخورداری مناطق از سهم متوازن، عادلانه و سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌ها و ادامه خدمات رسانی صورت پذیرد، افزود: با توجه به کمتر توسعه یافته بودن شهرستان در حوزه‌های گوناگون امسال با رشد چند درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته رو به رو هستیم.

نقدی بر لزوم کار جهادی و تلاش شبانه روزی مسئولان برای رفع محرومیت از چهره شهرستان تاکید کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان شفت توزیع می‌شود.

فرماندار شفت از اختصاص این اعتبار در قالب ۱۵۵ پروژه و طرح به شهرستان شفت خبر داد و گفت: خوشبختانه میزان اعتبارات امسال با توجه به سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید مطالبه‌گر رفع مشکلات مردم بوده و تلاش کنند تا طعم خوش خدمت و حرکت جهادی در محرومیت زدایی برای مردم آشکار باشد، ادامه داد: یقیناً با وجود نیازهای زیاد شهرستان، این اعتبارات نمی‌تواند جوابگوی همه بخش‌ها و مشکلات باشد.

نقدی از مدیران شهرستان شفت خواست از امروز به دنبال جذب اعتبارات استانی از اداره کل مربوطه باشند، اضافه کرد: پروژه‌های نیمه اتمام در این شهرستان مشخص است و باید تلاش شود اولویت‌ها مشخص و تخصیص اعتبار صورت گیرد.

فرماندار شفت افزود: مدیران در جذب اعتبارات برای پروژه‌های شهرستان شفت از امروز تلاش مضاعف داشته باشند.

ما باید بپذیریم که محروم هستیم

سید کریم معصومی، نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و تسلیت برای شهادت «ابراهیم هنیه» اظهار کرد: شهرستان شفت با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجه مقصد بسیاری از گردشگران در فصل‌های مختلف سال است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مدیران شهرستان شفت در جهت حل مشکلات و رفع دغدغه‌های مردم افزود: این شهرستان نیازمند تدوین یک سند توسعه و پیشرفت در تمامی بخش‌ها با مشورت نخبگان و کارشناسان است.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت با اشاره به اینکه ما اگر امروز شهرستان را به نام کم برخوردار و کمتر توسعه یافته می‌دانیم، بازی با کلمات است، گفت: ما باید بپذیریم که محروم هستیم و این محرومت برای ما بزرگترین دغدغه است که باید رفع شود.

وی با اشاره به اینکه باید همه با هم محرومیت را از چهره این شهرستان برداریم، گفت: با تلاش همگانی باید محرومیت از چهره این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری قابل توجه برداشته شود.

معصومی با تاکید بر اینکه لازمه این حرکت بزرگ برنامه ریزی و هدف‌گذاری با استفاده از ظرفیت کارشناسان است، ادامه داد: روستاها باید با مهاجرت معکوس و رونق تولید، نشاط و پویایی خود را احیا کنند.

Share