هواشناسی گیلان اعلام کرد:

بارندگی ها در گیلان شدت می گیرد؛ احتمال طغیان رودخانه ها

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با تقویت ناپایداری ها، شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و کاهش دما و وزش باد و بارندگی و رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد تا دوشنبه فراهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: در بعضی از ساعات شاهد رگبار و رعد و برق هستیم.

وی کمینه و بیشینه دمای امروز را بین ۱۵ تا ۳۱ درجه سانتیگراد در نوسان دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت سامانه ناپایدار تا بعد از ظهر امروز است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد و عنوان کرد: با تقویت ناپایداری ها، شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و کاهش دما و وزش باد و بارندگی و رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد فراهم است.

دادرس با بیان اینکه بارندگی ها رگباری، شدید و خیلی شدید خواهد بود، گفت: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری ها تا عصر و شب دوشنبه، خاطرنشان کرد: از سه شنبه با خروج سامانه ناپایدار، آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با روند افزایش دما تا اواخر هفته پیش بینی می شود.

Share