وزیر صمت تاکید کرد؛

گیلان به لحاظ زیست‌محیطی یکی از استان‌های مهم در حوزه صنعت و نساجی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زیست محیطی بودن گیلان گفت: صنایعی که آلایندگی زیست محیطی دارند نباید در گیلان برای آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عباس علی آبادی وزیر صمت پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح چندین پروژه صنعتی در گیلان و در جمع خبرنگاران با اشاره به احیای بخش اعظمی از واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در کشور اظهار کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم تاکنون بیش از پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی راکد، نیمه فعال و فعال کشور را به چرخه تولید بازگردانده یا توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم احیای واحدهای تولیدی بوده است، گفت: راهبرد نخست دولت شهید جمهور حداکثر کردن بهره‌وری و احیای واحدهای راکد بود و این روند تا آخرین روز دولت نیز ادامه‌دار است.

وزیر صمت با تاکید بر لزوم توجه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولیدی کشور افزود: تلاش‌ها بر این است تا از ظرفیت‌های موجود تولیدی و صنعتی کشور به خوبی بهره گرفته شود.

علی‌آبادی با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان گیلان بیان کرد: گیلان به لحاظ زیست‌محیطی و داشتن شرایط اقتصادی مناسب یکی از استان‌های مهم و با ظرفیت در حوزه صنعت و نساجی است که اگر به آن توجه شود به راحتی منجر به ایجاد اشتغال در این استان خواهد شد.

وی یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم را استفاده را دانش آموختگان دانشگاهی و نخبگانی در واحدهای تولیدی دانست و بیان کرد: جمعیت تحصیل کرده بسیار خوبی در گیلان وجود دارد که هر کدام دارای ظرفیتی هستند از این رو باید در واحدهای تولیدی استفاده شود.

وزیر صمت با تاکید بر رشد تولید محصولات داخلی در حوزه صادرات و کیفی‌سازی افزود: شهید آیت الله رئیسی در راستای حمایت از تولید داخل تاکید می‌کردند کالایی که در داخل تولید می‌شود نباید واردات در آن انجام شود.

علی آبادی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید بر فعال سازی صنایع راکد و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود تولیدی کشور تاکید کرد و گفت: بر این اساس احیای صنایع راکد و نیمه فعال و توسعه واحدهای صنعتی فعال از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه است.

Share