کارشناس هواشناسی گیلان اعلام کرد:

خروج سامانه بارشی از گیلان | کاهش ابر و افزایش دما تا پایان هفته جاری در استان

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج سامانه بارشی از صبح فردا و استقرار جوی پایدار تا آخر هفته جاری در این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سمانه نگاه، کارشناس هواشناسی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه ناپایدار جوی همراه با بارش‌های رگباری شدید و موقتی خیلی شدید که از پنجشنبه گذشته در گیلان فعال شده تا صبح فردا (دوشنبه) ادامه دارد و بعد از آن وضعیت جوی استان پایدار خواهد شد.

وی بیان کرد: بارش‌های رگباری را طی امروز و امشب در برخی مناطق از جمله در شرق گیلان خواهیم داشت و از فردا (دوشنبه) با خروج سامانه بارشی کاهش ابر و افزایش دما تا پایان هفته جاری در این استان پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: دمای هوای استان نیز از سه‌شنبه تا پایان هفته جاری بین چهار تا هفت درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.

وی اظهار کرد: اسب‌وونی تالش با ۱۰ درجه سلسیوس کمترین و صومعه‌سرا با ۳۳ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۲۵ درجه و رطوبت ۸۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: دریا امروز (یکشنبه) و فردا (دوشنبه) با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت دریانوردی با احتیاط مناسب است و از سه‌شنبه تا پایان هفته جاری با ارتفاع موج ۱۰ تا ۴۰ سانتی‌متر برای این نوع فعالیت‌ها مناسب است.

آسمان گیلان هم‌اینک قسمتی ابری تا ابری و مه‌آلود است.

Share