مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان:

پیشرفت ۹۹.۵ درصد راه آهن رشت – بندر کاسپین | تقاضا برای تخصیص بودجه به مطالبات پیمانکاران

محمد پر دل نژاد بیان کرد: تا کنون حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام شده که عمدتا از سدهای سپیدرود، سنگر، شفارود و لایروبی بندر انزلی صورت گرفته که برای فاز دوم هم ۴۱۵ هزار متر مکعب نیاز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مهندس محمد پر دل نژاد مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به روند مطلوب کیفیت پروژه ریلی رشت – کاسپین که عنقریب از سوی مقامات عالی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت از پروژه ریلی رشت بندر کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر به عنوان بخشی از مسیر ریلی قزوین – رشت – انزلی و قسمتی از آخرین پازل کریدور جنوب به شمال تلقی کرد که در تجارت کشور، منطقه غرب آسیا، آسیای میانه و اوراسیا نفش خواهد داشت و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۸ شروع شده است و تا کنون ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه و مطالبات پیمانکاران در بخش زیرسازی و روسازی و. . هم ۶۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته او مبلغ مورد نیاز تا پایان پروژه ۱۳۰۰ میلیارد تومان شامل ۸۰۰ میلیارد فاز اول اتصال به بندر کاسپین همراه با ۵۰۰ میلیارد تومان در فاز دوم برای تقاطع‌های همسطح و غیر همسطح و خطوط ایستگاهی می‌باشد.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان پیشرفت فعلی پروژه را ۹۹.۵ درصد شامل زیرسازی، ۹۹.۵ درصد روسازی و ۹۹.۵ درصد ایستگاه‌ها ارزیابی کرد.

به گفته وی تا کنون حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی انجام شده که عمدتا از سدهای سپیدرود، سنگر، شفارود و لایروبی بندر انزلی صورت گرفته که برای فاز دوم هم ۴۱۵ هزار متر مکعب نیاز است.

پر دل نژاد از انجام ریل‌گذاری فاز اول به طول ۳۵ کیلومتر اشاره داشت و تاکید کرد: تخصیص بودجه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و تکمیل تقاطع‌های همسطح از موارد مورد توجه در اجرای این پروژه است.

وی یادآور شد: تلاش ما براین است تا در فاز اول ایستگاه پیربازار ساخته شود و ریل را به منطقه آزاد برسانیم و قابلیت ترابری را به منطقه آزاد و اسکله بندر کاسپین برسانیم تا راه آهن وارد شبکه سراسری شود و در فاز دوم هم تقاطع‌های غیر همسطح از جمله جاده جیرده که اکنون به صورت راه بند دیده شده است و تکمیل ساختمان ایستگاه احداث شود.

وی با ابراز امیدواری از سرعت بی‌سابقه پروژه راه آهن و پل بزرگ منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: اراده لازم برای تکمیل پروژه از سوی دولت و پیمانکاران وجود دارد و تمام تلاش بر این است که هر چه سریعتر قطار بار و تجارت کشور از طریق رشت به اسکله منطقه آزاد انزلی برسد.

وی راه آهن رشت – بندر کاسپین را راه آهن یک خطه عنوان کرد و یادآور شد: با بهره برداری از راه آهن رشت – بندر کاسپین سالانه ۵/۱ میلیون نفر مسافر و ۷ میلیون تن بار جابجا خواهد شد که با این اتفاق حمل و نقل ترکیبی گیلان با رونق جدیدی روبرو می‌شود

Share