گزارش تصویری افتتاح خط ریلی رشت – کاسپین

سوت قطار راه‌آهن رشت کاسپین به عنوان یکی از یکی از مهم‌ترین مسیرهای تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب به یاد شهید جمهور و با حضور سرپرست ریاست جمهوری به صدا در آمد.

مهتاب باقرزاده: راه‌آهن رشت-بندر کاسپین به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی و اولویت‌دار کشور با هدف تکمیل کریدورشمال-جنوب صبح امروز پنجشنبه با حضور سرپرست ریاست جمهوری در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

خط ریلی رشت-بندر کاسپین به‌عنوان بخشی از راه‌آهن قزوین-رشت، اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندر انزلی را فراهم می‌سازد که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه‌آهن رشت- بندرکاسپین به طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده است که ارزش روز آن بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود و ظرفیت جابجایی ۷ میلیون تن بار در سال و ۶۰۰ هزار مسافر را خواهد داشت.

این طرح ریلی آخرین بخش از کریدور ریلی دریا به دریا است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی در استان گیلان را برقرار می‌کند.

به گزارش دیارمیرزا؛ علی رغم اطلاع رسانی قبلی وزارت راه و شهرسازی، مقامات روسیه و جمهوری آذربایجان در این مراسم حضور پیدا نکردند و از مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز تنها احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی در مراسم حضور داشت و سایر نمایندگان گیلان در مراسم افتتاح این پروژه حضور نداشتند.

Share