وزیر کار در اجتماع حامیان «سعید جلیلی» در شهرکرد؛

صولت مرتضوی: «جلیلی» امین رهبر انقلاب در دیپلماسی خارجی بود

صولت مرتضوی گفت: «سعید جلیلی» امین رهبر معظم انقلاب در دیپلماسی خارجی بود. در این مقام راست قامت ایستاد و کارهای بزرگی را انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، سیدصولت مرتضوی شامگاه چهارشنبه در اجتماع خانوادگی حامیان «سعید جلیلی» در شهرکرد تاکید کرد: بر شهدای این خطه دلاورخیر و شهدای پرواز اردیبهشت به ویژه رییس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی درود می‌فرستم و خدا را شاکر و سپاسگزارم که دوباره توفیق یاری کرد تا در محضر شما نخبگان و فرزانگان، بانوان بزرگوار و مردان عزیز حضور پیدا کنم.

وی ادامه داد: در آخرین ساعات تبلیغات انتخابات هستیم و من فکر می‌کنم امشب، شب قدر ماست تا اینکه بررسی کنیم و سرنوشت آینده کشور را رقم بزنیم.

مرتضوی به مناظرات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در مناظرات تلویزیونی و در سخنرانی‌ها برخی از نامزدهای محترم سعی کردند نقاط ضعف و نیازمندی‌ها را شناسایی کنند اما وقتی از این افراد سوال می‌شد که برنامه‌تان برای حل این مشکل چیست، پاسخی نداشتند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی برای اداره امور کشور هم کارنامه و هم برنامه داشت، تصریح کرد: کارنامه آیت‌الله رئیسی مشهون از خدمت صادقانه او بود که تا همیشه بر تارک ایران می‌درخشد.

مرتضوی ادامه داد: زمانی که آیت‌الله رئیسی در عرصه قضاوت قرار داشت، سخت‌ترین ماموریت‌ها به او محول می‌شد و امین امام راحل بود و وقتی ماموریت‌های سخت پیش می‌آمد امام می گفت بروید قاضی عادل پیدا کنید و مصداق قاضی عادل را مرحوم شهید رئیسی می‌دانستند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در سیاست بین‌الملل نیز صاحب تفکر توام با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در چارچوب قاعده عزت، حکمت و مصلحت بود، او به عزت ایرانی می‌اندیشید و هیچوقت راضی نمی‌شد عزت ملت را فدای حقه‌بازی‌های رایج دنیا بکند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در یک دوره زمانی کمتر از دو و نیم سال بالغ بر ۵۰ سفر استانی رفت تا ملت ایران عزیز شود و در دیپلماسی عمومی و سیاسی آیت‌الله رئیسی مرد میدان بود و تمام معماها را حل کرد.

مرتضوی تاکید کرد: آیت‌الله رئیسی دولتمردانی را انتخاب کرد که بدون توجه به تحریم‌های ظالمانه غرب در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه میزان صادرات نفت و میعانات را به بیش از یک میلیون بشکه در روز رساند و هیچ وقت ننالید که خزانه خالی را تحویل گرفته است و مرد میدان بود و مشکلات مردم را حل کرد.

به گفته وی، تنش آبی استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌ها و چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم حل شد و در آینده نزدیک با انتقال آب از دریای عمان تنش آب فلات مرکزی و خراسان رضوی هم حل خواهد شد و در این دولت ۶ طرح انتقال آب را در کشور طراحی کرد.

مرتضوی افزود: در شهریور سال ۱۴۰۰ زمانی که شهید رئیسی دولت را از حسن روحانی تحویل گرفت به روایت بانک مرکزی نرخ تورم بالای ۵۰ درصد بود و هشت میلیارد دلار ارز که برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده بود را ظرف پنج ماه هزینه کرده بودند و کشور با بحران روبرو بود اما با مدیریت آیت‌الله رئیسی از این وضعیت گذر کرد.

وی تصریح کرد: می‌گفتند می‌خواهیم به پول ملی ارزش و اعتبار بدهیم اما دلار سه هزار و ۲۰۰ تومانی ۳۰ هزار تومان شد و حالا در خصوص تورم به ما خرده می‌گیرند.

این فعال سیاسی عنوان کرد: جریان مقابل ما را متهم می‌کنند به تبارکشی سیاسی اما در فرهنگ سیاسی آیت‌الله رئیسی احترام به آحاد مختلف مردم ایران و جریانات سیاسی یک اصل بود اما در زمانی که شما به قدرت رسیدید تلاش کردید واژه دوم خرداد را به عنوان واژه مقدس در فرهنگ سیاسی کشور جا بیندازید و تا مدیر مدرسه را تغییر می دادید و می‌گفتید پیام دوم خرداد را درک نکرده است و باید برود.

وی خطاب به پزشکیان گفت: آقای پزشکیان شما می‌گویید می‌خواهید همگرایی ایجاد کنید پس اول از خودتان شروع کنید.

مرتضوی تصریح کرد: شما در برجام عزت خود را پایین آوردید و به عزت ایران اهانت کردید، غنی سازی کشور محدود و دانشمندان محدود و ترور شدند اما آیت‌الله رئیسی توانست از همین برجام فرصت بسازد نه اینکه تحریم‌ها را دور بزند بلکه کمر تحریم‌ها را شکست.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران سرافراز و استوار است، گفت: نگذاریم تاریخ تکرار شود و مشکلات بر کشور عارض شود.

مرتضوی در خصوص جلیلی این نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: جلیلی شخصیتی دارای کارنامه است و کسی است که در دوران نوجوانی‌اش به درجه رفیع جانبازی نائل شده است.

وی افزود: سعید جلیلی امین رهبر معظم انقلاب در دیپلماسی خارجی بود و در این مقام راست قامت ایستاد و کارهای بزرگی را انجام داد و در سایر امور هم به همین شکل عمل کرده است.

این فعال سیاسی با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رای در روز جمعه، افزود: با وحدت کلمه و یک صدا در انتخابات شرکت می‌کنیم تا هم مشارکت بالا برود و هم با انتخاب سعید جلیلی راه شهید رئیسی ادامه یابد و دل خانواده شهدا راضی و خشنود شود.

Share