«مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد!»

کنکاشی بر مالکیت کنترل از راه دور با مدیران نیابتی

نتایج هفته پایانی مسابقات دسته اول فوتبال ایران به بقای هر دو نماینده گیلان از جمله تیم محبوب مرکز استان در لیگ یک انجامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار اصغرزاده در یادداشتی نوشت:

نتایج هفته پایانی مسابقات دسته اول فوتبال ایران به بقای هر دو نماینده گیلان از جمله تیم محبوب مرکز استان در لیگ یک انجامید.

فصلی پر فراز و نشیب و کابوس‌وار که داماشی‌ها را تا ورطه سقوط پیش برد؛ تیمی که بعد از احیای مجدد در سال‌های اخیر بر بلندای قله صعود می‌درخشید، اما به دلیل سوء مدیریت‌های صورت گرفته در یک سال اخیر این تیم را با انباشتی از بدهی به دره سقوط و نابودی سوق می‌داد. سقوطی که در اثر کاهش ارزش مادی امتیاز باشگاه در لیگ دو و بدهی‌های کلان بر جا مانده در یک سال اخیر می‌توانست باشگاه بدون بدهی سالیان اخیر را به یک باشگاه ورشکسته تبدیل نماید.

چه بسا این هوشیاری و تأثیرگذاری قاطعانه هوادار در بزنگاه‌های حساس فصل گذشته از جمله تعطیلات نیم‌فصل بود که از تکرار سناریوی مسبوق به سابقه خطر انحلال در تاریخ باشگاه جلوگیری کرد.

البته در کنار اراده و هوشیاری هوادار، کم‌لطفی است اگر از فداکاری علی نظر در قبول مسئولیت فراسازمانی و همچنین تصمیم فراقانونی متولی ورزش برای آغاز تمرینات و حمایت‌های مادی و معنوی در کوران مسئولیت‌گریزی‌های مدعیان پرادعا اشاره نداشت.

اما این عملکرد منطقی و کارکشتگی هواداران جوان داماش در این فصل را می‌توان به نخ یک تسبیح برای اتحاد اعضای تیم و متولیان امر تشبیه کرد؛ در واقع این نقش پررنگ؛ حاصل کسب تجربه از سال‌های پر فراز و نشیب یکی دو دهه اخیر و دوران زمامداری مدیران صاحب نام فوتبال کشور و استان در باشگاه پرافتخار شهرباران قلمداد کرد.

به هرحال داماش گیلان در این فصل با تکیه بر پشتیبانی هوادارانش موفق شد خود را در لیگ یک حفظ کند. اما قاعدتأ صبر هوادار برای ادامه این روند تیمداری با مالکیت کنترل از راه دور و مدیران نیابتی لبریز شده است. هیات همراه دراز و طویل متشکل از مشاوران و چسبیده‌های مجیزگویی که تمام هم و غم خود را با حصار کشیدن در اطراف مالک باشگاه و انتقال اخبار تصفیه شده و سودجویانه از رشت خلاصه کردند تا مبادا سطح نفوذشان در تصمیمات باشگاه با ورود اشخاص محبوب و توانمند خدشه‌دار شود!

چشم‌های پرشماری در انتظار تعیین تکلیف مالکیتی در این باشگاه محبوب گیلانی هستند و امید می‌رود اشخاص مرتبط با چشم‌پوشی از منافع شخصی و لج‌بازی‌های نخ‌نما شده در راستای انتقال مصالحه‌آمیز و شفاف امتیاز باشگاه به یک شخص یا گروه اقتصادی اصلح قدم بردارند تا حداقل در این برهه و در انتقال امتیاز باشگاه بتوانند خاطره خوشی از خود در اذهان عمومی به جای بگذارند.

Share