مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

پلمب ۶ مرکز غیرمجاز خدمات پوست، مو و زیبایی در رشت | شهروندان تخلف ها را با شماره ۱۹۰ گزارش دهند

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از تعطیلی ۶ مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی طی دو هفته گذشته در شهر رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، زهره تیموری، مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه اظهار کرد: با پیگیری‌های کارشناسان اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه ، ۶ مرکز غیرمجاز ارائه دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی، طی دو هفته گذشته در شهر رشت شناسایی پلمب و پرونده ها جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شدند.

دکتر تیموری تصریح کرد: مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی، دارای تابلوی معتبر، پروانه طبابت و مجوز قانونی لازم هستند و در تمام مطب های پزشکی، پروانه طبابت باید نصب شده و در معرض دید عموم باشد.

وی از مردم استان خواست تا اقداماتی مانند لیزر درمانی و سایر درمان‌های مرتبط با پوست، مو و طب سنتی را تنها در مراکز پزشکی دارای مجوز انجام دهند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه افزود: کلیه موسسات پزشکی اعم از کلینیک های زیبایی، درمانگاه ها و مراکز جراحی محدود باید پروانه بهره برداری و یا پروانه مسئول فنی مرکز را در معرض دید عموم قرار دهند و استفاده از هرگونه تجهیزات و دستگاه‌های درمانی بدون دریافت مجوز‌های قانونی ممنوع می باشد و هیچ شخصی نمی‌تواند بدون داشتن تخصص و مجوز‌های لازم، از این دستگاه‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.

وی با اشاره به عوارض جبران ناپذیر انجام مداخلات زیبایی در مراکز غیرمجاز گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ارائه خدمات درمانی، به واحد نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه یا سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس حاصل نمایند و شکایات خود را مطرح کنند.

Share