ترافیک چهره ها در یک نشست انتخاباتی؛

گردهمایی اصلاح طلبان و اعتدالگرایان گیلان در حمایت از مسعود پزشکیان

در نشست هم اندیشی چهره های شاخص اصلاح طلب و میانه رو حامی دکتر مسعود پزشکیان در گیلان، بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست هم اندیشی فعالان سیاسی حامی پزشکیان در گیلان صبح امروز با حضور جمع گسترده ای از چهره های سرشناس اصلاح طلب و میانه رو در تالار سپیدار رشت برگزار شد. در ادامه نگاهی به گردهمایی اصلاح طلبان و اعتدالیون گیلان در حمایت از دکتر پزشکیان و مهم ترین موارد مطرح شده در این نشست خواهیم پرداخت.

اسماعیل عبداللهی: با مشارکت مردم رخداد بزرگی را در روز هشتم تیر به یادگار خواهیم گذاشت

اسماعیل عبداللهی در ابتدای این جلسه، اظهار داشت: پنجره امیدی به روی مردم باز شده است و کشور در شرایط بسیار حساسی قرار دارد. غبار ناامیدی بر چهره مردم ایران هویداست. اما ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم ما است. یک فرصتی به وجود آمده و باید رخداد بزرگی را با مشارکت مردم ایجاد کنیم.

فرماندار اسبق مهاباد، هشتپر، طالش، رودبار، انزلی و چابهار با اشاره به مهاباد به عنوان زادگاه دکتر پزشکیان، افزود: برخی ویژگی های دکتر پزشکیان منحصر به فرد است. زمانیکه به عنوان وزیر بهداشت در دولت اصلاحات فعالیت می کرد فرماندار مهاباد بودم و دکتر پزشکیان به عنوان یک خدمتگزار، به صورت غیررسمی و بدون هیچگونه تشریفات و زمینه سازی و هیئت همراه، به سطح شهر می آمد و با مردم صحبت میکرد و به همین خاطر او را با رفتار و روحیه فروتنی و تواضع شناخته ام.

اسماعیل عبداللهی با اشاره به جراحی های رایگان دکتر پزشکیان، تصریح کرد: دکتر پزشکیان از حق الزحمه طبابت و جراحی خود می گذشت. در آن دوران صندوقی راه اندازی کرد و حق دولتی خودش را در آن صندوق ذخیره میکرد و از طریق این صندوق هزینه درمان و جراحی بیماران نیازمند تامین می شد.

این چهره شاخص اصلاح طلب در پایان ضمن دعوت از همه چهره های فعال سیاسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با مشارکت مردم رخداد بزرگی را در روز هشتم تیر به یادگار خواهیم گذاشت.

حق شناس: فرصت تاریخی حضور پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را از دست ندهیم

دکتر هادی حق شناس مسئول میز انتخابات گیلان در ستاد مرکزی دکتر پزشکیان، ضمن قدردانی از حضور چهره های اصلاح طلب و میانه رو در این نشست، بیان داشت: شرایط کشور از لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شرایط مناسبی نیست و همه مردم این موضوع را بهتر از ما می دانند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس هفتم، ضمن اشاره به اهمیت فضای مجازی و سرعت چرخش اطلاعات در دنیای امروز، تصریح کرد: انتخابات زودهنگامی اتفاق افتاده و هیچکس آمادگی ذهنی برگزاری انتخابات در این تاریخ را نداشت. اتفاق تلخی رخ داد و این تاریخ برای انتخابات تعیین شد.

دکتر حق شناس افزود: آنچه در کف جامعه دیده می شود امید است. به لحاظ سیاسی ما با یک کاندیدای اصلاح طلب مواجهیم و اختلافی در این زمینه نداریم. از طرف دیگر نوع ادبیات دکتر پزشکیان مربوط به دو سه دهه است و همواره به همین شکل بوده است. مردم دکتر پزشکیان را ۵ دوره با همین ادبیات پسندیده اند و به عنوان نماینده مجلس برگزیده اند. او برای سومین بار پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری گذاشته است و آمادگی ذهنی در این زمینه را دارد.

استاندار اسبق گلستان تصریح کرد: در سراسر کشور حتی برخی اصولگرایان نیز به دکتر پزشکیان تمایل دارند. شرایط کم سابقه و سخت اقتصادی و تورم موجود که سه چهار سال پیاپی بیش از ۴۰ درصد بوده است از دلایل این اتفاق بوده است. اگر سراغ جذب سرمایه و تکنولوژی نرویم این رشد اقتصادی در سه سال آینده کاهنده خواهد شد.

هادی حق شناس با اشاره به اینکه یک سوم خانوارها مستاجرند و درصد بالایی از جامعه زیر خط فقر قرار دارند، بیان داشت: همه ما در برابر این وضعیت اقتصادی مسئولیم. در دولت خاتمی شاخص ها مطلوب بود. در حدفاصل ۹۲ تا ۹۶ نیز دو سال پیاپی تورم یک رقمی داشتیم. اینها اتفاقاتی است که با انتخاب درست رخ می دهد پس نگوییم با انتخاب ما چه چیز تغییر خواهد کرد.

وی حضور دکتر پزشکیان را برای اقتصاد کشور یک فرصت دانست و خاطر نشان کرد: پزشکیان فردی است که اعتقاد دارد متخصص اقتصاد نیست و باید از کارشناسان کمک گرفت و به همین خاطر می تواند به اقتصاد کشور کمک کند. دکتر پزشکیان فردی است که خود را متخصص همه امور نمی داند. برای جیب خودش تلاش نکرده و مخالف طرح صیانت از فضای مجازی است. شاید هر ۵۰ سال یکبار چنین فرصتی ایجاد شود تا فردی مثل دکتر پزشکیان بتواند رئیس جمهور شود.

دکتر حق شناس افزود: امیدواریم خروجی این انتخابات از هر جهت به نفع مردم باشد و از این فرصت بتوانیم به درستی استفاده کنیم. همه جبهه اصلاحات برای ایران پای کار آمده است و نباید این فرصت تاریخی را از دست بدهیم و نخبگان و فعالین سیاسی گیلان زمینه ساز برگزاری یک انتخابات مطلوب خواهند شد.

سید احمد حسینی: فشاری که در حوزه اقتصادی و اجتماعی و زنان وجود دارد گلوی مردم را می فشارد

سید احمد حسینی نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: سال ۹۲ مهم ترین بحث ما در هسته مرکزی این بود که سایه جنگ را از آسمان ایران دور کنیم و از همان نقطه پیروز شدیم. در سال ۹۶ برای اولین بار مردم خیزشی انجام دادند که انتخابات بی نظیری رقم خورد و حتی جنس انتخابات با سال ۷۶ نیز متفاوت بود.

معاون اسبق سیاسی و امنیتی استانداری گیلان افزود: مردم دستاورد برجام را درک کردند و با همان اندیشه مردم ایران اثرگذاری خود را نشان دادند اما پس از آن ایستگاه به ایستگاه انگیزه و شور اشتیاق فروکش کرد. نهادهای انتصابی آنچه در نهادهای انتخاباتی رقم خورد را برنتابیدند. حالا بار دیگر دور هم جمع شده ایم و سایه جنگ بر سر ما نیست اما بسیاری از قدرتهای دنیا با ما دشمن هستند و در عین حال هرکدام بهره خودشان را از این کشور می برند.

سید احمد حسینی با بیان اینکه برخی، این کشور را به نابودی نزدیک کرده اند خاطر نشان کرد: مردم به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند نفس بکشند. فشاری که در حوزه اقتصادی و اجتماعی و زنان وجود دارد گلوی مردم را می فشارد.

وی با انتقاد از گفتمان روز نخست مصاحبه های تلویزیونی دکتر مسعود پزشکیان اظهار داشت: این گفتمان آرای خاکستری را جلب نخواهد کرد و ما آمده ایم که ایران از این بن بست خروج کند. اما این مهم مشروط به اصلاح گفتمان دکتر پزشکیان است و باید به مواردی که به مردم فشار وارد کرده است توجه کند.

جعفرزاده ایمن آبادی: اگر ذره ای شرف داریم به خاطر همان شهدا هشتم تیر در خانه ننشینیم

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز در این نشست بیان داشت: همه ما به عنوان یک میهن پرست تکلیفمان روشن است. در بدترین شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی قرار داریم. مگر می شود به سادگی بگوییم همه چیز گل و بلبل بوده است؟ در دو سال اخیر چاپ پول رکورد شکست و شاخص فلاکت بالای ۴۸ درصد است و فقر و بیکاری بیداد می کند.

وی افزود: منکر تلاش و زحمات شهید رئیسی نیستیم اما توجیه نیستیم که چطور هیئت دولت طی این مدت بارها به خوزستان رفت و طی سه سال یک بار به گیلان نیاید.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: هیچ آماری در این کشور آنچنان قابل اتکا نیست. چرا دروغ به مردم تحویل می دهید؟ یک نفر از سد شورای نگهبان عبور کرده است که صد در صد مطلوب ما نیست اما تفکراتش به ما نزدیک است.

وی تصریح کرد: اهل تحریم انتخابات نیستیم و قهر با انتخابات هیچ فایده ای ندارد. فرصتی ایجاد شده است تا هر کس این خاک و این کشور را دوست دارد و یک وطن پرست و میهن پرست واقعی است آستین بالا بزند. هرکس به عنوان رئیس ستاد انتخاب شود وظیفه داریم کمک کنیم. کمک می کنیم چون این کشور و این خاک را دوست داریم.

جعفرزاده ایمن آبادی عنوان کرد: اگر ذره ای شرف داریم به خاطر همان شهدا هشتم تیر در خانه ننشینیم. خانه نشستن و از بین بردن این فرصت حرام است. فاسدترین فرد کشور که خودش و خانواده اش مظهر فساد است تایید صلاحیت شده اما برخی چهره های پاکدست ما رد صلاحیت شده اند. به خاطر شهدایی که جانشان را برای این کشور تقدیم کرده اند باید تلاش کنیم. این نظام و این انقلاب مال ما است و دلسرد نشوید و ثابت کنید که ما از این کشور دل نمی کنیم.

وی همچنین به محدودیت های موجود اشاره داشت و گفت: این محدودیت ها را در گفتمان دکتر پزشکیان لحاظ کنید. التماس می کنم هرچه توان دارید بگذارید و نشان دهید مردم این کشور و این آب و خاک را دوست دارند. تنها گزینه ای که برای ما مانده است دکتر پزشکیان است و همه حاشیه ها را باید برای بعد از ۸ تیر بگذاریم. آنقدر بزرگ شده ایم که بتوانیم از برخی مسائل بگذریم.

نماینده اسبق رشت در پایان خاطر نشان کرد: پیرمردهای شورای نگهبان به اشتباه به ما پاس گل داده اند ما باید گل را بزنیم. نگران گیلان نباشید. به خاطر کشورمان ایران می آییم.

جمشید رسایی: با حضور دکتر پزشکیان شرایط کشور را اصلاح کنیم و شرمنده فرزندانمان نباشیم

جمشید رسایی با اشاره به فعالیت احزاب مختلف در جبهه اصلاحات بیان داشت: با مرور تصمیمات گذشته، سعی کرده ایم در سال های اخیر به وحدت نظر برسیم.

رئیس شورای اصلاح طلبان گیلان افزود: برخی دوستان تصور می کردند حضور در جلسات فایده ای ندارد اما خیلی زود شرایطی فراهم شد که نتیجه این جلسات مشخص شد و ظرفیتی ایجاد شده است.

رئیس اسبق جهاد دانشگاهی گیلان افزود: در سال ۷۶ برخی دوستان آقای خاتمی را نمی شناختند و معتقد بودند پیروزی آقای خاتمی ممکن نیست. امروز شرایط مشابهی از لحاظ سختی کار داریم با این تفاوت که آقای پزشکیان شناخته شده است و اگر همت کنیم می توانیم شرایط پیروزی ایشان را فراهم کنیم.

رسانی خاطر نشان کرد: فرزندان و نوه هایمان از ما دلخورند که شرایط اینچنینی بر کشور حاکم است. امروز فرصتی داریم تا با حضور دکتر پزشکیان شرایط کشور را اصلاح کنیم و شرمنده فرزندانمان نباشیم. بسیاری از مردم قصد ندارند رای بدهند اما می گویند اگر رای بدهیم به دکتر پزشکیان رای می دهیم. باید این جرقه را بزنیم تا موج انتخاباتی شکل بگیرد.

رئیس شورای اصلاح طلبان گیلان خاطر نشان کرد: تکلیف ما روشن است و تلاش خواهیم کرد تا فردا نزد وجدانمان آسوده باشیم. ما برای ایران تلاش می کنیم و برای خودمان تلاش نمی کنیم.

ژاله حساس خواه: باید نظر صریح دکتر پزشکیان در خصوص حجاب و آزادی بیان را بدانیم

ژاله حساس خواه نیز بیان داشت: تردیدی نیست آقای پزشکیان به قول و وعده خود وفادارند اما ایران با صد ابر چالش مواجه است و یک ابرچالش دیگر به وجود آمده که مردم گلایه دارند و با صندوق رای قهر کرده اند. شعر شروین حاجی پور نشان داد چقدر قلب مردم شکسته است و نیاز دارند دیده شوند و شنیده شوند.

مدیر اسبق مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان افزود: اوضاع کشور به سامان نیست و بنده نیز قصد نداشتم در انتخابات شرکت کنم اما احزاب و گروه های سیاسی حلقه اتصال مرم و مسئولین هستند. اگر قرار باشد آقای دکتر پزشکیان را راهی پاستور کنیم باید برای صد ابرچالش کشور تعهدی از ایشان بگیریم. باید نظر صریح دکتر پزشکیان در خصوص حجاب و آزادی بیان را بدانیم.

حساس خواه تصریح کرد: دانشگاه ایزوله و بایکوت شده است آیا پزشکیان می تواند فضای امنی را به دانشگاه بازگرداند؟ اگر به طور مستقیم این موارد را بیان نکند به شخصه راضی به حضور ایشان راضی نیستم. چرا چشممان را نمی شوییم و صدای مردم را نمی شنویم؟ ما نه خارجی و نه اپوزیسیون هستیم و نه برانداز. ما ایرانی هستیم و می خواهیم ایران برای همه ایرانیان باشد و امیدوارم آقای پزشکیان در این زمینه، برنامه خود را صریح بیان کنند تا بدانیم چطور مردم را به حضور راضی کنیم.

این چهره شاخص اصلاح طلب عنوان کرد: ما باید حرفی ملموس به جامعه بزنیم و جامعه باور کند کاندیدای ما حرف جدیدی خواهد زد و توان اجرای آن را خواهد داشت. این انتخابات رنگ حیثیتی به خود گرفته است و اگر دکتر پزشکیان رای نیاورد بی حیثیتی جامعه اصلاحات است اما پیش از آن باید تعهدات مد نظر را از ایشان بگیریم.

ابراهیمی:  مردم پیشنهاد ساختن سرپناه برای خروج از برف و بوران تورم، طرح صیانت و لایحه حجاب را می پذیرند

عبدالرضا ابراهیمی نیز در بخشی از این جلسه عنوان کرد: امیدواریم با این جمع بزرگ و حضور بزرگان، همه دست به دست هم بدهیم و گیلان را به یکی از آرای بالای دکتر پزشکیان تبدیل کنیم.

رئیس ستاد دکتر مسعود پزشکیان در گیلان افزود: برداشت بنده این است ایران در برف و بوران تورم و تحریم و طرح صیانت و لایحه حجاب است و برداشت من این است مردم ایران این بار نیز پیشنهاد ساختن این سرپناه برای خروج از برف و بوران را بپذیرند و همراهی کنند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان در لبه مرز قبولی و عدم قبولی هستند و اگر خرد جمعی وجود نداشته باشد در این زمینه نمره قبولی نخواهیم گرفت. اگر دکتر پزشکیان پیروز شدند باید بتوانیم اجماع ملی را بیشتر کنیم. اگر مبنا را آشتی ملی قرار دهیم ایران را به سوی پیشرفت و توسعه هدایت خواهیم کرد.

الیاس حضرتی: دروغ، پایه ای برای اختلاس ها و دزدی ها شد | یخ جامعه در حال ذوب شدن است

الیاس حضرتی نیز در ادامه جلسه بیان داشت: ما چنین جلسه ای را در سال ۷۶ برگزار کردیم و با تمام ناامیدی ها در آن سال بزرگان شهر را دعوت کردیم و کسی آقای خاتمی را نمی شناخت. همت دوستان و اتحاد و وحدت بزرگان سیاست و باور به تغییر فضا، آن کاری انجام شد که کسی فکرش را نمی کرد.

نماینده اسبق تهران خاطر نشان کرد: همه ظرفیت ها به دنبال ریاست جمهوری آقای ناطق نوری بودند و طوفان مردم در آن سال آقای خاتمی را رئیس جمهور کرد. این حماسه در سال ۸۰ نیز تکرار شد و با رای بالایی آقای خاتمی در پاستور باقی ماند. در سال ۸۴ تفرقه ایجاد شد و در ستادهای مختلف حضور داشتیم و مسیر تاریخ تغییر کرد. تصمیم اشتباه تاریخی ما باعث شد اراده تصمیم گیران اجرایی شود و یک مناسبت و فرهنگ و اخلاق رذیله و انحراف جدید پایه گذاری شد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود: در سال ۸۸ مجدد حضور پیدا کردیم اما پراکندگی هایی داشتیم. در سال ۹۲ متحد شدیم و با اینکه گمان می کردیم آقای روحانی نمی تواند پیروز شود دو بار در سال های ۹۲ و ۹۶ پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد. احزاب و تشکل ها ایجاد شده اند تا اثرگذار باشند. افق دید احزاب باید بلندتر از دیگران باشد. انتخابات رقابتی از سال ۷۶ شکل گرفت و تا سال ۹۶ ادامه داشت. اما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ انتخابات رقابتی شکل نگرفت و همه نتیجه را دیدند. نظرسنجی های مختلفی نیز وجود دارد و به نظر می رسد یخ جامعه در حال آب شدن است و می توانیم با انسجام و وحدت و همدلی این آب شدن را تبدیل به سیل کنیم.

الیاس حضرتی با بیان اینکه اگر مردم بیایند تمام معادلات تغییر خواهد کرد اظهار داشت: آقای پزشکیان از لحاظ شخصیت و اخلاق و علمی مورد تایید و به زبان انگلیسی نیز مسلط است و دارای ویژگی های بی نظیری است.

مدیر مجموعه رسانه ای اعتماد با اشاره به اینکه امروزه با بحران های مختلف مواجهیم اذعان داشت: ناامیدی نسبت به آینده و بی اعتمادی نسبت به حکومت و یکدیگر بزرگترین بحران ها است که ریشه بسیاری از مهاجرت ها است. در این خصوص در روزنامه اعتماد بارها مقاله نوشته ایم. این باور و ادراک به هزاران دلیل برای آینده ایجاد شده است. چگونه می شود این اعتماد را بازگرداند؟ این اعتماد با دروغ از بین رفته است.

الیاس حضرتی با بیان اینکه کوروش کبیر گفته بود خداوند این کشور را از دروغ، خشکسالی و دشمن محفوظ بدارد بیان داشت: دروغ پایه ای برای اختلاس ها و دزدی ها شد. دروغ، زمانی که با تظاهر و ریا همراه شود به طرز وحشتناکی تخریب ایجاد می کند.

این چهره شاخص اصلاح طلب با بیان خاطره ای از استیضاح دکتر پزشکیان در حضور ایشان دوره وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: ایشان در زمان استیضاح هیچ امتیازی به نمایندگان ندادند و فردی است که می تواند بستری فراهم کند که تمام نخبگان و متخصصان بازگردند.

الیاس حضرتی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: امیدوارم در این فرصتی که پیش آمده است با تمام ظرفیت تلاش کنیم و گیلان را به عنوان نمونه ای در سطح کشور ببینیم که با استفاده از همه ظرفیت ها، همه اقشار در انتخابات مشارکت کنند.

Share