برای رقابت‌های لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا

AFC مجوز حرفه‌ای ۷ باشگاه لیگ برتری را تایید کرد + اسامی

با تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا هفت باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ را دریافت کرده‌اند. اگر تیم مس رفسنجان به عنوان قهرمانی جام حذفی دست پیدا کند، به دلیل دریافت‌نکردن مجوز حرفه‌ای، فدراسیون فوتبال باید تیم سوم لیگ یعنی سپاهان را به دور پلی‌آف بفرستد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمیته صدور مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال پس از بررسی مدارک باشگاه‌ها تایید کرد که باشگاه‌های آلومینیوم اراک، استقلال تهران، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه سپاهان، گل گهر سیرجان، پرسپولیس تهران و تراکتور تبریز مجوز ملی دریافت کرده‌اند.

برای اینکه مجوز این باشگاه‌ها تایید شود نیاز به اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود که در جدیدترین اطلاعیه AFC مشخص شده تمامی این باشگاه‌های نامبرده مجوز حرفه‌ای دریافت کرده و مشکلی برای شرکت در رقابت‌های لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا نخواهند داشت.

پرسپولیس به عنوان قهرمان و استقلال به عنوان نایب‌قهرمان بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس جواز حضور در دور گروهی لیگ نخبگان را دریافت کرده و سهمیه سوم به قهرمان جام حذفی اختصاص دارد که باید در دیدار پلی آف، به مصاف شباب الاهلی برود و در صورت پیروزی نیز با الغرافه قطر روبه‌رو می‌شود.

اگر تیم مس رفسنجان به عنوان قهرمانی جام حذفی دست پیدا کند، به دلیل دریافت‌نکردن مجوز حرفه‌ای، فدراسیون فوتبال باید تیم سوم لیگ یعنی سپاهان را به دور پلی‌آف بفرستد و در این صورت تراکتور به عنوان تیم چهارم لیگ گذشته سهمیه سطح دوم لیگ قهرمانان را دریافت می‌کند. اگر سپاهان هم به عنوان قهرمانی جام حذفی دست یابد، همین معادله انجام می‌شود.

چنانچه یکی از تیم‌های آلومینیوم اراک یا گل گهر سیرجان قهرمان جام حذفی شوند، به پلی‌آف لیگ نخبگان راه پیدا خواهند کرد و آن زمان سپاهان تنها سهمیه سطح دوم لیگ قهرمانان را به دست می‌آورد.

اگر هر یک از چهار تیمی که شانس حضور در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان را دارند، در این مرحله شکست بخورند، به سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کنند و ایران با این شرایط دو نماینده در این رقابت‌ها خواهد داشت.

Share