رازی که فاش شد

سخنان صریح طیب‌نیا درباره اف ای تی اف؛ عده ای با دستان خودشان ما را وارد لیست سیاه کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر علی طیب‌نیا اقتصاددان و وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم درباره  اف ای تی اف و مانع تراشی جلیلی توضیح داد و اضافه کرد: ما می‌توانیم از لیست سیاه خارج شویم.

از علی طیب‌نیا به عنوان فرمانده اقتصادی ستاد پزشکیان نام می‌برند که در دولت یازدهم کارنامه موفقی داشت.

هدف اول من از اجرای برنامه جامع مبارزه با پولشویی مبارزه با فساد بود اما هدف دوم من خارج کردم کشور از لیست سیاه اف ای تی اف بود.

توانستیم با قدرت، عزت و حفظ حرمت ملت ایران کشور را از لیست خارج کنیم و اقدامات جبرانی اف ای تی اف را تعلیق کنیم اما عده ای با دستان خودشان ما را وارد لیست سیاه کردند.

چند روز گذشته ترکیه از لیست خاکستری خارج شد و رئیس کل بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد که باید جشن ملی گرفته شود.

ما تنها کشوری بودیم که قبل از اجرای برنامه جامع از لیست سیاه به صورت تعلیقی خارج شدیم و این شایسته تقدیر بود نه اینکه عده ای برای اینکه چرا این کار در دوران روحانی و وزارت طیب نیا در حال انجام است با آن مخالفت کنند.

همان بزرگواری که در دوران مسئولیت خودش به دستگاه ها نامه زده که مشکل اف ای تی اف را حل کنند. همان بزرگواری که در بند چهارم نامه می گوید بروید عضو کمیسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته باشید امروز مخالف اصلی است. دلیل بقای ما در لیست سیاه این است که تنها ۲ مورد را اجرا نکرده ایم که یکی از آنها عدم الحاق به کنوانسیون پالرمو است.

Share