رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله لنگرود اعلام کرد

راه اندازی بخش زایمان و بانک خون پس از صدور پروانه بهره برداری بیمارستان کومله

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله لنگرود در خصوص، اقدامات مدنظر پس از اخذ پروانه بهره برداری بیمارستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود این فرایند، در آینده‌ای نزدیک تکمیل شده و در ادامه آن، بخش زایمان و بانک خون نیز آغاز به کار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر عباس عزیزیان در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ماه محرم الحرام و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد این بیمارستان پرداخت.
وی گفت: بیمارستان تامین اجتماعی کومله لنگرود در سال گذشته ۷۹ هزار نفر مراجعه کننده داشت که این رقم تنها در ۳ ماه و نیم نخست امسال، به ۳۵ هزار نفر رسیده است که این مساله نشان از روند روبه رشد مراجعان به این بیمارستان دارد.
رییس بیمارستان تامین اجتماعی کومله، افزود: این مرکز درمانی از استان‌های همجوار نیز مراجعه کننده دارد به طوری که از ابتدای امسال ۳۵ درصد از مراجعان این مرکز را افرادغیر بومی تشکیل دادند.
دکتر عزیزیان تعداد جراحی‌های انجام شده در اتاق عمل را در سال گذشته ۲۰۰ مورد اعلام و خاطر نشان کرد: تنها در سه ماه نخست امسال، ۱۶۵ مورد جراحی انجام شده است که به نوبه خود، استقبال از انجام جراحی‌های غیر اورژانس را در این مرکز درمانی نشان می‌دهد.
وی همچنین از افزایش آمار بستری‌ها در بیمارستان تامین اجتماعی کومله خبرداد و گفت:
تنها در سه ماه نخست امسال ۵۰۰ بیمار در این مرکز بستری شده‌اند که این رقم در کل سال گذشته ۱۹۷ بیمار بوده است.
این مسئول، با بیان اینکه آزمایش‌های انجام شده در بخش‌های رادیولوژی و داروخانه به ترتیب رشد ۶۰ و ۴۰ درصدی را تجربه کرده است ادامه داد: بالغ بر ۳۰ هزار از سایر خدمات پاراکلینیکی ارائه‌شده در این مرکز در سه ماه و نیم ابتدای امسال برابر با کل سال ۱۴۰۲ شده است.
این مسئول ضمن ارائه گزارش عملکردها در سایر بخش‌های بیمارستان تامین اجتماعی کومله، از اعلام رضایتمندی مراجعین خبر داد و بیان داشت:
آمارهای رشد در بخش‌های مختلف، بیانگر آن است که این بیمارستان به تمام شاخص‌های اهداف اعلامی سازمان همچون درصد رضایتمندی، گردش تخت و ضریب اشغال دست یافته است.
رییس بیمارستان تامین اجتماعی کومله، به حضور ۸ پزشک عمومی و ۵۰ پزشک متخصص در این مرکز اشاره کرد و همچنین پیرامون راه اندازی بخش چشم پزشکی نیزگفت: اگر تجهیزات مربوط به این بخش چشم خریداری، تجهیز و راه اندازی شود، تا پاییز امسال بخش چشم نیز در این بیمارستان راه اندازی خواهد شد.
به گفته وی، خریداری دستگاه‌های فیکو و میکروسکوپ چشمی برای راه اندازی در دست اقدام می‌باشد.
در این نشست همچنین رییس بیمارستان تامین اجتماعی کومله با اشاره به انجام جراحی‌های موفقیت‌آمیز پروتزهای لگن و زانو و جراحی زیبایی بینی در این مرکز، تنها بخش غیر فعال این بیمارستان را بخش زایمان عنوان کرد و افزود: به دلیل نداشتن پروانه بهره برداری امکان ثبت ولادت در سامانه وجود ندارد به همین علت بخش زایمان، با تمام‌تجهیزات آماده به کار، غیرفعال است.
دکتر عزیزیان با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده پیرامون ایجاد بانک خون در بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله لنگرود، نیز بیان کرد: اقدامات اولیه و آموزش‌های لازم در این رابطه انجام شده و گام‌های مثبت نیز در این رابطه برداشته شده است اما تحقق این امر نیز منوط به داشتن پروانه بهره برداری است.
وی ادامه داد: وجود بانک خون در هر بیمارستانی به ویژه برای بیماران خاص و صعب العلاج، اورژانسی و بیماران مزمن بسیار ضروری و کمک کننده خواهد بود.

این مسئول همچنین با توجه به مراجعات غیربومیان از استان‌های همجوار و توریست درمانی، صدور پروانه بهره برداری بیمارستان را از ملزومات خدمات‌رسانی درمانی و جلب اعتماد حداکثری دانست.

دکتر عزیزیان در ادامه، با بیان اینکه پیش از این ۸۰ درصد از فرایند سلسله مراتب پروانه بهره برداری این بیمارستان از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی انجام شده بود گفت: سایر پیگیری‌ها نیز به نتایج مطلوبی منجر شده است به طوری که پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک پروانه بهرده برداری بیمارستان، دریافت شود.

به گفته ریاست این مرکز درمانی، بیمارستان تامین اجتماعی شهید املاکی کومله لنگرود درحال حاضر از یک جراح فک و صورت، ۵ متخصص گوش و حلق و بینی، ۲ پزشک عفونی، یک پزشک پوست، ۲ متخصص قلب، ۲پزشک اورتوپد، ۵ جراح عمومی ۳ متخصص اورولوژی، ۲ متخصص طب اورژانس، همچنین از ۲ پزشک متخصص داخلی، ۲ پزشک متخصص زنان، ۹ پزشک بیهوشی و ۳پزشک اطفال بصورت نیمه وقت و متناوب بهره می‌برد.

بیمارستان ۶۴ تخت خوابی تامین اجتماعی کومله که مزین به نام شهید املاکی است دومین بیمارستان تامین اجتماعی گیلان است که از اسفندماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی در شهر کومله لنگرود اغاز به کار کرده است.

Share