امام جمعه رشت؛

دولت جدید برای مهار تورم برنامه ریزی کند | فرضیه دست داشتن ایران در ترور ترامپ باطل است

امام جمعه رشت، بر اهتمام دولت نسبت به تحقق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد و گفت: دولت جدید برنامه ریزی لازم را برای مهار تورم و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه در مصلی این شهر با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، بر تربیت نفس، تاکید کرد و گفت: باید از انسانهایی که برای خدمت به سایر افراد جامعه جانفشانی می کنند، قدردانی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش، بر توجه به موضوع توسعه و طرح ها و برنامه های آن در کشور تاکید کرد.
امام جمعه رشت، با بیان اینکه توسعه، تعیین کننده و مهم بوده و نقش آن در زندگی اجتماعی انسان‌ها انکار ناپذیر است؛ افزود: واژه توسعه، برای توسعه شهرها، توسعه‌ راه‌ها، توسعه راه آهن، توسعه صنعتی، توسعه علمی حتی توسعه انسانی و فرهنگی و غیره نیز به کار می رود.
وی با بیان اینکه در میان کشورها برخی نسبت به بعضی دیگر از منظر موارد یاد شده، توسعه یافته و یا توسعه یافته تر هستند؛ خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث توسعه، توسعه اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و حتی توسعه سیاسی نیز مطرح می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در همین راستا بحث برنامه‌های پنج ساله، ده ساله، بیست ساله و یا چشم انداز آن، توسط دولت‌ها یا حکومت‌ها تنظیم و به مجلسشان جهت بررسی و تصویب تسلیم می شود؛ تصریح کرد: دراین راستا رهبر معظم انقلاب ابلاغیه هایی را به دولت ها اعلام کردند که انتظار می رود در دولت جدید برای رسیدن به رشد اقتصادی بیشتر به آنها توجه بیشتری شود.
امام جمعه رشت تصریح کرد: هم اینک نیز شاهدیم که رهبر معظم انقلاب برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد کشور، روسای قوای قضائیه و مقننه و ستاد مشترک نیروهای مسلح را وارد عرصه کردند تا همه با کمک هم بتوانند عقب ماندگی ها را جبران کرده و شاهد توسعه در همه بخشهای اقتصادی، فرهنگی، زیربنایی، قضایی، دفاعی و سایر موارد در کشور باشیم.

*رشد اقتصادی از اهداف کلی طرح توسعه هفتم است
به گفته ی وی، توسعه را باید بر حسب پیشرفت به سوی اهداف رفاهی نظیر کاهش فقر، بیکاری و نابرابری، رشد اقتصادی و ثبات قیمت ها تعریف کنیم.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه حل عمده مشکلات کشور با اجرای برنامه هفتم توسعه میسر می‌شود؛ گفت: رئیس جمهور به اجرای برنامه هفتم توسعه متعهد باشد.
وی عدم ثبات قیمت ها و مشکلات اقتصادی را از عمده ترین مشکلات جامعه و مردم عنوان کرد که موجب ناراحتی مردم شده است.
امام جمعه رشت، اظهار کرد: توسعه علاوه بر اینکه بهبود میزان تولید و درآمد را در بردارد شامل دگرگونی‌های اساسی در ساختار‌های نهادی، اجتماعی، اداری و همچنین دیدگاه‌های عموم مردم نیز می شود.
وی، با بیان اینکه توسعه در بسیاری از موارد حتی عادات و رسوم و عقاید مردم را نیز در بر می گیرد، ادامه داد: در نتیجه گیری از بحث توسعه، توسعه به معنای کاهش فقر، بیکاری، نابرابری، صنعتی شدن بیشتر تعریف می شود. اگر دولت سیزدهم ادامه پیدا می‌کرد با توجه به اقدامات مؤثر و زیرساختی آیت‌الله شهید رئیسی رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی می‌شد.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع ترور نافرجام ترامپ، نامزد ریاست جمهوری امریکا اشاره کرد و گفت: ترور نمایشی ترامپ ناشیاز رفتارهای احمقانه اوست که موجب تغییر سمت و سو در انتخابات آمریکا شده است.
وی با ابراز تاسف برای جامعه امریکایی پیرامون حضور چنین حاکمانی در انتخابات که قصد تسلط بر سرنوشت آنها را دارند؛ افزود: حدود دو قرن است که از مساله ترور روسای جمهور در آمریکا می گذرد.
امام جمعه رشت، با اشاره به ترور ابراهام لینکن یکی از روسای جمهور آمریکا، در سال ۱۸۶۵ میلادی، تصریح کرد: دلیل ترور هر رئیس جمهوری در آمریکا متفاوت است اما با نگاهی به تاریخچه ترور رؤسای جمهور آمریکا می‌توان به این نتیجه رسید که اکثر آن‌ها ریشه‌ای مشترک دارند و این ترورها نشان‌دهنده تنش‌ها و اختلاف‌های عمیق جامعه آمریکا و تأثیرات گسترده سیاست‌های داخلی و خارجی بر امنیت ملی آنها است.
وی برخی از تاثیرات ترور نافرجام ترامپ در سمت و سو دادن به جریان انتخابات در امریکا را برشمرد و عنوان داشت: ترور نمایشی ترامپ راهکاری برای مصون ماندن ترامپ از مساله دادگاه عالی قضایی وی و همچنین ایجاد محبوبیت بیشتر بین هواداران و پوششی برای جنایات صهیونیست ها در غزه و نیز ایجاد شور انتخاباتی در این کشور است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اخیرا رژیم صهیونیستی قصد حمله به لبنان را داشت؛ خاطرنشان کرد: اسراییلی ها با هشدار سید مقاومت از حمله به لبنان عقب نشینی کردند.
وی با اشاره به حضور نیروهای مقاومت در غزه پیرامون مقابله با رژیم صهیونیستی یادآور شد: طبق آمارهای رسیده تاکنون بیش از دوهزار سرباز صهیونیست کور و دچار نقص عضو شده اند و حدود یک هزار تانک اسراییلی نیز نابود شده است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه امریکا می خواهد ترور ترامپ را در عوض انتقام سردار شهید سلیمانی به گردن ایران بیندازد؛ اظهار کرد: ایران اگر قصد انتقام داشت به روشنی و با شجاعت این مساله را اعلام خواهد کرد و انتقام سردار سلیمانی و مابقی شهدا را خواهد گرفت.
وی در پایان افزود: در برابر هزاران شهید زن و کودک در غزه، زخمی شدن گوش ترامپ برای ما پشیزی ارزش ندارد.

Share