امام جمعه رشت؛

FATF باعث فاش شدن رازهای کشور برای بیگانگان می‌شود | منع فروش هیزم در اروپا به کسانی که رای ندهند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، در دیدار با ائمه جمعه با تاکید بر دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات پیشرو، گفت: ائمه جمعه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با ائمه جمعه سراسر ستان در آستانه انتخابات، مهمترین وظایف ائمه جمعه در فرصت باقیمانده برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۵ تیر ماه را گوشزد کرد.
وی با بیان اینکه در زمانه‌ای هستیم که گسترش باطل سرعت گرفته است؛ افزود: دشمنان انقلاب از جمهوری اسلامی تصاویر خطرناکی را به مردم نشان می دهند و متاسفانه برخی از کاندیداها نیز در سخنان خود به گونه ای صحبت م کنند که خواسته دشمن است.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: دشمن می خواهد از ایران تصویری از یک کشور مفلوک و متروک و وابسته به قدرت های چین و روسیه و ناقض حقوق بشر به دنیا نشان دهد و در اغتشاشات ۱۴۰۱ نیز به دنبال همین اهداف در کشور ناامنی ایجاد کرد.
وی با تاکید براینکه ائمه جمعه باید به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بپردازند، ادامه داد: ائمه جمعه در مورد افزایش سطح تولید کشور در صنعت و کشاورزی با مردم گفت و گو کنند؛ تامردم در جریان خدمات نظام اسلامی در جامعه باشد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش، در مورد برجام اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به برجام همان نگاه رهبری است.
وی خاطر نشان کرد: قبل از دولت یازدهم سوخت هسته‌ای ما ۱۱ درصد بود که به ۳.۸ درصد کاهش یافت اما در دوره شهید رئیسی، سوخت هسته‌ای به ۶۰ درصد رسید و خودکفایی در تولید کیک زرد حاصل شد.

*بایکوت خبری غرب از بیان دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه، شهید رئیسی دولت سیزدهم را با ۴۸۰ هزار میلیارد بدهی گذشته تحویل گرفت؛ افزود: اما در همین دولت فاز ۱۱ میدان گازی خلیج فارس که کشورهای خارجی از بهره‌برداری آن ناتوان بودند به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی ادامه داد: در دولت شهیدرئیسی کارهای بزرگ و اعجاب انگیزی انجام شد ولی غرب آنها را در بایکوت خبری نگه داشت تا مردم از این دستاوردها بی خبر بمانند.
آیت الله فلاحتی پیرامون روشنگری در موضوع برجام اذعان داشت: ما برجام را نه مطلقاً سفید می‌بینیم نه سیاه اما برای پیشرفت کشور به برجام گره نمی خوریم.
وی پیرامون خطرات سیاسی تصمیم گیری درباره اف.ای.تی.اف (گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی)، گفت: اف ای تی اف یعنی دست بردن به تمام اسناد طبقه‌بندی شده کشورها که چقدر سرمایه دارند، کجا می‌خواهند صرف کنند و غیره که فقط خود فروختگان با اجرای اف ای تی اف موافقند که می‌خواهند همه رازهای کشور را برای بیگانگان فاش کنند.
امام جمعه رشت با اشاره به بیانات رهبری در مورد برجام و اف ای تی اف ادامه داد: ما کشور را به برجام گره نزدیم و در این مورد از موضوع انفعالی برخورد نمی‌کنیم بلکه موضع ما موضع قدرت است و هدف اصلی ما از برجام رفع تحریم است اما هدف غرب از دنبال کردن برجام برد برد است و برد برد عبارت درستی نیست.

*خرمشهرها در پیش است

وی با تاکید بر هوشیاری ائمه جمعه و توجه آنها به سرفصل های بیانات رهبری تصریح کرد: رهبرانقلاب فرمودند:«خرمشهرهای دیگری در تاریخ ما در پیش است.» یعنی تاریخ خرمشهر تکرار می‌شود؛ اما نه در میدان جنگ نظامی بلکه در یک میدان از جنگ نظامی سخت‌تر و آن میدان جنگ ترکیبی و شناختی است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه، جوان‌های مومن، متعهد و انقلابی کارهای فرهنگی خودجوش ومیدانی که مردم را در مسیر ارزش‌ها قرار می دهد را دبال کنند؛ افزود: این کارها از نظر مقام معظم رهبری مطلوب است.

وی با تاکید بر اجام کارهای فرهنگی و میدان جوانان ادامه داد: امروز بشر انواع جنگ‌ها را اعم از جنگ سخت، سرد، نرم را تجربه کرده و حالا با جنگ ادراکی و شناختی مواجه است.
به گفته ی این مسئول، دشمن در جنگ شناختی و ادراکی با اختلال در محاسبات و تصمیمات مردم می‌خواهد خرمشهر جدیدی به وجود آورد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اعتمادزدایی، ناامیدی، ناکارآمد نشان دادن دستگاه حاکمیت، از بین بردن مشروعیت‌های جامعه، زیر سوال بردن اعتبار نظام، سوء استفاده از ادراک نخبگان برای دست آویز کردن مردم سلاح‌های دشمن در عرصه اختلال در محاسبات و تصمیمات است؛ خاطر نشان کرد: مردم در آسیب‌های شناختی دردی احساس نمی‌کنند ولی ناخواسته به جرگه دشمن می‌پیوندند.
وی جنگ شناختی را زائده ای پیشرفته‌تر از جنگ نرم خواند و گفت: مهمترین راهکار در جنگ شناختی، جنگ سیاسی،جنگ امنیتی، جنگ اقتصادی، تداوم راه شهیدان و بالا بردن سطح هوش و آگاهی‌های مردم است.

*منع فروش هیزم در اروپا به کسانی که رای نمی دهند

نماینده ولی فقیه در گیلان، مجاهدت و ایثار را از ویژگی‌های بارز شهیدان خواند و گفت: روحانیت امروز باید خانه به خانه، کوچه به کوچه و چهره به چهره برای روشنگری مردم گام بردارند.
وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات در این فرصت باقیمانده، یادآور شد: در تمام دنیا کسانی که کارت شناسایی شان برای انتخابات کشورشان مهر نمی‌خورد را ازبرخورداری از ۱۲ امتیاز مهم منع می کنند که یکی از آنها استفاده از هیزم است؛ یعنی کسی که در انتخابات شرکت نکند حق برخورداری از امکانات یکسان را ندارد.
امام جمعه رشت، حضور مردم در انتخابات را مایه سربلندی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: منتظر حماسه ی دیگری از مردم عزیز در ۱۵ تیرماه هستیم.

گفتنی است، ۳ کشور ایران، میانمار و کره شمالی در لیست سیاه FATF قرار دارند.

Share