پورمحمدی در مناظره؛

عده‌ای زبان اعتماد و رضایت را با زبان تهدید و باتوم اشتباه گرفته‌اند

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: امام(ره) با حضور زنان صفحۀ جدیدی را رقم زدند و انقلاب و جنگ را با حضور زنان به پیروزی رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی در سخنانی با اشاره به سبک زندگی و برنامه‌اش در دولت احتمالی، گفت: امام خمینی رحمت‌الله علیه صفحه جدیدی را در تاریخ ایران با حضور زنان رقم زدند، امام(ره) زنان را در همه عرصه‌های اجتماعی به‌صورت فعال وارد کرد؛ امام انقلاب را با زنان پیروز کرد و انقلاب و جنگ را با حضور زنان سامان داد.

وی افزود: سه نگاه دررابطه‌با زنان مطرح بوده و هست، یکی حضور ابزاری و نمایشی برای جذابیت، لجام‌گسیخته و با بی‌بندوباری که طبعاً ملت ایران و به‌خصوص زنان ما آن را نمی‌پذیرند و آن را طرد کرده‌اند و یکی هم حضور حداقلی و به‌ضرورت و به اضطرار که به هر بهانه و فرصتی بشود زنان را از حضور اجتماعی فعال و تأثیرگذار از این فرصت‌ها کنار گذاشت که از آن استفاده شده و می‌شود و یکی هم حضور جدی و تأثیرگذار، باوقار و با حفظ شئونات و سبک زندگی و تراز اسلام و نظام اسلامی.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: در جمهوری اسلامی خوشبختانه زنان پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند، اما آیا به جایگاه واقعی خودشان رسیده‌اند؟

پورمحمدی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی می‌خواهد برای همه جامعه ما تصمیم بگیرد، نیمی از جامعه ما زنان هستند، آیا سهمشان در مجلس ۱۴، ۱۵ نفر است؟ آیا می‌شود برای این همه زن فرهیخته، شایسته، صاحب‌نظر، فعال و مبتکر، خودشان برای خودشان تصمیم نگیرند؟!، معلوم است که جایگاه واقعی آنها را در نظر نگرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: هنوز به زنان اعتماد نداریم و آنها را باور نکرده‌ایم، آیا می‌خواهیم آنها ما را باور کنند و سبک زندگی که ما می‌پسندیم و به مصلحت می‌دانیم را آنها از ما بپذیرند و به حوزه‌های دیگر سوق پیدا نکنند؟کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: متأسفانه الان دیگران کعبه آرزوهای جوانان ما را در «هالیوود»، «بالیوود» و «نتفلیکس» تعیین می‌کنند. آیا برنامه‌ای در نظر نداریم؟ آیا سبک زندگی جوانان ما را آنها باید تعیین کنند و آن را به جوانان ما تحمیل کنند؟
پورمحمدی ادامه داد: فرهنگ، زبان عقلانیت، عاطفه و رضایت و انتخاب است، اما عده‌ای به‌جای زبان اعتماد و رضایت را با زبان تهدید و باتوم اشتباه گرفته‌اند. اگر زبان فرهنگ خودش را با زبان باتوم عوض کند، پاسخ آن فحش و ناسزا و درشت‌گویی است.
وی با بیان اینکه زن لطیف است و نمی‌شود با خشونت با او رفتار کرد، گفت: آن‌طور که شهید سلیمانی گفت این دختران و پسران فرزندان ما هستند، منِ پورمحمدی هم که در دوره‌ای ناچار بودم در سخت‌ترین مسئولیت‌های خشن و سخت اقدام کنم، همان روز و امروز می‌گویم که باید با جوانان و دخترانمان رحما باشیم، باید در برابر آنها ذلیل و خاکسار باشیم، چنان‌که برادر عزیزم شهید رئیسی این چنین با مردم عمل کرد و پاسخ شایسته را دریافت کرد، درود بر او.

به تهاجم فرهنگی به طور جدی معتقدم

وی در بخش چهار دقیقه دوم وقت خود، گفت: امروز در جامعه ما یکی از مهم‌ترین مسائل، پوشش و حجاب است که یک دغدغه جدی و حکم شرع و قانون است و یک سبک عرفی است که همه ما آن را قبول داریم.کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: بیش از ۴۰ سال است که همه ما داریم برای یک پوشش رسمی و اسلامی هم قانع و هم سبک مناسبی را ترویج کنیم و خیلی هم از بیت‌المال هزینه کردیم؛ در برنامه‌های مختلف، به‌خصوص در صدا و سیما، دانشگاه‌ها و مدارس و منابر، اما به آنچه که مطلوبمان بوده، دست پیدا نکرده‌ایم.
پورمحمدی تصریح کرد: سطح توقع و مقایسه‌مان را نیز باید مشخص کنیم و باید ببینیم توقع و مقایسه‌مان چگونه است که این هم حساس است، عده‌ای می‌گویند به آنچه که می‌خواهیم دسترسی پیدا نکرده‌ایم، خب چه کسی در این بین مقصر است و باید توبیخ و مؤاخذه شود؟ آیا دست‌اندرکاران مجریان و مسئولان مقصر هستند و یا جوانان و دختران و یا بانوان ما؟وی اضافه کرد: مسئله بسیار حساس و مهمی است، من به‌طورجدی به تهاجم فرهنگی معتقدم و باید نگرانی اساسی داشته باشیم، اما واقعیت این است که بخش بزرگی از این سبک‌های متفاوتی که ما نمی‌پسندیم و متأسفانه در جامعه وجود دارد، بر اساس اعتقاد نیست، بلکه بر اساس لجبازی است، باید عمیقاً به آن توجه کنیم، زنان و دختران ما نجیب و عفیف هستند با زنانمان ستیز نکنیم.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با طرح این پرسش که آیا اگر در خانه با زنان و همسران و دخترانمان ستیز کردیم، ما پیروزیم؟ اظهار کرد: آیا اگر در خیابان ستیز کنیم، پیروز می‌شویم؟ ما اگر بخواهیم، باید در خانه، اداره و مدرسه هر کاری را سامان دهیم تا به جایی نکشد که ناچار شویم پلیس و بسیج عزیزمان که شرف انقلاب هستند را درگیر صحنه‌های تلخ کنیم که بسیار ناگوار است.پورمحمدی تصریح کرد: همه بزرگان ما از امام(ره)، رهبری معظم و مراجع و متدینین، دغدغه حجاب، دین و اخلاق را داشتند، اما می‌دانستند و می‌دانیم که مسئله بسیار پیچیده و حساس است، نمی‌شود بدون برنامه و بدون حساب و کتاب و فقط با روش‌های تند با آن برخورد کرد، این روش‌ها جواب نمی‌دهد، چرا این قدر کشیدیم که پاره شد؟ آیا باید این روش را ادامه دهیم؟وی همچنین تأکید کرد: همه‌جا، در خانه و مدرسه، باید حرمت زنان را داشته باشیم، موضوع زن، عفاف و حجاب و جایگاه زن ایرانی، نقطه قوت و امتیاز ماست، اشتباه نگیریم.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به ملت ایران، گفت: قرار من با شما بانوان، دختران و جوانان عزیز این است که اگر موفق به اخذ رای شما و اعتماد شدم، حتماً این لایحه‌ای که به‌عنوان عفاف و حجاب مطرح است را که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در نحوه اجرای آن وجود دارد، پس می‌گیرم و با دلسوزان، خانم‌ها و بانوان و کارشناسان بحث می‌کنیم که ببینیم چه راهکارها و ضوابطی را تعریف کنیم و متعهد می‌شوم به نحو صحیح و درست آن را تعقیب کنم و هماهنگی لازم را انجام دهیم، مطمئنم با هزینه بسیار کمتر موفق خواهیم شد.

ماجرای مذاکره با پیام‌رسان خارجی در دولت یازدهم

پورمحمدی در بخش سوم فرصت چهار دقیقه‌ای خود، گفت: بحث فضای مجازی و اینترنت و ارتباطات بحثی است که ضرورت نیاز و اهمیت آن برای همه پذیرفته شده است و در آن هیچ اختلافی نیست، تا جایی که رهبر انقلاب فرمودند «اگر من امروز رهبر نبودم، حتماً رئیس فضای مجازی می‌شدم»، فضای مجازی دنیای هزار رنگ فرصت‌ها و تهدیدهاست، یعنی همه فرصت‌ها، در کنار تهدیدهای بسیار زیاد در آن وجود دارد که اول باید آن را شناخت و اهمیت آن را درک و تهدیدها را به‌خوبی ارزیابی و پیگیری کرد و بر روی فرصت‌ها دست گذاشت.وی ادامه داد: ما باید اول به فرصت‌ها فکر کنیم، چون بدون فضای مجازی، اصلاً زندگی امکان‌پذیر نیست، الان بچه‌های ما در ابتدای زندگی با موبایل و فضای مجازی و بازی‌های آن زندگی کرده‌اند.کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: آسیب‌های فضای مجازی بسیار نگران‌کننده است، اما نباید خودمان را از فرصت‌های آن محروم کنیم، اینکه خیلی وقت‌ها صورت‌مسئله را پاک کنیم و فقط بر روی یک موضوع، مثل فیلترینگ نظر دهیم که در مقطعی تصمیم قابل‌توجه و درستی بود و در خیلی از زمینه‌ها اینطور است که یک تصمیمی در مقطعی قابل اعتناست، اما ادامه آن قابل‌اعتنا نیست تا مشکل‌ساز شود.
پورمحمدی با بیان اینکه «VPN» که به میدان می‌آید، کیسه مردم را خالی می‌کند و هم سرعت اینترنت محدود می‌شود و هم امنیت به مخاطره می‌افتد و هم امروز مشکلات جدی به وجود آورده است، اظهار کرد: می‌خواهم به مسئله اساسی بپردازم که راهکار لازم چیست؟ ما یک کشور توانمند با ظرفیت علمی، تخصصی، هم سخت‌افزار و نرم‌افزار و هم تولید محتوا هستیم که هر کدام بحث مهم و گسترده‌ای دارد، ما باید بر روی ایجاد یک پیام‌رسان بسیار قوی تمرکز می‌کردیم.

وی ادامه داد: بحث ایجاد پیام‌رسان داخلی را در آن موقع که در دولت یازدهم بودم، به‌طورجدی مطرح کردم، چون خودم در بحث اینترنت و دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی تقریباً فعال بودم و دغدغه اصلی بنده هم همین است، تأکید جدی در آن دولت کردم، به بخش خصوصی و غیره که همه با هم جمع شویم و یک پیام‌رسان توانمند برای پاسخگویی به نیازهای داخلی تشکیل دهیم و در منطقه برتر باشیم و حداقل در جهان اسلام حرفی برای گفتن داشته باشیم و معتقد بودم که توانایی هم داریم.کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری به یکی از آسیب‌های ایجادنشدن پیام‌رسان داخلی در آن مقطع اشاره و تأکید کرد: به‌خاطر اینکه در ایجاد پیام‌رسان داخلی سود وجود داشت و ظاهر شیکی دارد، هر نهاد دولتی، خصوصی و عمومی پیگیر ایجاد پیام‌رسان داخلی شد، این شد، مسئله ما و حالا پس از سالیان سال گرفتار شده‌ایم.پورمحمدی ادامه داد: من در آن مقطع گفتم اگر الان برای ایجاد پیام‌رسان داخلی مشکل داریم، با یک پیام‌رسان شرقی صحبت کنیم، آنها حاضر بودند که با ما شریک شوند، از این طریق دانش و تخصص ما بالا می‌رفت، حتی با یک پیام‌رسان غربی ما دو سه تا شرط گذاشتیم، اما آقایان به یکباره عقب‌نشینی کردند.وی تصریح کرد: مسئله فضای مجازی بسیار حساس است و فرصت‌های ما ازدست‌رفته است، امروز با مشکلاتی که در دنیای اینترنت و فیلترینگ و فضای مجازی روبرو هستیم، باید چاره‌ای برای آن بیندیشیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش چهارم فرصت ۴ دقیقه‌ای خود، گفت: زمان زیادی گذشته، همه مشکلات را می‌گوییم و در این جلسه فقط مشکلات و اوضاع نابسامان خارجی را گفته‌ایم، از دغدغه‌هایمان گفته‌ایم، پس چه کسی مسئول بوده است؟ همه می‌گوییم کی بود کی بود، من نبودم.

ما شیخ‌ها همیشه سنگ زیرین هستیم

وی ادامه داد: آقای قالیباف شما ۴ سال رئیس مجلس بوده‌اید، خیلی حرف‌های قشنگی زدید، من هم دغدغه‌های شما را خیلی قبول دارم و خیلی هم جالب است، اما نگذاشتید این‌ها را پیگیری کنیم، مجلس خیلی قدرت دارد.کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: چهار سال نزدیک ۱۳۰۰ روز می‌شود، فرصت‌ها یک روز برای ملت تعیین‌کننده است، چرا تعارف می‌کنیم؟پورمحمدی همچنین ادامه داد: داستان VPN جلوی چشم همه ما دارد اتفاق می‌افتد، می‌گویند گردش مالی آن نزدیک ۵۰ درصد کل فضای مجازی است.وی اضافه کرد: همه هم می‌گوییم خیلی بد است، اما دسترسی به همه پیام‌رسان‌ها با فیلترینگ وجود دارد و وحشتناک است. کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: دولت شهید رئیسی عزیز ما که همه دوستان از آن دفاع می‌کنند و بنده هم مدافع آن هستم، در این سه سال چه کرده‌ایم؟ بنده به‌طورجدی دولت‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم را در کم‌کاری در عرصه مهم فضای مجازی مقصر می‌دانم. مسئله بسیار جدی است و حرف‌های جدی هم دارد.
پورمحمدی اضافه کرد: نمی‌خواهم اسم ببرم، چون برخی دوستان را نامزد جدی نمی‌دانم، اما بحث بر سر این است که مسئله پیام‌رسان و شبکه ملی اطلاعات مسئله مهمی برای کشور است، از نظر اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور مهم است که از ۲۰، ۳۰ سال پیش خودم درگیر آن بودم.وی تأکید کرد: اتفاقاً در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بر روی بانک بزرگ اطلاعات جامع کشور در حوزه هوش مصنوعی خوب عمل کردیم و جزو برنامه‌های پیشتاز شناخته شده‌ایم که امیدوارم به ما جایزه بدهند.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: این‌ها تعارف است، من گفتم باید ما پاسخ مردم را بدهیم و با پیام‌رسان‌هایی که تا حدودی از نظر سیاسی کشورهایشان با ما همگرا هستند، همکاری کنیم، الان هم که داریم کارهای فوق راهبُردی با این کشورها انجام می‌دهیم، البته این حرف‌های ۱۰، ۱۵ سال پیش است که گفتم حاضرم شراکت کنیم و با تیم فنی خوبی که داریم، کار را پیش برویم و بومی‌سازی کنیم به هر حال این مسئله اساسی است.
پورمحمدی تصریح کرد: دوستان همواره می‌گویند که شما خودتان کجا بودید و چه کرده‌اید و از این حرف‌ها، ببینید چه شده است؟ همواره از چند پیام‌رسان تعریف می‌کنیم، بنده هم آنها را قبول دارم.وی با تأکید بر اینکه باید دولت‌ها در حوزه فضای مجازی راهبُرد روشن داشته باشند و این همه ظرفیت‌ها را پراکنده نکنیم، گفت: وقتی ۶ پیام رسان و ۳۰ کارخانه خودرو و ۵۰ کارخانه لوازم خانگی ایجاد می‌کنیم و در هر رشته رقابت‌های کور و ناهنجار و رقابت‌های مضر برای کشور را اجازه می‌دهیم، اصلاً قدرت رقابت و بروز و ظهور توان ملی و تخصصی گرفته می‌شود.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: این‌ها مسائل اساسی کشور است، این مسائل باید مدیریت شود، دولت‌ها چه کاره هستند که این همه فرصت‌ها را ازدست‌داده‌اند، همه می‌گوییم من نبودم، من نبودم، پس که بوده است؟ مردم می‌گویند که بوده است.پورمحمدی همچنین اظهار کرد: ما آخوندها و شیخ‌ها همواره سنگ زیرین آسیا هستیم و همیشه پاسخ همه مشکلات کشور را داده‌ایم و می‌دهیم و پای آن ایستاده‌ایم و به تمام دستاوردها هم افتخار می‌کنیم.
وی تأکید کرد: شاهد دستاوردهای ملی هستیم و بسیار هم ارزشمند است، اما قرار نیست توجیه، مسامحه و ماست‌مالی کنیم، این‌ها نگران‌کننده و دردسرساز است.

هیچ کشوری بدون سیاست فرهنگی وجود ندارد

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع سیاست فرهنگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در کشور ما که یک کشور فرهنگی است و اقتدار فرهنگی هم داریم و اصلاً انقلاب ما در اصل و اساس انقلاب‌فرهنگی بوده است، این را در این ۴۵ساله شاهد تحولات زیادی بوده و در عرصه‌های مختلف هنر و فرهنگ که باید آن را گرامی بداریم.وی ادامه داد: قله‌های زیادی را فتح کردیم در یک جاهایی در دامنه قرار داریم و در جاهایی پایین هستیم و ارتفاع خوبی نداشته‌ایم، اما در جاهایی باید قبول کنیم که دستاوردهایمان قابل‌توجه است، هیچ کشوری هم بدون سیاست فرهنگی نیست، انواع آن متفاوت است، اما سیاست فرهنگی یک مسئله اساسی است.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: برخی کشورها یک دوگانه‌ای در سیاست فرهنگی در روش‌هایشان دارند، برخی سیاست سریع و مستقیماً و برخی سریع و غیرمستقیم است.
پورمحمدی اضافه کرد: آنجایی که سیاست مستقیم و سریع است، با امرونهی و با تشویق و تنبیه ظاهری انجام می‌شود، اما برخی سیاست‌ها غیرمستقیم است و صریح نیست که معمولاً دولت‌ها به شکل تنظیم‌گر، هدایت‌کننده و حمایت‌کننده ظاهر می‌شوند، فکر می‌کنم این نوع رفتار دوم هوشمندانه‌تر و موفق‌تر است و حاشیه‌های کمتری هم به وجود می‌آورد و بنده مدافع این نوع نوع اعمال پشتیبانی و سیاست‌گذاری هستم.
وی، یکی از مسائل دیگر در حوزه فرهنگی را موضوع عدالت فرهنگی دانست و گفت: هم برای فعالان و هم برای مصرف‌کنندگان هم در مقام تولید و هم در مقام استفاده، به‌خصوص در پهنه سرزمینی بسیار اهمیت دارد و نقاط زیادی از ظرفیت‌های خوب فرهنگی برخوردار است.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: این عدالت لازمه توزیع و شکوفایی آنها است، نکته دیگر این است که ما در جای‌جای ایران این ظرفیت‌ها را باید با مدیریت‌های توزیع شده، با قبول تنوع فرهنگی و قومی بپذیریم و آن را ارتقا دهیم و از توانشان بیشترین استفاده را ببریم، هم در صحنه داخلی و هم در صحنه خارجی.
پورمحمدی ادامه داد: خوشبختانه لازم است بگویم که برادرمان شهید رئیسی پروژه بزرگی را مطرح کردند و آن هنر برای همه بود که آن را آغاز کردند، فکر بسیار جالبی بود که ایشان تعقیب کرد، البته به‌خاطر این حادثه ناگواری که پیش آمد، توفیق نشد و این سیاست باید حتماً تعقیب شود و ادامه پیدا کند.وی اضافه کرد:‌یکی از بحث‌های اساسی که در هنر و همه فعالیت‌های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد، بحث تمرکز زدایی است، البته تمرکززدایی لازمه همه بخش‌هاست، اما فرهنگ و هنر اقتضای ویژه‌ای دارد، بسترهای موجود در کشور هم‌ ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: اتفاقاً تمرکززدایی یکی از بسترهای آزمایش و تجربه‌اش می‌تواند همین حوزه فرهنگ باشد و ما بازخوردهای آن را بگیریم که بسیار حائز اهمیت استپورمحمدی تأکید کرد: نکته اساسی‌تر، بحث ضمانت، تداوم رشد و ارتقا فرهنگی است که این با تحمل و سعه‌صدر و پذیرش سلیقه‌ها و ایجاد امنیت شفاف و پایدار برای همه فعالان و مصرف‌کنندگان باید تضمین شود.وی اضافه کرد: بحث فرهنگ امنیتی یا امنیت فرهنگی یا امنیت برای فرهنگ یا فرهنگ برای امنیت، حائز اهمیت است، به‌هرحال بنده در این رشته سابقه دارم و معتقدم به‌خصوص ما باید امنیت فرهنگی را هدف‌گیری کنیم و این می‌تواند بستر رشد و ارتقا را فراهم کند.

دستگاه حاکمیتی از نمایش خانگی نگران نباشد

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش، گفت: بسیاری از سیاه‌نمایی‌ها برای همه ادوار و بدبینی‌ها و اختلافات ما سایه انداخته بر اینکه قوت‌ها و پیشرفت‌ها و دستاوردهایمان را ببینیم.
پورمحمدی تأکید کرد: واقعاً باید یک‌همت همه‌جانبه برای فهم موقعیت دستاوردها و افتخارات و آنچه که انجام داده‌ایم را داشته باشیم و اشتباهاتمان را بپذیریم که یک اصل است.
وی تصریح کرد: بحث حقوق مالکیت فرهنگیان بسیار جدی است، یکی از مسائل فرهنگ و هنر همین سرقت‌های ادبی هنری است که خیلی آسیب می‌زند و در دنیا یکی از رشته‌های مهم حقوقی است و در کشور ما هم قانونی برای آن داریم، بنده در وزارت دادگستری که بودم یک معاونت حقوق مالکیت تشکیل دادم، چون این بحث بسیار در رشد حوزه فرهنگ و هنر تعیین‌کننده است و اصلاً یک اداره کل مالیات فکری نیز باید وجود داشته باشد.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه موضوع کتاب، قله فرهنگ است، گفت: کشوری که می‌خواهد بگوید در حوزه فرهنگ اعتلا دارم، کتاب نمودار برجسته‌ای است، خوشبختانه به‌خصوص با اشراف مقام معظم رهبری و حمایت و هدایت ایشان در حوزه کتاب پیشتاز هستیم.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی موفقیت‌های زیادی داریم، اما این حوزه همچنان به کمک نیاز دارد، اظهار کرد: گرانی اقلام و کاغذ برای مردم مشکل شده است.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، ادامه داد: اقتصاد فرهنگ تعیین‌کننده است، ضمن کرامت به مفاخر فرهنگی و هنری‌مان باید به زندگی آنها توجه کنیم، رشد اقتصادی مسئله بسیار مهمی است؛ این موضوع در همه ادوار بسیار تعیین‌کننده است، اگر اقتصادمان ضعیف باشد، به هیچ بخشی نمی‌توانیم بها دهیم.
پورمحمدی با تأکید بر اینکه پیگیری و تقویت بخش خصوصی حائز اهمیت است که در کتاب متجلی است و باید از آن حمایت بیشتری صورت گیرد، گفت: اجازه دهیم بخش خصوصی حضور قوی‌تری در حوزه فرهنگ داشته باشد، در قله هنر بحث هنر هفتم و فیلم و سینما مطرح است، ظرفیت‌های جدیدی، هم در دنیا و هم در کشور ما ایجاد شده است، شبکه نمایش خانگی مثل فیلیمو فیلم‌نت و نماوا و تلوبیون خیلی مهم است؛ این‌ها بسترهای قوی برای این است که هنر و اقتصاد را قابل‌توجه می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه نباید شبکه نمایش خانگی را رقیب احساس کنیم، گفت: دستگاه‌های حاکمیتی نگران از این نمایش خانگی نگران نباشند، این به کمک فرهنگ می‌آید، البته بحث نظارت و مراقبت اصل اساسی است که باید به آن توجه کنیم.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: قرار ما در دولت چهاردهم این است که نهاد نظارتی بر شبکه نمایش خانگی را حتماً باید اصلاح و تقویت کنیم که در آن اصلاً بحثی نیست.
پورمحمدی تأکید کرد: مسئله مهم ما این است که ما به قدرت فرهنگ و هنر باور داشته باشیم برای ساختن جامع، شایسته و تراز ایران و اسلام، این باور و اعتماد تعیین‌کننده است و طبعاً در دولت قرار، رسالت ما دفاع از هویت فرهنگی است.
وی اضافه کرد: دفاع از عدالت فرهنگی، دفاع از امنیت جامعه و حقوق خلاقان و آفرینندگان آثار هنری است که مسئله جدی است.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، در بخش پایانی صحبت‌هایش، گفت: جوری درباره گذشتگان قضاوت کنیم که آیندگان هم همانطور در مورد ما داوری و قضاوت کنند.پورمحمدی اضافه کرد: برخی می‌گوییم در ۴۰ سال یا ۳۰ سال قبل و یا ۱۰ سال قبل چه شده است، پس آیندگان هم همین برخوردها را خواهند کرد.
وی ادامه داد: مثلاً یک نمونه برخورد دولت نهم که در بخشی از آن من بودم، هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهر، انتخابات الکترونیک و سهام عدالت و کارهای مهمی انجام شد، البته نارسایی‌ها و انتقاداتی هم بوده که در دولت‌های دیگر هم اگر بشماریم فراوان است، بنابراین باید انصاف داشته باشیم.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما نسبت به زنان باید نگاه و رویکرد امام(ره) و رهبری را جدی بگیریم و تعقیب و آن را حاکم کنیم، اظهار کرد: به زنانمان اعتماد کنیم و توان و ظرفیت آنها را برای رشد و توسعه مادی و معنوی کشور توان آنها را باور کنیم.
پورمحمدی خطاب به ملت ایران، گفت: مردم شریف ایران، زنان، مردان و جوانان عزیز، شما در آستانه یک انتخاب بزرگ هستید، باید بین سیاست حکیمانه جذب حداکثری و یا سیاست تنگ نظرانه و ناموفق دفع حداکثری یکی را انتخاب کنید، ما با ستیز نمی‌توانیم با مردم عمل کنیم و حکمرانی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: بحث حجاب را آنقدر کش دادیم تا پاره شد، در موضوعات دیگر هم همینطور است؛ بسیاری از مردم، متدینین دلسوز و دغدغه‌مند ما حسرت همین حجاب نیم بند به هر شکل، قبل از پاییز ۱۴۰۱ را می‌کشند، به این‌ها توجه کنیم.
Share