مدیر عامل بیمارستان قائم (عج) رشت؛

بیمارستان قائم با تمام بیمه‌های تکمیلی طرف قرارداد است | برای نزدیک به ۹۵۰ نفر شغل ایجاد شده

علیرضا کریم‌زاد حق گفت؛ در حادثه دلخراش و ناگوار آتش سوزی در بخش یو پی اس که باعث فوت تعدادی از بیماران بد حال و بستری در زیر دستگاه تنفس مصنوعی شده و در زمان انتقال فوت کرده‌اند اغلب دچار سرطان پیشرفته و سایر بیماری‌های زمینه‌ای بد حال بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آتش سوزی سه شنبه ۲۹ خرداد در طبقه منفی بیمارستان قائم (عج) متاسفانه موجب فوت ۹ نفر بیمار بد حال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه شد و از این رو بیمارستان قائم (عج) هم مراتب همدری خود را با خانواده جانباختگان اعلام کرده است.

به دنبال این حادثه تلخ؛ مدیر عامل بیمارستان قائم (عج) ضمن قدردانی از حساسیت دستگاه قضای گیلان به دلیل ورود به حادثه در همان لحظه‌های اولیه وقوع آتش سوزی، در نامه‌ای به حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضائی گیلان مواردی را مطرح و از ایشان درخواست کرد تا به محض آماده شدن ایمن بیمارستان نسبت به بازگشایی مجدد برای ارائه خدمات به شهروندان و خانواده بزرگ شهدا، ایثارگران، بازنشستگان کشوری و لشکری و فرهنگیان که تنها در بیمارستان قائم (عج) با داشتن قرار داد با کلیه بیمه‌های تکمیلی خدمات درمانی دریافت می‌کردند همکاری نمایند.

دکتر علیرضا کریم‌زاد حق در نامه خود به رئیس کل دادگستری گیلان نوشت؛ در حادثه دلخراش و ناگوار آتش سوزی در بخش یو پی اس که باعث فوت تعدادی از بیماران بد حال و بستری در زیر دستگاه تنفس مصنوعی شده و در زمان انتقال فوت کرده‌اند اغلب دچار سرطان پیشرفته و سایر بیماری‌های زمینه‌ای بد حال بودند که جان خود را از دست داده‌اند و مجموعه بیمارستان ضمن ابراز نهایت همدری از این حادثه تلخ، خود را در غم خانواده‌های متوفی شریک می‌داند. همچنین لازم به ذکر است هیچ بیماری به دلیل آتش سوزی و سوختگی دچار آسیب دیدگی نشده است.

در ادامه این نامه آمده است؛ بیمارستان قائم (عج) با داشتن ۲۵۰ تخت بستری کمک بزرگی برای شهروندان گیلانی است و خارج شدن این تعداد از تخت از تخت‌های فعال استان که اکنون با مشکل کمبود تخت بیمارستانی مواجه است؛ جامعه را دچار چالش و بحران جدی خواهد کرد و چه بسا به دلیل‌عدم دسترسی به تخت‌های بستری مخصوصا بخش‌های مراقبت ویژه که کمبود آن شدیدا در استان وجود دارد، ممکن است جان ده‌ها انسان به طور روزانه به خطر بیفتد.

مدیر عامل بیمارستان قائم (عج) در نامه خود به حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: بیکار شدن حدود ۹۵۰ پرسنل و ۲۵۰ پزشک شاغل در این بیمارستان هم خود چالش اجتماعی دارد لذا از حضرتعالی درخواست دارم با نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط نامه نگاری شود که به محض آماده شدن ایمن بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به شهروندان و خانواده شهدا، ایثارگران؛ بازنشستگان کشوری و لشکری و فرهنگیان در جهت تسریع در روند بازگشایی مجدد این مجموعه بزرگ تشخیصی و درمانی که با کلیه بیمه‌های پایه و تکمیلی از جمله بیمه آتیه سازان، حافظ، دی و بیمه ملت دارای قرارداد تحت پوشش است نهایت همکاری صورت گرفته تا خدای ناکرده روند بازگشایی مجدد این بیمارستان با تاخیر مواجه نشود.

وی در خاتمه از حساسیت و توجه دستگاه قضایی و مجموعه نهادهای وابسته به این دستگاه معظم برای ورود به حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم (عج) تشکر کرد.

گفتنی است بیمارستان قائم (عج) ۴۵ تخت از ۱۵۰ تخت کل بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی استان را در اختیار داشت و از این حیث به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های جنرال استان در بخش ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه بوده است.

Share