مدیرعامل توانیر اعلام کرد

هدف گذاری ١۵ درصدی کاهش مصرف با اجرای “پویش با انرژی

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر ضمن تشریح برنامه های صنعت برق برای گذر از پیک تابستان بر لزوم مشارکت مردمی در “پویش با انرژی” بعنوان یکی از بزرگترین طرح های آگاه سازی مدیریت مصرف در تاریخ صنعت برق کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،طی جلسه ای باحضور مصطفی رجبی مشهدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر و مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای گیلان به تشریح برنامه و بررسی آمادگی شرکت‌های زیرمجموعه توانیر برای گذر موفق از اوج بار تابستان پرداخته شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر در نشست گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: چالشهای تامین برق پایدار در دوران گذار انرژی یکی از ١٠ اولویت اصلی برنامه های توسعه ای کشور است که تدارکات خاصی برای آن پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو لازم است با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی و کمبود برق در این ایام جلوگیری کنیم.

رجبی بر اجرای صحیح برنامه مدیریت بار صنایع تاکید کرد و گفت: باتوجه به سهم بسزای صنایع در مصرف برق کل کشور، ضروری است پایش مصرف این دسته از مشترکان و اجرای دقیق تفاهم نامه ها بمنظور مدیریت بار در استان ها با دقت انجام شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: مدیران صنعت برق کشور باید برای جلب مشارکت همگانی در اجرای برنامه های مدیریت مصرف اهتمام ویژه داشته باشند و مسئولان استانی را باصنعت برق در این موضوع مهم و حیاتی همراه کنند.

وی با اشاره به ابلاغ ١٨٠ اقدام از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق در اوج بار تابستان اضافه کرد: اجرای دقیق و نظارت بر اجرای این اقدامات در سطح کشور برعهده شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق است و ضروری است با همکاری و تعامل هر چه بیشتر این برنامه ها پیش برده شود.

رجبی تاکید کرد: نیروگاه های تولید پراکنده و انرژی های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاههای خورشیدی باید به سرعت در مدار تولید قرار گیرد، چرا که بیشترین میزان تولید این نیروگاهها زمانی است که ما بیشترین ناترازی را داریم که به این طریق می توان ناترازی موجود را کنترل کرد.

همچنین در این نشست که به میزبانی توزیع برق گیلان و بصورت آنلاین برای کل صنعت برق کشور برگزار شد؛ مسعود صادقی خمامی مدیرعامل توزیع برق گیلان به تشریح وضعیت مصرف برق در استان و پروژه های در حال احداث پرداخت.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط جوی و بارش های استان تاکنون پیک مصرف برق به اندازه سال گذشته نبوده ولی آمادگی لازم در سطح شرکت برای مدیریت بار مصرفی وجود دارد.

صادقی گفت: احداث ۲۰ فیدر فشار متوسط از پست های فوق توزیع استان در حال انجام است که تعدادی از آنها وارد مدار شده است و در تلاش هستیم همه این موارد در اسرع وقت مورد بهره برداری قرار گیرد تا جریان تامین برق برای مردم با کیفیت بهتری صورت پذیرد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: خوشبختانه نگاه مسئولان و نمایندگان استان به برنامه های گذر از پیک تابستان نگاهی همراهانه و حمایتی است و این پشتوانه خوبی برای اجرای مناسب اقدامات تدوین شده است.

همچنین در این نشست محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع و محمد اله داد معاون امور انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر به ارائه برنامه ها و موارد مورد نیاز در راستای اجرای برنامه های مدیریت بار برای صنعت برق کشور پرداختند.

هدف گذاری ١۵ درصدی کاهش مصرف با اجرای “پویش با انرژی

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر طی مصاحبه با شبکه استانی باران ضمن تشریح برنامه های صنعت برق برای گذر از پیک تابستان بر لزوم مشارکت مردمی در “پویش با انرژی” بعنوان یکی از بزرگترین طرح های آگاه سازی مدیریت مصرف در تاریخ صنعت برق کشور تاکید کرد.

رجبی افزود: حدود ٣٣ درصد از کل برق تولیدی کشور که معادل ٣٢ تا ٣٣ هزار مگاوات است، توسط بخش خانگی مصرف می شود که این میزان در ساعت اوج بار تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی به ۵٠ درصد می‌رسد که عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. از این رو توصیه می‌شود در ساعات اوج بار مشترکان خانگی حتی المقدور از وسایل برقی پرمصرف نظیر اتو، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و یا ظرفشویی استفاده نکنند.
وی خاطرنشان کرد: طرح های وزارت نیرو و شرکت توانیر برای گذر از پیک مشوق محور هستند و امسال با اجرای همزمان طرح‌های پاداش صرفه جویی و پویش با انرژی که در آن جوایز بسیار جذابی برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است، هدف گذاری ١۵ درصدی کاهش مصرف برق محقق خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه در قالب این پویش ضمن تشویق مردم به استفاده درست از انرژی برق، راه‌اندازی سایت و اپلیکیشنی با همین نام نیز راهکارهای مصرف درست برق را به مردم آموزش می‌دهد.
رجبی با ذکر این نکته که مشترکان می‌توانند  از طریق وب اپلیکیشن Ba-energy.ir در جریان این پویش قرار بگیرند، تصریح کرد: در کنار جوایز گسترده‌ای که برای تقدیر از فعالان این پویش در نظر گرفته شده، محتواهای متنوعی برای آموزش راهکارهای مصرف بهینه برق  در وب اپلیکیشن با انرژی قرار گرفته است.
وی با اشاره به طرح‌های تشویقی صرفه جویی در مصرف برق، از اختصاص قبض برق رایگان به مشترکانی که مصرف برقشان را کاهش می دهند، خبر داد و خاطرنشان ساخت: مشترکان متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده ای مانند خودرو، لوازم خانگی و کالای دیجیتال بهره مند می شوند.

Share