مدیرکل پزشکی قانونی گیلان اعلام کرد:

هفت قربانی بیمارستان قائم رشت با گاز co مسموم شدند

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان نتیجه آزمایش مسمومیت با گاز مونواکسید کربن هفت نفر از جانباختگان حریق بیمارستان قائم رشت را مثبت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  دکتر علی سلیمانپور، مدیرکل پزشکی قانونی گیلان اظهار کرد: چند ساعت بعد از حادثه حریق بیمارستان قائم رشت اجساد هشت نفر از جانباختگان این حادثه به پزشکی قانونی ارسال شد.

اجساد دریافتی مورد بررسی، کالبدگشایی، نمونه‌برداری و آزمایشات مرتبط قرار گرفت که در آزمایش سم‌شناسی ابتدایی از نظر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در هفت مورد مثبت و یک مورد منفی اعلام شد.

وی با بیان اینکه علت فوت بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی آزمایشات جانباختگان اعلام می‌شود، افزود: اکنون از نظر ما علت فوت تحت بررسی بوده و جواب آزمایش به طور کامل پس از انعکاس پزشک معاینه و در صورت ضرورت بررسی پرونده بیمارستانی و قضایی و براساس جمع‌بندی اطلاعات، از نظر کارشناسی علت فوت این افراد مشخص خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان بیان کرد: جسد یک نفر دیگر از جانباختگان حادثه حریق بیمارستان قائم رشت نیز بعد از فوت در یکی از مراکز درمانی، به پزشکی قانونی استان انتقال داده شد که نتیجه علت فوت این مورد نیز بعد از ارزیابی، نمونه‌برداری و بررسی پرونده بیمارستانی و قضایی اعلام می‌شود.

بیمارستان قائم(عج) رشت بامداد سه‌شنبه ۲۹ خرداد دچار حریق شد؛ براساس بررسی‌های اولیه حریق بیمارستان قائم(عج) رشت از اتاق یو.پی.اس و تأسیسات برق اضطراری در طبقات زیرین بیمارستان شروع شد. این حادثه ۹ فوتی برجا گذاشت.

Share