کرباسچی، دبیر حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد:

مشارکت بالا باشد، پزشکیان رای می‌آورد | لاریجانی اگر می‌دانست رد صلاحیت می‌شود ثبت نام نمی کرد

دبیر حزب کارگزاران سازندگی گفت: امیدوار هستیم که مشارکت در انتخابات بالا باشد زیرا مطمئن هستم که در مشارکت بالا، شانس پزشکیان برای ریاست جمهوری خیلی بالاتر می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اقتصاد آنلاین، غلامحسین کرباسچی، دبیر حزب کارگزاران سازندگی در خصوص رد صلاحیت لاریجانی گفت: اطلاعی از علت رد صلاحیت علی لاریجانی ندارم و اطلاعاتی در خصوص این موضوع منتشر نشده است؛ ضمن اینکه در دوره قبلی ریاست جمهوری نیز مسائلی مطرح شد ولی خیلی شفاف نشد.

وی افزود: تصور من این است که علی لاریجانی فکر می‌کرد مسئله حل شده و مشکلاتشان برطرف شده است؛ ولی قاعدتاً اگر می‌دانستند رد صلاحیت می‌شوند بعید می‌دانم دوباره شرکت می‌‎کردند.

کرباسچی در مورد وضعیت اقبال مردم به پزشکیان نیز تصریح کرد: پزشکیان نیروی سالم و با صداقتی است و اگر بتواند خودشان را به رای دهندگان معرفی کنند و مردم به او اعتماد کنند، نیروی خوبی برای تصدی پست ریاست جمهوری است.

وی اظهار داشت: جبهه اصلاحات از ایشان حمایت کرده و مردم هم بعید است که نقطه نظر خاصی نسبت به ایشان داشته باشند. مهم این است که مردم علاقه پیدا کنند و قانع شوند که دو مرتبه در انتخابات با آمار بالا شرکت کنند. به هر حال من فکر می‌کنم اگر شرکت کننده‌ها زیاد باشند، وی شانس خوبی برای رای آوری دارد.

کرباسچی گفت: به نظر می‌رسد این انتخابات کمی متفاوت است؛ ولی اینکه چقدر مشارکت رخ دهد، مهم خواهد بود؛ به نظر می‌رسد جو مثبتی ایجاد شده و مردم امیدوار هستند؛ فرد مناسبی مورد تایید قرار گرفته و مردم با پزشکیان همدلی بیشتری دارند؛ احتمال اعتماد به ایشان و شرکت بیشتر مردم خیلی زیاد است.

وی در ادامه اشاره کرد: امیدوار هستیم که مشارکت در انتخابات بالا باشد؛ زیرا مطمئن هستم که اگر مشارکت آمار بالایی داشته باشد، شانس پزشکیان برای ریاست جمهوری خیلی بالاتر می‌رود.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: پزشکیان آدم با صداقتی است و باید خیلی صادقانه با مردم صحبت کند که مردم احساس نکنند، ایشان شعارها و وعده‌های تو خالی می‌دهد. مملکت در شرایطی است که همه می‌دانیم، چگونه است؛ کسی باشد که صادقانه با مردم حرف بزند و با توجه به امکانات کشور برای بهبود وضعیت کشور تلاش بکند، همین خیلی مهم است.

وی افزود: رییس جمهور باید فردی باشد که به مردم دروغ نگوید و سابقه پزشکیان نشان می‌دهد که اهل خلافگویی و دروغگویی نبوده است و حرف راست می‎زند و وعده‌های تو خالی که معلوم است از اول قابلیت اجرایی ندارد، نمی‌دهد.

پزشکیان اشاره کرد: افرادی در گذشته وعده‌هایی دادند که خودشان می‌دانستند عملی نمی‌شود، ولی همان موقع به عنوان تبلیغات مطرح می‌کردند. صداقت پزشکیان از صحبت‌هایی که قبلاً در مجلس کرده و مسئولیت‌هایی که داشته مشخص است. در صحبت‌هایی نیز که با مردم دارند همین صداقت معلوم است و امیدوارم مردم به ایشان اعتماد کنند.

کرباسچی در خصوص کابینه احتمالی پزشکیان مطرح کرد: ایشان می‌گوید من دنبال این هستم که افرادی با دانش و تجربه لازم را در کابینه داشته باشم. قاعدتاً این کابینه فرق می‌کند با کابینه‌ای که سابقه و تجربه لازم را ندارند و در عمل موفق نمی‌شوند که خدمتی برای مردم بکنند. ایشان خودش مطرح می‌کند دنبال نیروهای کارآمد و با سواد است.

Share