فرد ضارب «مارک ویولت» نام دارد

ضارب ترامپ شناسایی شد | ۲ کشته در حادثه تیراندازی به سمت ترامپ

به گفته اداره پلیس باتلر، فرد ضارب «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است. او پیش از این کار در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به گفته اداره پلیس باتلر، فرد ضارب «مارک ویولت» نام دارد که از اعضای سازمان چپ افراطی «آنتیفا» است.

او پیش از این کار در صفحه یوتیوب خود با انتشار ویدئویی گفته بود: «عدالت در راه است».

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که علاوه بر فرد تیرانداز، یک نفر دیگر نیز هدف شلیک قرار گرفته و کشته شده است.

نخستین بیانیه ترامپ پس از سوءقصد

دونالد ترامپ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نخستین واکنش خود پس از حادثه تیراندازی در تجمع حامیانش در پنسیلوانیا در شبکه اجتماعی توروس سوشال بیانیه‌ای منتشر کرد.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دونالد ترامپ در این بیانیه گفت: می‌خواهم از سرویس مخفی ایالات متحده و تمامی مجریان قانون بابت واکنش سریع‌شان به این تیراندازی که در باتلر، نسیلوانیا اتفاق افتاد قدردانی کنم. از همه مهمتر می‌خواهم مراتب تسلیت خود را به خانواده فردی که در این تجمع کشته شد و فرد دیگری که به شدت زخمی شد ابراز کنم.

وی در ادامه گفت: از همه مهمتر واقعاً وقوع چنین اتفاقی در کشور ما غیر قابل توجیه است. تا اکنون چیزی درباره تیرانداز که کشته شد نمی‌دانم. هدف گلوله‌ای قرار گرفتم که بخش بالایی گوش چپ من را سوراخ کرده است. می‌دانم که چیزی به سرعت مانند صدای ویز از سمت گوش شنیدم، تیراندازی اتفاق افتاد و گلوله درست از پوست من رد شد. خونریزی زیادی اتفاق افتاد و بعد متوجه شدم که هدف گلوله قرار گرفته‌ام. خداوند آمریکا را در پناه خود نگه دارد.

گفت‌وگوی بایدن و ترامپ پس از تیراندازی در پنسیلوانیا

در پی تیراندازی در تجمع انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پنسیلوانیا، «جو بایدن» با رقیب خود تلفنی صحبت کرد.

کاخ سفید اعلام کرد بایدن عصر شنبه به وقت محلی و پس از تیراندازی در تجمع انتخاباتی ترامپ، با او تلفنی صحبت کرد.

پیش از این ترامپ گفته بود گلوله فرد مهاجم قسمت بالایی گوش راست او را پاره کرده است.

سرویس مخفی آمریکا می‌گوید فرد مظنون به تیراندازی را کشته است، اما در این حادثه یک فرد شرکت کننده در تجمع کشته و ۲ نفر دیگر هم به‌شدت مجروح شده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌ها این حادثه به‌عنوان «تلاش برای ترور» مورد تحقیق قرار خواهد گرفت.

Share