رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور:

سهامداران عدالت تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند+ جزئیات

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اشاره به ارائه تسهیلات با سودهای کم‌بهره به سهامداران شرکت سهام عدالت گفت: سقف تسهیلات ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

سهام عدالت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، عسکری توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور ظهر امروز، شنبه با اشاره به توزیع سود سهام عدالت در سال جاری در دو مرحله گفت: این دو مرحله مانند سنوات گذشته در پایان آذر و پایان اسفند سال جاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طلب مردم نسبت به مابقی مابه‌التفاوت سود اسفند سال گذشته در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، افزود: این سود طبق قرار با شرکت سپرده‌گذاری باید تا پایان خرداد انجام شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور ابراز کرد: پرداخت نشدن این سود به تأخیر پرداخت دو شرکت برمی‌گردد که با توجه به‌عدم پرداخت آن در خرداد پیگیری‌های لازم از سوی سهام عدالت در دستور کار است تا در تیر ماه انجام شود.

توکلی بیشترین دستاورد سهام عدالت را به دولت سیزدهم مربوط دانست و گفت: در این دولت از میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ تومان سود برای هر فرد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد داشتیم.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات با سودهای کم‌بهره به سهامداران شرکت سهام عدالت خاطرنشان کرد: این طرح در راستای آزادسازی سهام از سوی مقام معظم رهبری برای ماندگاری مردم در شرکت‌های سهام‌پذیر به دولت و مدیران سهام عدالت تکلیف می‌کند تا شرایطی برای تسهیلات‌دهی به مردم بیندیشند.

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اعلام اینکه طی این منویات جلسات مکرری از سوی کانون و اتحادیه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت با مدیران دو بانک عامل انجام شود، افزود: با تصویب این طرح مقرر شد به هر یک از سهامداران در مرحله اول از ۳۰ تا یک صد میلیون تومان تسهیلات ارائه شود.

توکلی ادامه داد: شرایط مردم برای دریافت این تسهیلات سهامدار بودن آن فرد، عدم آزاد بودن سهام فرد و عضویت در شرکت سرمایه‌پذیر است که توافقات اولیه انجام شده است و منتظر پایان انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم تا مرحله عملیاتی آن آغاز شود که در مرحله نخست به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای حمایت از شرکت‌های سهام عدالت حضور یک رئیس‌جمهور بادرایت نیاز است تا این شرکت را باور داشته باشد، در ادامه از اجرای یک طرح جدید و مهم در این شرکت خبر داد و گفت: این طرح با دستور وزیر اقتصاد به بیمه مرکزی ارائه شد که بیمه شدن تمام سهام سهامداران در صورت خسارت از سوی شرکت سرمایه‌گذار طی چهار سال و غرامت ۳۰ میلیون تومانی فرد فوت‌شده و تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه شامل این طرح جدید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیون تومان هزینه پزشکی توسط بیمه پرداخت می‌شود که این طرح مورد موافقت بیمه مرکزی قرار گرفته است و به‌زودی در سازمان بورس کشور نیز مصوب می‌شود.

توکلی با یادآوری اینکه «هم‌اکنون ۴۹ میلیون ایرانی از سود شرکت‌های سهام عدالت بهره‌مند می‌شوند.»، عنوان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم از ۱۱ شرکتی که از سبد سهام عدالت خارج شده بودند با تلاش این دولت برگشت هر یک از این شرکت‌ها دستور کار قرار گرفت.

این مسئول گفت: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی ۱۳۰همت سود سهام بین سهامداران توزیع شد.

Share