امام جمعه بندرانزلی؛

حضور پای صندوق رای باید خالصانه و صادقانه باشد نه با تعصبات جناحی و رفاقتی

امام جمعه بندرانزلی گفت: حضور پای صندوق رای که باید خالصانه و صادقانه به عنوان انجام تکلیف و وظیفه شرعی باشد با انتخاب اصلح همراه باشد نه با تعصبات جناحی و رفاقتی و امثالهم!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه امروز بواسطه انتخاباتی که برگزار می‌شود روز بسیار خجسته و مبارکی برای مردم عزیز ما و جامعه اسلامی است، اظهار کرد: امروز برای انتخاب رئیس جمهور همه مسئولیت شرعی و تکلیف دینی و ملی دارند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با تاکید بر اینکه انتخابات عبادت واجبی است که قضا ندارد، خاطرنشان کرد: امام(ره) فرمودند حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و انتخابات خصوصاً انتخاب رئیس جمهور یکی از مهم‌ترین کارهایی است که بقا و دوام و تقویت نظام اسلامی را به دنبال دارد.

 شمس الدین با اشاره به این تذکر مقام معظم رهبری که ایران قوی یکی از مولفه‌ها و نیازهایش رئیس جمهور قوی است، تاکید کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رای هم یکی از مولفه‌های ایران قوی است که می‌تواند نظام اسلامی را حفظ کند.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به اربعین شهادت رئیس جمهور شهید و یاران شهید ایشان، متذکر شد: بعد از این ضایعه‌هایی که برای جامعه ما پدید می‌آید قطعاً خداوند متعال جباریت و جبران‌کنندگی خودش را به ظهور و بروز می‌رساند و امیدواریم در این انتخابات به فضل پروردگار متعال هم مشارکت مردم پای صندوق‌های رای درصد بالایی داشته باشد و هم یک رئیس جمهور توانمندِ اصلحِ واجد همه ویژگی‌ها برای تداوم راه انقلاب و راه شهید رئیسی در راستای پیشرفت و رفع معضلات کشور انتخاب خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اصلح کسی است که اعتقاد قلبی به مبانی انقلاب اسلامی داشته باشد و تشخیص آن بعد از ایام تبلیغات و مناظرات و ستادهای انتخاباتی کاندیداها برای هر انسان اهل تامل و بصیرت واضح است.

شمس الدین ادامه داد: مقام معظم رهبری خطاب به کاندیداها فرمودند با خدا صادقانه عهد ببندید که اگر رای آوردید از کسانی که دل در گرو ارتباط با آمریکا دارند و ذره ای به مبانی انقلاب اعتقاد ندارند استفاده نکنید، اگر یکی از این کاندیداها چنین عهدی هم با خدا بست اما عناصر دور و برش و افرادی که ستادهایش هستند که این چند وقت خیلی برایش دویدند و داد زدند و عربده کشیدند و بعضی از مسائل انقلاب و ارزش‌های دینی را کنار شدند را می‌خواهد چه کند؟ انقدر قدرت دارد که بگوید تابع رهبری هستم و از این افراد استفاده نمی‌کنم؟ لذا باید کسی را انتخاب کنیم که در خودش و اطرافیانش و کسانی که می‌خواهد از آن‌ها استفاده کند این ویژگی‌ها وجود داشته باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: اگر کسی انتخاب شد که نتوانست از اطرافیانش و عناصری که دل در گرو انقلاب تبری بجوید و دور شوند دوباره به دوران دولت عبرت باز می‌گردیم و کجای این با فرمایشات مقام معظم رهبری جور در می‌آید؟!

امام جمعه بندرانزلی افزود: حضور پای صندوق رای که باید خالصانه و صادقانه به عنوان انجام تکلیف و وظیفه شرعی باشد با انتخاب اصلح همراه باشد نه با تعصبات جناحی و رفاقتی و امثالهم!

 شمس الدین اظهار کرد: ان‌شاءالله هم مشارکت مردم علیرغم خواست دشمنان و معاندین چشمگیر و باشکوهی باشد و هم ان‌شاءالله خداوند متعال دل مردم و مومنین جامعه ما را به سمت انتخاب شخصی که از همه بهتر است و می‌تواند ما را از این مسیر و مقطع حساس عبور بدهد هدایت شود تا انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به روز مباهله، افزود: روز مباهله هم از لحاظ خود واقعه‌ای که اتفاق افتاده و هم از لحاظ سندیتی که برای حقانیت اهل‌بیت(ع) خصوصاً ولایت امیرالمومین(ع) دارد بسیار مهم است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: این مناسبت‌های حساس تاریخی از جمله چیزهایی است که برای هر انسان سلمیم النفسِ به دنبال حقیقتِ بدون تعصب بهترین راهگشا است تا حق را بشناسد و بداند حق با چه کسی است.

 شمس الدین با اشاره به روز حقوق بشر آمریکایی سالروز هدف قرار گرفتن آمریکای مسافربری ما در خلیج فارس توسط ناو آمریکایی است، خاطرنشان کرد: این جنایت ازجمله اسناد حقانیت و استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی و مستکبر و جنایتکار بودن آمریکاست، لذا نباید کسانی که مدیریت کشور را در دست می‌گیرند دل در گرو آمریکا داشته باشند.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به روز خانواده و تکریم از بازنشستگان، اظهار کرد: بحث خانواده هم در مبانی دینی ما و هم در سوابق تاریخی و ملی ما بسیار مهم است؛ امروز هم تمام تلاش دشمنان و مستکبرین علی‌الخصوص صهیونیست‌ بین‌الملل این است که بنیان خانواده‌ها را خصوصاً در جوامع اسلامی بویژه در جمهوری اسلامی از هم متلاشی کنند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه همه بی‌بند و باری و کشف‌حجاب و اغتشاشاتی که دشمنان ترویج می‌کنند برای این است که بنیان خانواده را از بین ببرند، تصریح کرد: تلاش دشمنان اولاً این است که نسل جدید و جوان‌های ما افراد پاکدامن و عفیفی برای تشکیل خانواده نباشند!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: دشمن از طرف دیگر بنیان خانواده‌های موجود را با ایجاد وسوسه‌ها و فسادها و سوءظن‌ها و طلاق هدف قرار داده است، امروز آمار طلاق آمار بسیار تکان‌دهنده‌ای است که منشاء آن برنامه‌هایی است که دشمنان در دست دارند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزود: خانواده؛ این بنیان اصیل و رفیع می‌تواند هم انسان را به رشد و کمال برساند و هم جامعه اسلامی را در مسیر صحیح اسلامی خودش هدایت کند تا ایجاد حکومت اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت که در بیانیه گام دوم مطرح شده به پیش ببرد.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شد: اگر دشمنان توانستند بنیان خانواده را هدف قرار دهند و نقشه‌شان موثر واقع شود دیگر جامعه اسلامی نخواهیم داشت؛ وقتی جامعه اسلامی نداشته باشیم حکومت اسلامی هم نخواهیم داشت و اگر انتخاباتی هم داشته باشیم کسانی انتخاب می‌شوند که به اسلام اعتقادی ندارند.

Share