چه سیم کارتی بخریم؟ جدول مقایسه اپراتورها

در این مقاله تلاش کردیم به سوال «چه سیم کارتی بخرم» پاسخ دهیم تا در زمان انتخاب اپراتور، بهترین تصمیم را بگیرید.

چه سیم کارتی بخریم؟ جدول مقایسه اپراتورها

سیم کارت همراه اول بهتر است یا ایرانسل؟ این سوال یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مخاطبان در زمان انتخاب اپراتور سیم‌کارت است. رایتل، ایرانسل و همراه‌ اول معتبرترین شرکت‌های اپراتور بین ۸ نام در ایران هستند. ارائه خدمات ویژه به مشتریان، آنتن‌دهی حتی در جاده‌ها و تنوع بسته‌های اینترنتی، باعث شده تا رایتل، ایرانسل و همراه‌ اول محبوبیت خاصی برای خرید سیم‌کارت بین کاربران داشته باشند.

اما فقط این ویژگی‌ها کافی نیست تا به پاسخ سوال «چه سیم کارتی بخریم؟» برسید؛ زیرا نیاز هر کاربر با دیگری متفاوت است. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های هر اپراتور را بررسی کرده و با یک جدول به بررسی «چه سیم کارتی بخریم؟» بپردازیم.

خط‌های رند و ۰۹۱۲ همراه‌اول؛ برتری همراه‌اول نسبت به سایر رقبا

همراه‌اول به‌عنوان اولین و یکی از بهترین اپراتورهای ایرانی از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه توانسته با فعالیت درخشان خود و بومی‌سازی برخی تکنولوژی‌ها، عنوان «تنها روابط‌عمومی شبکه‌ای ایران» را از آن خود کند. البته این کمپانی موفق به دریافت جایزه‌های بیشتری از جمله برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش، دریافت بالاترین نشان مسئولیت اجتماعی ایران و ثبت رکورد ۱۹.۲ پتابایتی ترافیک روزانه دیتا در شبکه شده است.

در پاسخ به سوال «چه سیم کارتی بخریم؛ همراه اول یا ایرانسل» باید گفت که کاملا به نیاز شما بستگی دارد. اگر به‌دنبال خرید خط‌های ۰۹۱۲ با خط رند همراه اول  و خاص هستید، پیشنهاد ما همراه اول است. اما اگر پیش‌شماره‌های قدمت‌دار مانند ۰۹۳۵ را ترجیح می‌دهید، اپراتور ایرانسل گزینه‌ بهتری خواهد بود.

خط‌های رند و 0912 همراه‌اول؛ برتری همراه‌اول نسبت به سایر رقبا

سیم کارت ایرانسل؛ با ویژگی پوشش‌دهی گسترده

اپراتور ایرانسل با ده سال فعالیت، بالغ بر ۸۰۰۰۰۰۰ کاربر فعال دارد. از سیم‌کارت‌های مخصوص نوجوانان گرفته تا دانشجویی و بزرگسالان، ایرانسل برای مخاطبان خود امکانات ویژه‌ای را فراهم کرده است. این اپراتور با فعالیت مستمر خود، موفق به دریافت نشان استاندارد بین‌المللی تکنولوژی و کیفیت برتر در صنایع ارتباطات اتحادیه اروپا شده است. ناگفته نماند اپراتور ایرانسل موفق به ایجاد ۵۰ هزار شغل در ایران شده است و تلاش دارد تا نیاز کلیه مخاطبان از نظر پشتیبانی و خدمات را پوشش دهد.

کمپانی ایرانسل در حال حاضر، دومین اپراتور برتر در ایران محسوب می‌شود و امکان خرید سیم‌کارت با شماره تلفن سفارشی‌سازی شده از این اپراتور وجود دارد. قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پیش‌ شماره ایرانسل نیز ۰۹۳۵ است. توجه داشته باشید که امکان دائمی کردن سیم‌کارت‌های ایرانسل نیز وجود دارد، اما اگر قصد خرید سیم‌کارت دائمی را دارید، پیشنهاد ما خرید سیم کارت همراه اول ۰۹۱۲ در کدهای ۰ تا ۹ از سایت رند است.

رایتل؛ عرضه کننده سه نوع سیم‌کارت دائمی، اعتباری و دیتا

شرکت خدمات ارتباطی رایتل فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ با شعار همراه هوشمند آغاز کرد. این مجموعه در سال ۱۳۸۹ با هدف فعالیت در حوزه فن‌آوری‌هـای نوین اطلاعات و ارتباطات، موفق به اخذ پروانه اپراتور سوم تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد. از ویژگی‌های این اپراتور می‌توان به تکمیل پوشش‌دهی سراسری رایتل از طریق رومینگ ملی و نیز ارتقای تعداد بسیاری از سایت‌های مخابراتی خود به نسل چهارم یا ۴G‌ اشاره کرد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های رایتل در حال‌حاضر، بسته‌های آبی است. این بسته‌ها با حجم مورد نیاز از ۴ تا ۳۴ گیگابایت قابل خریداری هستند. علاوه‌بر این، رایتل بسته‌های مکالمه نیز در نظر گرفته که مدت آن‌ها از ۴ روز تا ۱ ماه است. با خرید سیم‌کارت‌های رایتل و استفاده کردن از اینترنت این خط برای برنامه‌های داخلی، می‌توان بدون مصرف حتی ۱ مگابایت، در برنامه فیلیمو ساعت‌ها فیلم و برنامه نگاه کرد!

رایتل؛ عرضه کننده سه نوع سیم‌کارت دائمی، اعتباری و دیتا

 جدول مقایسه اپراتورها؛ از پوشش دهی تا تنوع بسته‌ها

حال که با ویژگی‌های هرکدام از اپراتورهای سیم‌کارت در ایران آشنا شده‌اید، زمان مقایسه فرا رسیده است. در این جدول، برتری هر اپراتور نسبت به دیگری را بررسی کرد‌ه‌ایم تا تصمیم‌گیری برای شما آسان‌تر شود. اگر به‌دنبال پاسخ کاملی برای سوال «سیم کارت همراه اول بهتر است یا ایرانسل و رایتل» جدول زیر را مطالعه کنید.

ویژگی‌ها ایرانسل همراه‌اول رایتل
میزان آنتن‌دهی بسیار خوب بسیار خوب خوب
تنوع بسته‌های اینترنتی متنوع متنوع متنوع
تنوع بسته‌های مکالمه متنوع متنوع متنوع
امکان استفاده در خارج از ایران دارد دارد دارد
خدمات رومینگ بین‌الملل دارد دارد دارد
پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد دارد دارد
اپلیکیشن اختصاصی ایرانسل‌من همراه‌من رایتل‌من
سرعت اینترنت بسیار خوب خوب خوب
پوشش شبکه ۴G و ۵G دارد دارد دارد
پشتیبانی از eSIM دارد ندارد دارد
هزینه تماس‌ها مقرون‌به‌صرفه مقرون‌به‌صرفه مقرون‌به‌صرفه
هزینه بسته‌های اینترنتی طبق نرخ وزارت ارتباطات طبق نرخ وزارت ارتباطات طبق نرخ وزارت ارتباطات
پشتیبانی از خدمات ارزش افزوده دارد دارد دارد
خدمات شارژ اضطراری دارد دارد دارد
امکان دائمی کردن سیم‌کارت اعتباری دارد دارد دارد

اپراتورهای ایرانسل، همراه‌اول و رایتل برترین اپراتور‌های حال‌حاضر ایران هستند. این اپراتورها با ارائه خدمات درجه ۱، پوشش عالی و پشتیبانی ۲۴ ساعته تلفنی و تیکتی، رضایت مخاطب را در اولویت خود قرار داده‌اند و قیمت سیم‌کارت‌های این اپراتورها نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ است.

در نظر گرفتن نیازتان؛ پیش نیاز خرید سیم کارت از اپراتورها

در این مقاله تلاش کردیم به سوال «چه سیم کارتی بخرم» پاسخ دهیم تا در زمان انتخاب اپراتور، بهترین تصمیم را بگیرید. اپراتورهای همراه‌اول،‌ ایرانسل و رایتل به‌ترتیب برترین ارائه دهنده خدمات سیم‌کارت در ایران هستند. برای خرید سیم‌کارت از این مجموعه‌ها، فقط کافی است وارد سایت رند شوید. البته اگر به‌دنبال‌ خط‌های خاص با پیش‌شماره ۹۱۲ هستید که قیمت را به رخ بکشد، رند بهترین پیشنهادها را برای شما دارد!

Share